انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

تعبیر خواب با حرف ر

 

 تعبیر خواب با حرف ر  روی ادامه مطلب کلیک کنید .


 

  

 تعبیر دیدن رادار در خواب  

دیدن رادار در خواب هیچ تعبیر خاصی نمی تواند داشته باشد مگر این که بگوییم واکنش تمینات فوق العاده ما است. اگر رادار در خواب ببینیم و رادار چیزهایی به دل خواه ما نشان بدهد امید و خوشدلی است و نه چیز دیگر. اگر ببینید که خودتان رادار را اداره می کنید و کار می اندازید نشان آن است که برای رفع مشکلات خود کوششی بزرگ انجام می دهید.



تعبیر دیدن رادیو در خواب  
رادیو دوستی است که فقط حرف می زند ولی گوش شنوا ندارد. نصیحت می کند اما هیچ استدلالی را نمی پذیرد و چه بسا یک سخن را چند بار بگوید اما تعبیر اخلاق و رفتار شما را نمی فهمد و درک نمی کند. چنانچه در خواب رادیوئی دیدید البته هیچ تعبیری ندارد چون رادیو چیزی است که همه جا هست و همه کس نوعی از آن را دارد و نمی تواند محور خواب باشد مگر اینکه وضع غیر معمول داشته باشد یا مطالبی غیر متعارف از آن بشنویم. همان طور که گفته شد رادیو دوستی است محب و خیر خواه که فقط گوینده است و زیاد هم حرف می زند ولی به هیچ وجه بد خواه نیست و کلا نظر در اصلاح و بهبود شما دارد. چنانچه در خواب دیدید رادیوئی دارید یا از جائی خریدید و یا کسی به شما هدیه داد با چنین دوست دل سوزی آشنا می شوید، اگر دیدید رادیو را باز کردید و نتوانستید آن را ببندید موجب تیرگی رابطه خود را با آن دوست دل سوز فراهم می آورید و اگر آن را شکستید آن دوست را از دست می دهید و طبعا زیان می بینید. اگر دیدید رادیوی خرابی را تعمیر کردید با آن دوست آشتی می کنید یا چنانچه با همسر خود قهر هستید و روابط تیره ای دارید روابط خود را بهبود خواهید بخشید. رادیو زن هم می تواند باشد چون زن ها نیز زیاد حرف می زنند و نیت بدی ندارند.



تعبیر دیدن رازیانه در خواب  
رازیانه گیاهی است دارویی که در قدیم مصرف درمانی گسترده ای داشت ولی امروز کمتر کسی حتی به شکل آن را می شناسد. این گیاه به ندرت ممکن است در خواب دیده شود ولی اگر دیدید خوب نیست چون بر خلاف اثری که در طب گیاهی دارد در خواب داشتن و خوردنش غم می آورد و میزان غم و اندوه به مقدار رازیانه ای که در خواب خویش می بینید بستگی دارد. یک شاخه رازیانه غم اندک است و یک دسته رازیانه غم بسیار.



تعبیر دیدن راسو در خواب  
راسو از پستانداران جونده صحرایی است که از موش بزرگتر و از خرگوش کوچکتر است. دیدن راسو در خواب رو به رویی با دزد است. اگر دیدید راسویی در خانه یا در مزرعه شما زندگی می کند و آنجا سکنی گزیده مطمئن باشید دزدی خانگی دارید. دزدی که اهلی و آشناست و بی آن که خودتان بفهمید مال شما را اندک اندک می برد. معبران عموما راسو را دزد تعبیر کرده اند. اگر در خواب دیدید که به راسو غذا می دهید در واقع مال خود را به کسی می دهید که اگر هم ندهید او می دزدد و می برد. اگر دیدید راسویی را شکار کردید و کشتید انسان بد نیت و کج دستی را از خود می رانید. انسانی که به مال شما نظر بد دارد.



تعبیر دیدن ران در خواب  
ران دارایی و مال و چیزهایی است که بر آن متکی هستید یا طی سالیان گرد آورده اید. حتی نام نیک و شهرت و محبوبیت می تواند به شکل ران در خواب های ما ظاهر شود، چنانچه در خواب دیدید ران های ورزیده و چاق و محکمی دارید بر قدرت، شهرت و نام نیک خویش متکی و امیداور هستید یا می شوید و چنانچه دیدید ران های ضعیف و لاغری دارید این چیزها یا یکی از مهمترین آنها را از دست می دهید. اگر در خواب دیدید گوشت ران شما کنده شده بخشی از مال شما از بین می رود. اگر دیدید که ران شما زخم یا متالم و دردناک شده یا به پول شما لطمه می خورد و یا به نام نیک و شهرت شما. اگر در خواب دیدید خودتان گوشت ران خود را کنده اید نشان آن است که مال خود را خودتان هدر می دهید یا با انجام عملی نامناسب موجب بدنامی خویش می شوید. برخی از معبران نوشته اند که ران معرف افراد خانواده بیننده خواب است. از امام صادق علیه السلام نقل می کنند که ران در خواب اهل بیت است و مال و دوستانی که می توان به آنها اعتماد داشت. اگر ببینید یک ران شما چاق است و دیگری لاغر دوستان و دشمنان شما متمایز هستند. عده ای دوست دارید و حجمی هم دشمن که این دشمنان دوستان سابق بوده اند که آنها را از دست داده اید.

 

تعبیر راه در خواب  
لطفا به کلمه جاده حرف ـ ج ـ نگاه کنید.



تعبیر دیدن رب در خواب  
اگر در خواب ببینید که رب می جوشانید یا رب خریده اید مالی را به زحمت و رنج و تلاش فراهم می کنید. سودی عایدتان می شود که زائیده کار و کوشش بسیار است و سهل و آسان به دست نیامده است. اگر احساس کردید که بوی رب جوشانده به مشامتان می رسد و شما از آن بود خوشتان می آید خبری خوش به شما می رسد که برای شما سود آورد است و اگر از بوی آن خوشتان نیاید خبری بد به شما می دهند که اگر چه سود آور است شما را غمگین می کند. اگر در خواب دیدید که رب روی لباستان ریخته در یک معامله زیان می بینید که آن زیان به اندازه لکه ای که روی لباستان پدید آمده کوچک یا بزرگ است. اگر در خواب دیدید کوزه ها و شیشه های رب زیادی چیده شده و می گویند همه به شما تعلق دارد و خودتان ندانید آنها را کی خریده یا پخته اید میراثی به شما می رسد که آن هم به مقدار شیشه ها و کوزه ها یا زیاد است یا کم. در مجموع رب مال است و پولی که با زحمت و تلاش فراهم گردیده. میراث بردن نیز رسیدن به پولی است که دیگری با زحمت و تلاش گردآورده است. اگر در خواب دیددی که کسی رب به شما می دهد از جانب او متنعم می شوید. اگر بچشید رب شیرین باشد کامیاب می شوید و اگر ترش باشد غمگین و اندوهناک می گردید. اگر در خواب ببینید که رب را به زمین ریختید مال خودتان را هدر می دهید. رب انار در خواب دیدن بهتر از رب چیزهای دیگر است مشروط به این که ترش نباشد.



تعبیر دیدن رز در خواب  
اگر باغی پر از گل های رز رنگارنگ ببینید به محیطی وارد می شوید که مردمی خوب دارد و شما از دیدار و مصاحبتشان متنفع می گردید. اگر ببینید که یک بوته رز در خانه خود کاشته اید که قبلا نبوده زنی در مسیر زندگی شما قرار می گیرد. اگر همسر ندارید ازدواج می کنید و اگر همسر دارید و با او قهر هستید آشتی می کنید و اگر با زن دیگری نیز اختلاف دارید رفع کدورت می شود. اگر این خواب را زنی ببیند صاحب دختری می شود که در زیبایی و حسن خلق و طراوت و صباحت انگشت نما می شود. اگر این خواب را پسر جوانی ببیند عاشق می شود و ازدواج می کند. رز زرد گویای زنی است بیمار گونه ولی خوش قلب و نیک منظر. رز سرخ زنی است با نشاط. رز صورتی زنی است که مصاحبتش مغتنم است. رز خشکیده غمی است که از جانب یک زن به شما وارد می آید و خود آن زن نیز بلا و آسیب می بیند. اگر رز را در خواب پرپر کنید به یک زن آسیب کلی می رسانید و زندگیش را در مخاطره قرار می دهید.



تعبیر دیدن رسن در خواب  
لطفا به کلمه طناب حرف ـ ط ـ مراجعه فرمایید.



تعبیر دیدن رشته در خواب  
رشته، رشته امید است و خیر و برکت و نعمت. رشته را از خمیر آرد تهیه می کنند و چون آرد و خمیر آرد و گندم و نان همه در خواب های ما خوب هستند رشته نیز خوب است. به طور سنتی ما شب های عید رشته پلو می خوریم. این کار از همین عقیده ریشه گرفته یا تعبیر بر مبنای این سنت و عقیده استوار است که رشته در خواب رشته امید است و نعمت و برکت و دیدنش در خواب نیکو است به هر حال که باشد. فقط اگر رشته را دور بریزید و تباه کنید خوب نیست.
 

تعبیر دیدن رف در خواب  
رف طاقچه ای است بالاتر از دسترس معمول و متداول که امروز در اتاق ها دیده نمی شود. دیدن رف در خواب دلیل داشتن توقع فوق العاده یا خواستن مقامی است که از شان و مقام و مرتبه ما بیشتر است و حقا نباید به آن دسترس داشته باشیم ولی می کوشیم که به آن برسیم. اگر در خواب ببینیم که روی رف نشسته ایم به مقامی منیع می رسیم که تصور رسیدن به آن برای ما مشکل بوده. اگر ببینیم که از رف پایین می آییم از مقام خود معزول می شویم. اگر در خواب ببینیم اتاق ما رف دارد در حالی که قبلا نداشته کاری بزرگ به ما پیشنهاد می شود. اگر ببینیم رف اتاق ما خراب شده امید ما برای رسیدن به مقام بالا از بین می رود. اگر ببینیم می جهیم و دستمان به رف نمی رسد برای رسیدن به مقامی جهد می کنیم ولی موفق نمی شویم. همین حالت است اگر چیزی در رف باشد و نتوانیم آن را برداریم و بگیریم.



تعبیر دیدن رفتگر در خواب  
اگر ببینیم رفتگری زباله های خانه ما را می برد غم خواری می یابیم که غم و اندوه ما را می کاهد و مشکل گشایی می آید که مشکلات زندگی ما را از میان بر می دارد. اگر ببینیم رفتگر آمد ولی زباله های ما را برد تعبیر خلاف آن است. اگر ببینم خودمان رفتگر شده ایم مشکلات دیگران را از بین می بریم و غم زدایی و چاره جویی می کنیم.



تعبیر دیدن رفو در خواب  
معبران کهن نفس سوزن زدن منهای دوختن را خوب ندانسته اند و به همین علت رفو را از دوخت و دوز جدا کرده و خصومت و دشمنی تعبیر نموده اند و رفوگر را نیز دشمن دانسته اند. رفو کردن در خواب دشمنی است و چنانچه در خواب ببینید لباسی را رفو می کنید با کسی دشمنی می نمایید و اگر دیگری رفو کند و شما تماشاگر باشید او دشمنی می کند. برخی نوشته اند لباس هر کس را در خواب رفو کنید با او دشمنی می کنید و اگر لباس خودتان باشد کاری می کنید که حیثیت اجتماعی خویش را به خطر می اندازید. رفوی جوراب خصومت با خانواده است و رفوی شلوار دعوا و دشمنی با همسر است. به هر حال رفو کردن در خواب خوب نیست و در پایان غم و اندوه می آورد.



تعبیر دیدن رقص در خواب  
چون معبران پای کوبیدن را در خواب خوب نمی دانند رقص را نیز مصیبت و غم و رنج تعبیر کرده اند. رقص در خواب اگر به معنای پای کوفتن باشد خوب نیست واگر فقط حرکت دست باشد طلب کردن و خواستن است و احساس نیاز است به دیگران اما نه چندان شدید. چنانچه در خواب ببینید مردمی دسته جمعی می رقصند غم و رنجی عمومی پدید می آید که شامل حال همه آنها که می رقصند می شود و اگر کسی می رقصد و دیگران دست می زنند او گرفتار مصیبت و بلا می شود و آنها که دست می زنند در غم او اندوهگین می شوند. اگر کسی ایستاده یا نشسته در خواب با حرکت دست برقصد نشان آن است که به دیگران نیازمند می شود و اگر بیننده خواب ببیند که می رقصد و جست و خیز می کند گرفتار غم و مصیبت و بلا می شود و اگر ببیند نشسته یا ایستاده دستها را به عنوان رقص می جنباند نیازمند و وامدار می گردد. رقصیدن برای زنان بد نامی و رسوایی و بی آبرویی است و چنانچه زنی در خواب ببیند که می رقصد بد نام و انگشت نما می شود. سر زبان ها می افتد و مردم پشت سر او بد خواهند گفت.



تعبیر دیدن رمال در خواب  
رمال مردی است فریب کار و دروغ گو که شما را به راه گناه و خطا می کشاند. چنانچه در خواب رمالی را دیدید گول می خورید و در پایان به غم و اندوه گرفتار می شوید. اگر دیدید خودتان رمال شده اید کاری زشت مرتکب می شوید که خیر دنیا و آخرت ندارد و مردم شما را شماتت می کنند.

 

تعبیر دیدن رمان در خواب  
اگر در خواب دیدید رمان می خوانید خود را در آینده به کاری مشغول می کنید که سودی ندارد و فقط خستگی برایتان می ماند. اگر دیدید دیگری رمان می خواند و شما گوش می دهید کسی به شما دروغ می گوید و وعده پوچ و واهی می شنوید که حقیقتی به دنبال ندارد. اگر دیدید خودتان رمان می نویسید تدبیر کاری را می کنید که نه برای شما و نه برای دیگری سودبخش است.



تعبیر دیدن رنده در خواب  
رنده دو نوع داریم. یکی رنده آشپزخانه و دیگری رنده نجاری. رنده آشپزخانه زنی است بدخو و تباه کننده و اسراف گر که در زندگی بیننده خواب را از بین می برد و دارایی شوهرش را تباه می کند و همان طور که رنده می خراشد او نیز چنان اسراف گری می کند که مرد را به خاک مذلت می نشاند. اگر در خواب ببینید با رنده آشپزخانه کار می کنید چنین زنی در زندگی شما هست یا پیدا می شود. رنده نجاری مردی است محکم و استوار و بذال که کارها را سامان می بخشد و با این که خشونت دارد نرمی و نیکی به جای می گذارد. داشتن و دیدن چنین رنده ای در خواب نشان آن است که با چنان مردی برخورد خواهید نمود و از او سود خواهید برد.



تعبیر دیدن رنگ در خواب  
امکان ندارد که رنگ تنها را در خواب ببینیم ولی این ممکن است که چیزی را با رنگی خاص در خواب مشاهده نماییم. در این صورت آن چیز محور خواب قرار می گیرد و رنگ تفاوت هایی در آن به وجود می آورد. روی هم رفته رنگ سفید خوب است. زرد غم و رنج و بیماری است. سیاه و غرور و افتخار و جاه و عزت است. سرخ هیجان و اضطراب است و گاهی شادی و نشاط. سبز خرمی است ولی در برخی مواقع سرخ و سبز اختلافاتی دارند که تشخیص آن با معبر است.



تعبیر دیدن روبان در خواب  
این خواب را زنان می بینند و مردان نمی بینند مگر در رابطه با یک زن باشد. اگر زنی در خواب ببیند که به موی خویش روبان بسته خطایی مرتکب می شود که مردم او را سرزنش می کنند و اگر ببیند که روبان را به لباس خود می بندد عملی می کند که حرمت زنانه اش متزلزل می شود و مقامش در خانواده به مخاطره می افتد. بستن روبان های بسیار تظاهر و ریاکاری است و گرفتن روبان از دیگران شنیدن تملق است و چاپلوسی. روبان اگر زرد باشد خوب نیست. اگر سیاه باشد نیز خوب نیست ولی سرخ و صورتی خوب است. اگر مردی ببیند که روبان به کسی می دهد به زنی دروغ می گوید و در صدد اغوای او بر می آید. بستن روبان برای مردان بی آبرویی و رسوایی است.



تعبیر دیدن روباه در خواب  
روباه تجسمی است از مکر و فریب و نیرنگ چه مرد باشد و چه زن. اگر ببینید روباهی دارید و او را به ریسمان بسته اید و به دنبال خود می کشید چنین زنی در زندگی شما هست که کششی نسبت به شما نداردو اما ناگزیر به دنبالتان می آید. او زنی است فریبکار و نمام و فتنه انگیز. حتی ممکن است یک مرد باشد که در زندگی شما نقشی دارد. اگر روباه رام بود و خودش به دنبال شما می آید زنی است که با شما سازش و الفت دارد اما نباید از کید و دغل او غافل باشید.اگر در خواب دیدید روباه قشنگی دارد که پوستی ممتاز دارد و شما او را نوازش می کنید به زنی فریبکار و دغلباز عاشق می شوید. اگر ببینید روباهی را می خواستید بگیرید یا برانید با شخصی دشمنی می کنیدکه محیل است یا او نیرنگ و فریب در کار شما میکند. احتمال دارد او زن باشد. به هر حال نشان آن است که کسی با شما دغلی می کند.نوشته اند داشتن پوست روباه مال است و اگر دیدید شیر روباه را می خورید از غم رهایی می یابید. پوشیدن لباس از پوست روباه فریب خوردن است. اگر ببینید که روباهی در خانه یا باغ و ملک شما بچه گذاشته زنی فریبکار در خانه شما ریشه می کند و می ماند و این ممکن است همسر بیننده خواب باشد. به هر حال دیدن روباه در خواب تجسمی است از نیرنگ و فریب.
 

تعبیر دیدن روبنده در خواب  
اگر زنی در خواب ببیند که روبنده دارد کاری در جهت حفظ حرمت زنانه خویش انجام می دهد. روبنده مرد و شوهری است متعصب و سختگیر که پاس خانواده را دارد. اگر ببینید که روبنده بسته اید شوهری آن چنان که گفته شد خواهید داشت. روبنده برای مردان در خواب خوب نیست.



تعبیر دیدن رودخانه در خواب  
نفس رود وجود و کرم است و تعلق رود انتساب کرامت را بیان می کند. آب تنی در رودخانه انتفاع و بهره وری است از مال و نعمت و عزت و بزرگی ولی غرق شدن در آب و غوطه خوردن خوب نیست که جمله معبران آن را مرگ تعبیر کرده اند. اگر رودخانه ای ببینید که آب صاف و روشن دارد در آینده با مردی کریم و بزرگوار برخورد خواهید کرد و از او نعمت خواهید یافت و حمایت خواهید شدو اگر در خواب دیدید رودخانه ای در زمین شما جریان دارد و در عالم خواب احساس کردید که آن منطقه به شما تعلق دارد آن قدر جان و عزت می یابید که به کرامت معروف می شوید. ولی اگر رودخانه ای دیدید که آب گل آلود و کدر داشت غمگین و اندوهناک می شوید. رودخانه در خواب دیدن با آب کدر خوب نیست زیرا نعمات بسیاری هست که اگر از طریق درست مورد استفاده قرار ندهیم جز وبال چیزی برای ما نمی آورد. اگر در آب صاف رودخانه غسل کنید یعنی سر و تن بشویید هم بهره مند می شوید و هم از غم و رنج فراغت می یابید. اگر رودخانه ماهیان بسیار داشته باشد بهتر است ولی دیدن آبزیان بدشکل و مشمئز کننده مثل خرچنگ در آب خوب نیست.



تعبیر دیدن روده در خواب  
روده وبال است و گرفتاری و غمی است طولانی که به سهولت دست از سر بیننده خواب بر نمی دارد. به خصوص اگر روده گشوده و دراز باشد. اگر ببینید که مسیر روده در دست شماست و یک سر آن در دست شماست و یک سر آن در دست دیگری مثل طناب این غمی است مشترک و اندوهی است که شما هم در آن اشتراک دارید. اگر در خواب شکم کسی را خالی از روده ببینید گرفتار تنگی معاش می شوید به اضافه این که از احباب خود دور می مانید و رنج می کشید. اگر در خواب ببینید که روده گوسفند در دست دارید نشان آن است که نعمت خود را تباه می کنید ولی اگر روده گوسفند به کسی بدهید او را به نعمت و راحت می رسانید. معبران نوشته اند روده گاو مال و خواسته است.



تعبیر دیدن روز در خواب  
امام صادق علیه السلام می فرماید در خواب روز هر قدر روشن تر باشد بهتر است. بهترین روزها روز آدینه است و بعد از آدینه دوشنبه و پنجشنبه دیدن روز در خواب در شرایط عادی هیچ تعبیری ندارد و بی تفاوت است مگر این که محور خواب شما باشد و روز محور خواب قرار نمی گیرد. مگر اینکه غیر طبیعی به نظر برسد به هر صورت دیدن روز در خواب نیکو است ولی اگر ناگهان ببینید روز تاریک شد و غیر معمول به شب رسید. دیدن روز به حال غیر طبیعی نیز خوب نیست. مثلا در خواب ببینید که هنگام روز ستارگان آسمان دیده می شوند، یا ماه و خورشید در کنار هم در آمده اند خوب نیست.



تعبیر دیدن روزن در خواب  
روزن اگر به روشنایی باشد خوب است ولی اگر از روشنایی به تاریکی باشد بد است. دیدن روزن در خواب هیچ تعبیری ندارد مگر این که با شرایط خودتان تطبیق داده شود. اگر در جایی تاریک هستید و ببینید روزنی به روشنایی هست خواب شما خبر می دهد که آینده ای روشن دارید و مشکلات شما رفع می شود. اگر بیمار هستید شفا حاصل می کنید و اگر وامدار هستید وام خود را می پردازید. ولی اگر در جایی روشن باشید و روزنی ببینید که رو به تاریکی قرار گرفته خوب نیست و از غم و اندوه خبر می دهد. اگر در جایی باشید که اطرافتان روزن های زیادی باشد کاری بزرگ و احیانا مشکل با راه حل های متعدد برای شما پیش می آید که حق انتخاب خواهید داشت. اگر در جایی مسدود باشید و خودتان روزنی به خارج باز کنید نیکو است و اگر جای باز باشید و روزنی به محل مسدود باز کنید، برای خود مشکل به وجود می آورید.
 

تعبیر دیدن روژ در خواب  
روژ را نیز زن ها در خواب می بینند و امکان اینکه یک مرد به خواب ببیند کم است مگر در رابطه با یک زن باشد. دیدن روژ برای خانم ها دروغگویی است و فریب و زبان آوری و چنانچه زنی ببیند روژ مالیده به دروغگویی متوسل می شود و زبان را به گفتن نادرست می آلاید. دیدن روژ برای مردان خوب نیست مخصوصا اگر آن را مصرف کنند رسوایی و بدنامی است و بی آبرویی. چنانچه مردی ببیند روژ خریده یا دارد یا مصرف می کند سر زبان ها می افتد، بدنام می شود و رسوایی به بار می آورد. معمولا وسائل آرایش زنان تعابیری از این قبیل دارد و کلا خوب نیستند مگر در مواردی استثنایی.



تعبیر دیدن روغن در خواب  
دیدن جمله روغن ها در خواب خوب است بخصوص روغن زیتون که از روغن های مبارک است. چنان که در خواب ببینید که روغن زیتون می خورید به مال و نعمت می رسید و پولی از راه درست به دست شما می آید. برخی از معبران روغن را میراث دانسته اند و برخی مال و نعمت و روی هم رفته دیدن روغن در خواب خوب است. اگر در خواب ببینید که دیگری روغن به سر شما می مالد فریب می خورید و کسی که روغن می مالد به شما دروغ می گوید و مکر و نیرنگ در کارتان به کار می برد و اگر شما به سر دیگری روغن بمالید همین تعبیر را دارد که شما او را می فریبید. ابن سیرین از اشعث نقل می کند که روغن ها همه غم و اندوه هستند مگر روغن زیتون که مال و نعمت است. اگر ببینید که لباس شما به روغن آلوده شده غمین و اندوهگین می شوید. دیدن روغن های خوشبو در خواب عموما خوب است.



تعبیر دیدن رولت در خواب  
رولت اگر شیرینی باشد خوب است به خصوص اگر بخورید و کامتان شیرین شود. رولت خیاطی در خواب چندان خوب نیست و خبر از کاری دشوار می دهد که شما را خسته می کند و امکان سهو و اشتباه در آن زیاد است. رولت قمار هم بسیار بد و مشمئز کننده است.



تعبیر دیدن ریحان در خواب  
برخی از معبران کلا ریحان را در میان سبزی ها خوب ندانسته و به غم و رنج مخصوصا به گریستن تعبیر کرده اند و برخی دیگر آن را خوب شناخته و فقط کندن ریحان را از زمین خوب نشناخته اند. ابن سیرین می گوید دیدن ریحان در خواب خوب نیست مگر این که از زمین کنده شود که دلیل گریستن است. نفایس ریحان را در زمره سبزی های خوب شناخته. دیدن ریحان اگر سبز و تازه و خرم و به وقت باشد خوب است و اگر غیر وقت و پژمرده باشد خوب نیست. بوی ریحان خرمی است.



تعبیر دیدن ریش در خواب  
نوشته اند که خدای تعالی را فرشته ای است که تسبیح او این است: سبحان من تزین الرجال باللحی و الناء بالذاوائب. روی هم رفته دیدن ریش در خواب خوب است به شرطی که به اندازه باشد. ریش به طور کلی در خواب حرمت و عزت و آبروی مرد تعبیر می شود ولی اگر ریش را در وضعی غیر طبیعی ببینید خوب نیست. مثلا یک طرف ریش بلند باشد و یک طرف آن کوتاه یا ریش را به طور دالبر قیچی کرده باشند. نوشته اند اگر ریش آن قدر بلند باشد که به زمین کشیده شود نشان مرگ صاحب ریش است. ابن سیرین معتقد است که صاحب ریش به مرگ بدی گرفتار می شود. اگر ببینید که ریش خود را شانه می زنید و به عطر و گلاب می آلائید خوب است و بر شان و حرمت شما افزوده می شود. اگر ببینید که ریش خود را قسمتی می کنید و دور می ریزید بخشی از مال خود را از دست می دهید. اگر ریش دارید و در خواب ببینید که ریش شما را تراشیده اند آبرو و مال شما نقصان می یابد.
 

تعبیر دیدن ریگ در خواب  
ریگ مال و نعمت است به مقداری که می بینید و نوشته اند دانه های سکه است و پول. اگر دیدید مقداری ریگ دارید به پول می رسید و اگر خود را در میان ریگستان دیدید به پول زیاد دسترسی می یابید. اگر دیدید از زمین ریگ ها را جمع می کنید به مقداری که برمی دارید پول به زحمت حاصل می کنید. اگر دیدید ریگ می خورید مال خود را مصرف بی قاعده می کنید.



تعبیر دیدن ریمل در خواب  
ریمل در واقع همان سرمه است و تعبیر سرمه را دارد. اگر در خواب ببینید که به چشم ریمل کشیده اید کاری می کنید که به ظاهر خوب است اما به نیت خوب نیست. اگر مردی ببیند که ریمل می مالد خوب نیست و اگر زنی ببیند ریمل می مالد و به نیت روشنایی چشم باشد نیکو است و به نیت آرایش غم و اندوه است. نوشته اند که چشم در خواب دین است و سرمه روشنایی چشم است. برخی از معبران آن را مال و خواسته دانسته اند و معتقدند کسی که ریمل یا سرمه می مالد به مال و نعمت می رسد.



تعبیر دیدن رینگ در خواب  
رینگ نشان استحکام است در امور جاری زندگی بیننده خواب. چنانچه ببینید خودرویی دارید که رینگ نو و سالم دارد نشان آن است که کار شما بر مدار درستی قرار خواهد گرفت و پیشرفت می کنید و اگر رینگ شکسته بود تعبیر خلاف آن است.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.