انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

تعبیر خواب با حرف ت


تعبیر خواب با حرف ت

برای دیدن تعبیر خوابهای با حرف ت روی ادامه مطلب کلیک کنید .

با نظرات خود مارا در بهتر ارائه دادن مطالب یاری نمایید .

  


تعبیر دیدن تاب در خواب 
تاب، بی اعتباری و تزلزل در رای و اراده و بی اعتمادی به کار یا وضع اجتماعی است. اگر بگویید _ مراتاب می دادند _ مورد تهدید قرار می گیرید و از ناحیه کسی به شما حسن نیت ندارد تشویش خاطر پیدا می کنید و اگر بگویید _ تاب خوردم _ خودتان نگران موقعیت خویش می شوید بی آن که انگیزه خارجی وجود داشته باشد. اگر در خواب فقط به تماشای کسی که تاب می خورد ایستاده باشید خواب شما می گوید در آستانه یک ریسک قرار گرفته اید و در روزهای آینده در اتخاذ تصمیم برای انجام کاری مردد و دودل می مانید. به هر صورت تاب بی اعتباری و سستی و عدم اعتماد به خویشتن است چه از تاب خوردن خوشتان بیاید و چه نیاید.



تعبیر دیدن تابستان در خواب 
تمام قدرتهای خارج از محدوده توانایی ما که می توانند حادثه آفرین و تعیین کننده باشند در خواب ها به صورت نشانه های طبیعی تظاهر می کنند از آن جمله هستند فصول سال. ابن سیرین نوشته تابستان پادشاهی است سخت و چون پادشاه نیز قدرتی است تعیین کننده با تعریف بالا مطابقت پیدا می کند. اگر گرمی هوا را در فصل تابستان ببینید نیکو است و اگر در زمستان احساس کنید که هوا گرم است خبر از بهبود کار می دهد و اگر در بهار تابستان را به خواب ببیند خواب شما خبر می دهد که مشکلی برای شما پیش می آید بخصوص اگر در خواب احساس گرمی زیاد بکنید و کلافه باشید. تابستان و گرمی هوا در غیر فصل بخصوص در بهار که طبیعت در نهایت تعادل است خشم مافوق و رییس هم می تواند باشد یا یک گرفتاری دادگاهی و سئوال و تحقیق قضائی.



تعبیر دیدن تابه در خواب 
تاوه که ما امروز به آن ماهی تابه می گوییم ظرفی است که به ندرت ممکن است در رویای مردان دیده شود و برای زنان نیز طبیعی است چون به کار روزانه ایشان مربوط است. اگر مردی در خواب ببیند که تابه ای نو و براق دارد با زنی خوب روز آشنا می شود که کاردان و خانه دار و مدیر است و اگر دید تابه اش کثیف و سوراخ و قراضه است با همسرش اختلاف پیدا می کند و بین آنها بگو مگوی شدید در می گیرد. اگر مرد مجردی خواب ببیند که تابه ای کثیف و سوراخ و قراضه دارد زنی کریه و زشت و بدخلق و خانه آتش زن در زندگی آینده او نقش حساس پیدا می کند. فروختن تابه طلاق همسر است و اگر جوانی ببیند که تابه ای نو می خرد عاشق می شود و ازدواج می کند. چنانچه زنی در خواب ببیند که شوهرش برای او تابه ای نو خریده و به خانه آورده گرفتار هوو می شود. اگر مردی در خواب ببیند که آشپزخانه یا اتاق پر از تاوه های کثیف می باشد کاری خلاف طبع و رضای زن های خانه انجام می دهد به طوری که همه علیه او خواهند شورید حتی دختر و مادرش. اگر مردی ببیند که دو تابه در آشپزخانه است یکی بزرگ و دیگری کوچک صاحب دختری می شود که آن دختر از هر جهت به مادرش شبیه خواهد بود.



تعبیر دیدن تابوت در خواب 
اگر در خواب تابوت دیدید نترسید زیرا عمر شما طبیعی است و دیدن تابوت در خواب ارتباطی با مرگ و زندگی ندارد. نفایس نوشته تابوت ملک وسیع و بزرگ است و مرده مال حرام در حالی که مرحوم مجلسی مرده را مال و منال و خیر و برکت تعبیر کرده است. اگر دیدید خودتان تابوت می سازید ساختمان می سازید ساختمانی که سالیان دراز بر جا می ماند و خودتان هم از آن بهره مند می گردید. اگر در خواب دیدید که تابوتی را به دوش می برند و شما هم در زمره تشییع کنندگان هستید خبری از غایب به شما می رسد یا به چیزی که از آن دل بریده اید امیدوار می شوید. اگر گمشده ای دارید که آن را از دست رفته می پندارید باز می یابید. اگر در خواب دیدید که تابوتی پوشیده است و ندانستید درون آن چیست یا کیست با موردی برخورد می کنید که نمی دانید سود بخش است یا زیان آور که ممکن است سود آور باشد. به هر صورت دیدن تابوت در خواب وحشتناک نیست و نباید بیننده خواب بترسد.



تعبیر دیدن تاج در خواب 
تاج در خواب برای زنان شوهر است و برای مردان مجد و شرف و آبرو و اعتبار. اگر زنی در خواب ببیند که تاج یا نیم تاج بر سر دارد و شوهر نداشته باشد شوهر می کند و او شوهری است ایده آل. اگر دختر دم بختی ببیند نیم تاج یا تاج بر سر نهاده یا در دست دارد که متعلق به خودش می باشد خواستگاری در حد عالی برای او می آید. اگر مردی ببیند که تاج بر سر نهاده وضع مادی و معنوی او خوب می شود تا جایی که بین همگان امتیاز می یابد. اگر جوانی این خواب را ببیند شغلی پیدا می کند و به مقصود می رسد. اگر در خواب دیدید که کسی بر سر شما تاج نهاد آن شخص خدمتی بزرگ در حق شما انجام می دهد و چنانچه شما بر سر دیگری تاج گذاشتید این خدمت بزرگ از جانب شما انجام می گیرد. اگر مردی ببیند که تاج داشت و برداشت و بر زمین نهاد یا بیکار می شود و یا همسرش را طلاق می دهد و اگر زنی این خواب را ببیند با شوهرش اختلاف پیدا می کند و احتمالا از او جدا می شود. اگر دختر و پسری جوان ببینند که تاج داشتند و از سر بر گرفتند شانسی را از دست می دهند. تاج هر چه مرصع تر و باشکوه تر باشد مجد و عظمت بیشتر است و موقعیتی بهتر نصیب بیننده خواب می گردد. در پایان اگر زنی بر سر زن دیگر تاج نهاد هووی او می شود.
 



تعبیر دیدن تار در خواب 
تار یکی از آلات موسیقی است و دیدنش درخواب حکم دیگر آلات طرب را دارد. در بیداری تار وسیله ای است برای خوش گذراندن و آوای خوش شنیدن لذا در خواب به دروغگوئی و محال اندیشی تعبیر شده است . این دو حالت دارد.ا گر بیننده خواب با نواختن تار آشنا و در این رشته اهلیت داشته باشد خواب دیدن تار تمایل او را به تظاهر و خودنمائی نشان می دهد یا این که می کوشد به کار خطیری اقدام کند و به چیزی دست یابد که در حد او نیست لذا به دروغگوئی متوسل می شود. ولی اگر به نواختن تار آشنا نباشد حکم اول در مورد او صادق نیست و فقط دروغ می گوید که باید از گفتن دروغ بپرهیزد. معبران کهن نوشته اند نواختن تار کسی را به دروغ و مدح و ستایش گفتن است. اگر بیننده خواب ببیند که کسی دیگر برای او تار می نوازد نشان آن است که شخصی به او دورغ می گوید و را به ناروا می ستاید که فریب و نیرنگ در کار است. اگربیننده خواب ببیند که تار او شکسته و در عالم خواب بداند که تار به او تعلق داشته باشد در آینده از تظاهر و ریا کاری و دروغگوئی احتراز کند چون کار به رسوائی و بی آبروئی می کشد ولی اگر تار شکسته ببیند و تار به او تعلق نداشته باشد کسی به او دروغ می گوید که شرمسار می شود و ندامت می کشد و مجبور می شود عذر گناه بخواهد. اگر بیماری درخواب ببیند که تارش شکسته خوب نیست. تار زدن با چیره دستی و استادی نشانه آن است که بیننده خواب کاری انجام می دهد که خیر آن به دیگران می رسد. این در صورتی است که تار زدن او شنونده داشته باشد. اگر دیدید زنی برای شما تار می زند فریب نفس و شیطان را می خورید. اگر شما برای زنی تار زدید کاری خلاف مرتکب می شوید. اگر دیدید عده ای تار می زنند خود را در میان عده ای منافق خواهید یافت. اگر دیدید در خواب تاری افتاد و شکست حقیقتی آشکار می گردد و احیانا رفع اتهام می شود. به نوشته ابن سیرین اگر کسی بیمار باشد و ببیند تار یا هر وسیله موسیقی دیگری می نوازد خوب نیست زیرا پایان زندگی او نزدیک است.



تعبیر دیدن تاراج در خواب 
در خواب می بینیم که یا مال ما را تاراج می کنند یا مال دیگری را می برند و ما شاهد یا عامل آن هستیم. اگر ببینیم مال دیگری را به تاراج می بریم برای صاحب مال غم و غصه بوجود می آوریم و چنانچه مال ما را می برند غم و رنج به ما می رسد ولی به فرموده امام صادق علیه السلام تاراج هم می تواند غم و غصه باشد و هم فراوانی و نعمت.



تعبیر دیدن تاریکی در خواب 
ما نمی دانیم درون تاریکی چیست به همین علت گاه اشخاص از تاریکی می ترسند و به جائی که تاریک است قدم نمی نهند. در خواب نیز جهل و گمراهی و غفلت و اعمال ناشی از نادانی ما به صورت تاریکی شکل می گیرد. اگر در خواب دیدیم که از جائی روشن به محل تاریک رسیدیم در کارهایمان با ابهام رو به رو می گردیم و عملی ناشی از نادانی مرتکب می شویم ولی اگر از تاریکی بیرون آمدیم تعبیر نیکو دارد. اگر دیدید که از محل تاریک بیرون آمدید و به روشنائی رسیدید وضع شما بهبود کلی می یابد و ظلمت غفلت و بی خردی را پشت سر می نهید و آگاهانه پیش می روید. اگر بیننده خواب ببیند که ابری آسمان را فراگرفت و همه جا را تاریک کرد غم و غصه ای عمومی پیش می آید و گرفتاری همگانی عارض می گردد مثل یک بیماری همه گیر. معبران اسلامی نوشته اند تاریکی کفر است و ضلالت و بهترین حالت این است که در خواب خود از تاریکی بیرون می آئیم و به روشنائی برسیم. اگر کسی در تاریکی قرار داشت و شما او را نمی دیدید ولی صدایش را می شنیدید گمراهی که در بلا گرفتار شده از شما یاری و مدد می طلبد. اگر از تاریکی صدای زن به گوش شما رسید آوای شیطان است. اگر خودتان در تاریکی بودید اما روشنائی را از دور تشخیص می دادید امید هست که خود را نجات دهید و به یقین دستی برای کمک به سوی شما دراز می شود که باید آن را بگیرید.



تعبیر دیدن تازیانه در خواب 
تازیانه در گذشته یک وسیله جنگی و تدافعی بوده و هر جنگجوی سوارکاری یک تازیانه داشت که به سبک و روش خودش می بست و به کار می برد به طوری که از تازیانه یک نفر، شخص دیگری نمی توانست با مهارت و چابکی استفاده کند ولی امروز تازیانه در زندگی ما جایی مخصوص و مشخص ندارد و فقط گه گاه برای تعزیز و تنبیه خلافکاران به کار می رود. احتمال این که کسی تازیانه در خواب ببیند کم است معهذا نوشته می شود. معبران کهن تازیانه را عزت و شرف مرد تعبیر کرده و نوشته اند که اگر کسی ببیند تازیانه از دستش می افتد از کار معزول می شود.



تعبیر دیدن تایپ در خواب 
تایپ تجسمی است از یک زن به استثنای زنان خانه و او زنی است پر غلغله و شلوغ که مدام حرف می زند چه شنونده داشته باشد و چه نداشته باشد. چنین زنی فعال است اما خردمند و آگاه نیست و در عین حال طوطی صفت و سریع التاثیر است به این معنی که هر چه بگویید باور می کند و می پذیرد و باز می گوید ولی خیلی زود گفته های شما را از خاطر می برد و به آن چه آموخته اید عمل نمی کند. تایپ در خواب های ما تجسم یک چنین زنی است که صد البته زن خانه و همسر نمی تواند باشد. اگر دیدید ماشین تحریری در خانه دارید که قبلا نداشته اید با این خصوصیات سر راه شما پدید می آید که اگر وجودش را نادیده و نایافته بگیرید به نفع شماست. اگر دیدید یک دستگاه تایپ خریدید خودتان برای آشنایی با چنین زنی پیش قدم می شوید و اگر کسی به شما هدیه کرد دوستی سبب آشنایی شما می گردد. این خواب برای جوانان مجرد هشدار یک خطر عاطفی است زیرا عشق و ازدواج با چنین زنی به مصلحت ایشان نیست. دختران جوان اگر با ماشین تحریر سر و کاری نداشته باشند و تایپ به خواب بینند نشان آن است که گرفتار یک رقابت عاطفی می شوند. این تعابیر در صورتی است که اهل کار با ماشین تحریر نباشید مثلا اگر مردی که فروشنده دستگاه های تایپ است چنین چیزی در خواب ببیند خواب او تعبیر ندارد، یا دختری که ماشین نویس است خواب تایپ ببیند خواب او چیزی را نمی گوید.
 



تعبیر دیدن تاک در خواب 
در خواب های ما تاک خوب است و به امید تعبیر شده است. ریشه امیدی است که در زمین می نشانیم و از بر و میوه آن سالیان دراز استفاده می کنیم. ابن سیرین درخت انگور را زنی کریمه تعبیر کرده و برخی دیگر از معبران مرد بزرگوار دانسته اند ولی تاک در خواب ما فرزندان ما هستند که به ایشان دل بسته و به خود امید داده ایم . برای افراد بی تفاوت میراث است و ملک وقفی. برای بیمار شفا است و برای تهی دست ثروت و این بستگی به آن دارد که تاک در خواب ببینیم و خودمان در بیداری چه وضع و موقعیتی داشته باشیم. تاک نشان بی خردی و سرمستی هم می تواند باشد . اگر بیننده خواب مرفه و مال دار باشد و ببیند در خانه اش تاک روئیده این خواب هشدار سرمستی است و احیانا تند روی چون از انگور شراب می گیرند و شراب مستی می آورد و مستی علت گمراهی و تباهی است لذا دیدن تاک ممکن است هشدار باشد که تشخیص آن با معبر است.



تعبیر دیدن تب در خواب 
در خوابهای ما دیدن تب و تب داشتن هشدار روح است در مقابل همه حوادثی که به نحوی می توانند محرک و آزار دهنده باشند چه خوبی ها و چه بدی ها. چنانچه در خواب ببینیم که تب داریم نشان آنست که از بروز حادثه ای نه خیلی بزرگ و مهم بیمناک می شویم و چنانچه تب ما در خواب شدید بود گویای اهمیتی است که حادثه دارد و اتفاق می افتد و نگرانی شدید ایجاد می کند. اگر در خواب ببینیم که تب داریم و احساس کنیم که تب ما مزمن شده است خواب می گوید ریشه نگرانی عمیق است و باید آن را از سالها قبل جستجو کرد و مدتی هم در آینده ادامه خواهد یافت نه به قدر گذشته. اگر در خواب ببینیم که دیگری تب دارد و ما تیمار و بیمار داری می کنیم کسی موجب بروز حادثه ای می شود که همه در آن سهم خواهند داشت و ما هم. برخی از معبران نوشته اند تب در خواب گناهانی است که مرتکب شده ایم و می شویم و چنانچه کسی ببیند تب دارد نشان آنست که به گناه مشغول می باشد. ابن سیرین نوشته اگر کسی در خواب ببیند تب دارد و تب او پیوسته است و قطع نمی شود نشان آنست که پیوسته به ارتکاب گناه مشغول است.



تعبیر دیدن تبر در خواب 
معبران کهن تمام ابزار از نوع بیل و پارو و تبر را خادم تعبیر کرده اند یا کسی که در انجام کارهای دستی و بدنی به شما کمک می کند. اگر در خواب تبر دو دم ببینید یعنی تبری که بتوانید از دو طرف آن استفاده کنید معرف انسانی است منافق که دل و زبانش یکی نیست و با شما و دشمن شما یکسان رفتار می کند و طبعا به چنین انسانی نباید اعتماد داشت. این خواب به شما می گوید که با مردی منافق برخورد خواهید داشت. اگر تبر را کسی به شما داد از جانب دوستی مورد حمایت واقع می شوید ولی اگر شما در خواب تبر را به کسی دادید برندگی و قاطعیت و حمایت رااز دست می دهید. اگر دیدید که با تبر درختی را قطع می کنید با قاطعیت و سرعت عملی انجام می دهید که خیر در آن نیست و حتی ممکن است جان کسی را به مخاطره بیاندازید و اگر دیدید با تبر جائی را ویران می کنید با همان قاطعیت به آبادانی و ساختن می پردازید.



تعبیر دیدن تپه در خواب 
تپه اتکا است بر دیگری. چنانچه در خواب ببینید که بر تپه ای بلند ایستاده یا نشسته اید به شخصی بزرگ و مقتدر متکی می شوید یا محلی برای اعتبار و اعتماد می یابید که قدرتمند است و به شما نیز علو و بزرگی می بخشد. اگر دیدید بر تپه ای ایستاده اید که اطراف آن تپه دشتی وسیع است از آن مرد که بر او متکی هستید و یا موقعیتی که دارید و به آن می بالید سود می برید به قدر وسعت آن دشت. اگر دیدید که بر تپه ای ایستاده اید که گرد شما را آتش گرفته در شرایطی که احتمالا برای دیگران مخاطره آمیز است امنیت می یابید. اگر از تپه پایین آمدید تنزل می یابید و اگر از تپه بالا رفتید به دشواری و صعوبت کاری انجام می دهید. نشستن پایین تپه حسرت و اندوه است. چنانچه ببینید که بر تپه ای ایستاده اید که احساس می کنید به خودتان تعلق دارد از جانب قدرتمندی مورد تعدی واقع می شوید.



تعبیر دیدن تخت در خواب 
در مورد تخت عینا نوشته معبران کهن را نقل می کنم. نوشته اند اگر کسی ببیند که بر تخت نشسته که چیزی بر آن گسترده نیست نشان آنست که به سفر می رود و اگر ببیند که روی تحت خوابیده یا نشسته و چیزی بر تخت گسترده به قدر و قیمت آن تخت دشمنانش را مقهور می کند و شکست می دهد ولی عاقبت او را بر دار کنند و اگر ببیند که از تخت افتاده از قدر و منزلت ساقط می شود.


تعبیر دیدن تخت خواب در خواب 
تخت خواب بدون هیچ تردید برای مرد به زن بر می گردد و برای زن گویای تاثیر وجودی مرد است در زندگی او. حالتی که تخت خواب دارد بیانگر حالت جفت خواب بیننده است. چنان چه مردی ببیند تخت خوابش آشفته است این خواب به او می گوید که همسرش تعادل ندارد. این عدم تعادل می تواند هم جسمی باشد و هم روحی. از چیزی آزرده است که این آزردگی در زندگی و روابط خانوادگی ایشان اثر می نهد. مشاهده آشفتگی تخت خواب به مرد توصیه می کند که در بیداری جستجو و کاوش کند تا بفهمد همسرش از چه رنج می برد. برای زن خواب بیننده نیز گویای همین حقیقت است . اگر در خواب ببینید که تخت خواب کثیف و پاره است خواب شما خبر می دهد که یک بیماری انتظار همسرتان را می کشد. این برای زن نیز هست که مشاهده پارگی و کثافت و چرک تخت خواب و بستر توصیه می کند مراقب سلامت شوهر خویش باشد. اگر در خواب تخت خوابی تمیز و گسترده و مجلل با ملافه های پاک و اطو کرده دیدید نشان آن است که همسر شما خشنود است یا کاری درخشان در پیش دارد و چنان چه زن نداشته باشید خواب شما می گوید زنی با امتیازات بالا و بسیار متشخص در زندگی شما ظاهر می شود. چنان چه دختر و پسر جوانی در خواب تخت خوابی مجلل ببینند می تواند امیدوار باشند که بختشان گشوده شده و همسری مطلوب و دل خواه خواهند یافت. ممکن است در خواب که تخت خواب شما نیمی کثیف است و نیمی تمیز این بیانگر اختلاف زن و شوهر است. اگر در خواب روی تخت خوابی که می خوابید جوراب دیدید چه متعلق با شما با شد و چا نباشد به سفر می روید و این سفر را با همسرتان انجام می دهید. اگر در خواب ببینید گربه ای در بستر و روی تخت خواب شما خوابیده زنی در صدد اغوای شما یا همسر شما است که در نتیجه زندگی و روابط شما را به هم می ریزد. بخصوص اگر بیننده گربه روی تخت خواب شما یا زیر آن بچه گذاشته است این می گوید که در نتیجه فتنه انگیزی یک زن بین شما و همسرتان جدائی می افتد. اگر ملافه های تخت خواب زرد بود نگران بیماری همسرتان باشید. اگر سفید بود ولی چرک و لکه دار باز هم خوب نیست. اگر در خواب ببینید پایه تخت خواب شما شکسته خواهر یا همسرتان بیمار می شود یا می میرد. اگر مرغی زیر تخت خواب شما لانه کرده بود صاحب فرزند می شوید و آن فرزند دختر خواهد بود. اگر چیزی زیر تخت خواب شما بود که تشک را ناهموار کرده بود خودتان یا همسرتان به سفر می روید و موقتا بین شما جدائی می افتد. خانم ها اگر گربه یا زن دیگری را در تخت خواب خود دیدند مراقب شوهر شان باشند چون گرفتار هوو می شوند.



تعبیر دیدن تخمه در خواب 
تخمه و تخمه شکستن در بیداری یک نوع تفنن و سرگرمی است اما در خواب نشان ارتکاب گناه و اعمال غیر مجاز است. چنانچه در خواب ببینید که تخمه می خواهید نشان آنست که خود را با موردی سرگرم می نمایید که مطلوب و پسندیده نیست مثل قمار، شرابخواری، اعتیاد و معاشرت های بد. خود شما ممکن است آن را بپسندید اما اجتماع نمی پسندد و تخمه گویای این قبیل کارهاست. گرفتن یا خریدن تخمه گویای اینست که خود خواب بیننده مشتاقانه این کارها را می کند. اگر کسی به شما تخمه تعارف کرد شما را به کار خلاف دعوت می کند. تخمه مال حرام و غیر مشروع نیز هست و اگر مقدار زیادی تخمه داشتید خواب شما خبر می دهد که به پولی مشکوک و حرام دسترسی می یابید. تخمه بو نداده در صورتی که نشکنید خیر و برکت است. اگر در خواب دیدید که تخمه هندوانه، یا کدو یا آفتاب گردان دارید خواب شما می گوید خبری به شما می رسد که به وسیله آن خود شما می توانید منبع خیر و برکت باشید. آنچنان که اگر تخمه بو نداده را در زمین بکارند سبز می شود و بار می دهد.



تعبیر دیدن ترازو در خواب 
ترازو در خواب های ما قاضی است. ترازو در خواب های ما نشان ترس از بازخواست و اجرای عدالت است و واهمه ای که ما از داوری درباره خویشتن داریم. سنگ های ترازو نقاط ضعف و قوت ما هستند که اگر یک روز پای داوری به میان کشیده شد با ارائه آن دلایل می توانیم از خود دفاع کنیم. ترازو هر قدر بزرگتر باشد گویای ترس بیشتر و خطای بزرگتر و نهانی ما است. اگر در خواب ترازوئی خیلی بزرگ دیدیم حادثه ای بزرگ اتفاق می افتد. اگر ترازو آن قدر کوچک بود که در دست جا می گرفت گویای جسارت و گستاخی ما است. برخی از معبران نوشته اند ترازو سرنوشت و قضا و قدر است و حوادثی را خبر می دهد که وقوع آن ها در اختیارما نیست.



تعبیر دیدن تراس در خواب 
تراس در خواب های مضر است. راهی است که از آن راه از غمها و رنج ها و ناراحتی ها می گریزیم و دل تنگی ها را پشت سر می نهیم بخصوص اگر در خواب ببینیم که از اتاقی تاریک و تنگ به یک تراس روشن قدم نهاده ایم. تراس هر قدر وسیع تر و چشم اندازش گسترده تر باشد بهتر است چون به شما می گوید به جایی می رسید که دیگر تنگنایی پیش روی شما نیست. اگر از تراس به اتاق بروید چه آن اتاق مجلل و باشکوه باشد و چه تنگ و تاریک گویای گرفتاری دست و پاگیر است. اگر در خواب ببینید تراس ویران و سست و لرزان است که می ترسید آنجا بمانید خواب شما می گوید به امید نجات و رهایی، خود را به مخاطره می اندازید و از چاله به چاه می افتید. چنانچه تراس طاق داشت و به صورت ایوان بود تعبیر آن در حرف الف کلمه ایوان نوشته شده است.



تعبیر دیدن ترب در خواب 
ترب در خواب غم و اندوه است. سخنان زشتی است که چون از دهان گوینده خارج شود ندامت و پشیمانی می آورد. اگر در خواب دیدید که ترب به کسی می دهید حرف هایی می زنید و کارهایی می کنید که اگر چه با حسن نیت گفته و انجام می شود اما تلخ است و به دل شنونده اثر بد می گذارد و او را آزرده می کند و چنانچه کسی به شما ترب داد او موجب دلتنگی شما می شود چه بسا نیت بد نداشته باشد.


تعبیر دیدن تربچه در خواب 
تربچه دیون کوچک و بدهی های خرد است به خصوص اگر در خواب دسته تربچه ببینید. پولهایی که اندک اندک خرج می کنیم و از این و آن می گیریم و بدهکار می شویم تربچه است که چون جمع گردد یک بدهی سنگین به وجود می آورد. تربچه همان بدهی کوچک است و دسته تربچه مجموع بدهی های خرد ماست که در خواب ظاهر می شود. اگر در خواب ببینید دسته تربچه سرخ و خوشرنگ دارید که می خورید یا بر سفره می نهید دین کوچکی پیدا می کنید که بعدا موجب نگرانی شما می شود. گرفتن تربچه از دیگران و کندن آن از زمین هم همین تعبیر را دارد. اگر تربچه هایی داشتید و نخوردید و دور ریختید تعبیرش اینست که از دیون کوچک راحت می شوید.



تعبیر دیدن ترخون در خواب 
از سبزیهای خوردنی است و طعم تند دارد و همراه نعنا به بازار عرضه می شود. ترخون پیام آور بهار است. این سبزی تخم خاصی ندارد که بکارند و ترخون به بار آورند بلکه دانه های اسفند را که در آتش بریزیم با سرکه مخلوط می کنند و مدتی می گذارند اسفند در سرکه خیس بخورد، پس از مدتی اسفند خیس شده در سرکه را می کارند که ترخون بار می دهد. تندی و تیزی سرکه و دانه اسفند و طعم تند خود ترخون در تعبیر آن موثر است و به همین علت معبران کهن در خواب ترخون را آدم بد دانسته اند که زیان می رساند. ولی در واقع ترخون پیام آور بهار است و دیدن آن در خواب بد نیست. چنانچه در خواب ترخون را ببینیم بهتر از اینست که آن را بخوریم. دیدن ترخون در خواب شادی و فرح و نشاط است اما خوردن آن غم و رنج است که البته زیاد جدی و بزرگ نیست. برخی از معبران نوشته اند ترخون زن چابک و زرنگ و ریزنقش و پرتحرک است. زنی که در عین زیبایی و ظرافت، زیاد حرف می زند و زبانش تلخ است و سخنان نیشدار می گوید و چنانچه در خواب دیدیم دسته ای ترخون داریم یا از زمین کندیم با زنی دارای این خصوصیات رو به رو می شویم.



تعبیر دیدن ترس در خواب 
ترس در خواب های ما شادی و خبر خوش است. اگر در خواب ترسیدید و یکه خوردید خوشحال می شوید و خبری ناگهانی و خوب و شادی بخش دریافت خواهید داشت. نوشته اند ترس ایمنی است. اگر از دزد ترسیدید از جانب خویشاوندان یا اهل بیت خود آسیب و زیان می بینید. امام جعفر صادق علیه السلام فرموده ترسیدن در خواب نصرت است.



تعبیر دیدن ترشی در خواب 
دیدن ترشی ها در خواب خوب نیست به هر شکل و به هر نوع که باشند. ترشی در خواب غم و اندوه و تلخ کامی است و این غم و رنج خانگی است. ترشی در خواب غمی است که هم ممکن است کهنه و ریشه دار باشد و هم کهنه می شود و باقی می ماند بی آن که بتوانیم در رفع آن بکوشیم ترشی سیر بدنامی و رسوایی است.



تعبیر دیدن ترمز در خواب 
ترمز را در خواب بدون اتومبیل نمی توان دید. چنانچه در خواب ببینیم سوار اتومبیلی هستیم که ترمز آن می گیرد نشان خطر نیست بلکه گویای وحشتی است که از آینده داریم. ترمز نماینده قدرت اراده و توان خویشتن داری ما در خواب است. اگر خواب دیدیم که ترمز ماشین ما نمی گیرد نشان آن است که اراده ما سست می شود و در تصمیم گیری ها دچار تردید و هراس می شویم که البته خوب نیست. اگر در خواب دیدیم که ترمز ماشین خود را تعمیر می کنیم خوب است چون خواب ما می گوید که در آینده ای نزدیک به بازسازی شخصیت خود می پردازیم.
 



تعبیر دیدن ترمه در خواب 
ترمه در خواب فریب و نیرنگ است و مجذوب شدن به دنیای خالی از معنویات و ظاهری. چنانچه در خواب ببینید ترمه دارید یا لباسی از ترمه پوشیده اید و قطعه ای ترمه در لباس خود به کار برده اید که با لباس و شخصیت و موقعیت شما هماهنگی و تناسب ندارد گویای آن است که فریب می خورید و مچذوب می شوید و عمر و وقت خود را تباه کاری بیهوده می کنید. حتی ممکن است رشوه قبول کنید. ترمه در خواب رشا و ارتشا است و این در چند مورد ثابت شده. چند حادثه از ارتباط ترمه و رشوه به وسیله معبران متاخر نقل شده که جای آن این جا نیست فقط تصریح می شود که ترمه فریب است و گول خوردن و گول زدن و ارتکاب عمل خلاف بر مبنای شوق و جذبه و از روی طمع و جهل. اگر کسی به شما طاقه ای ترمه هدیه داد نشان می دهد که موردی برای فریب بزرگ پیش می آید که خوبست هوشیار باشید. تعارف ترمه دعوت به انجام کار خلاف و بی عدالتی است. اگر از جانب شما ترمه به دیگری تعارف شود خواب می گوید که شما دیگری را اغوا می کنید.



تعبیر دیدن ترنج در خواب 
نوشته اند که ترنج نیز از میوه های بهشتی است مانند سیب، انار، و انجیر که تصریح شده از میوه های خاص بهشت خداوند هستند. ترنج را نیز معبران میوه بهشتی دانسته اند که در خواب دیدنش بسیار نیکو است. از امام صادق علیه السلام روایت می کنند که ترنج در خواب زن خوب و فرزند صالح است. برخی از معبران معتقدند که ترنج اگر به مقدار زیاد در خواب دیده شود مال و ثروت است و اگر به تعداد اندک باشد فرزند است. دیدن ترنج در خواب بهتر از ترنج زرد است. این نظر و عقیده معبران کهن است که نوشته شد. اما ترنج غنیمت است. غنیمت نه به آن معنی که فکر کنیم دشمنی را منهدم کرده و مالش را به تصرف در آورده و نام آن را غنیمت نهاده ایم . غنیمت به معنی آن که مالی به تصرف انسان در آید در حالتی که انتظارش را نداشته و چشم به راهش نبوده ایم . پشتیبان، ترنج را قبل از این که بخورند ساعتی در دست می گرفتند و با آن بازی می کردند و دست به دست می دادند چون عطر و بوئی خوش دارد و به منظر نیز خوب است به علاوه در میان انگشتان به راحتی گرفته می شود. چنین میوه پاکیزه ای در خواب ما فقط می تواند همین تعبیر را داشته باشد یعنی غنیمت که به مقدارش اهمیت نمی دهیم بل که تصاحبش ما را راضی و خشنود می کند. برای مردان ، زن خوب نیز خود غنیمتی است بسیار ارزنده و همچنین برای زن شوهر خوب غنیمت محسوب می شود و برای پدران و مادران فرزند صالح. حال چنان چه در خواب دیدید که ترنجی در دست دارید با توجه به وضع خودتان می توانید قیاس کنید که همسر است یا فرزند که به تقریب فرزند است. اگر در خواب دیدید که تعدادی ترنج دارید مالی پاک به دست شما می رسد که غش ندارد و نتیجه تجاوز و تعدی نیست و از راه فریب مردم و کلاه برداری به دست نیامده. چنان چه دیدید تعدادی ترنج دارید که یکی را پوست گرفته و می خورید از مالی با این خصوصیات به مقداری بهره مند می شوید که سهم شما است. به هر حال دیدن ترنج در خواب نیکو است.



تعبیر دیدن ترنگبین در خواب 
ترنگبین یا ترنجبین را در خواب بی مورد و بدون مناسبت نمی بینیم. چون جنبه داروئی دارد. اگر در خواب ببینیم حتما یا بیماری همراه آن است و یا زمینه ای از بیماری در خواب ما وجود دارد و بالطبع آن بیمار باید کودک باشد زیرا انگبین از داروهای خاص کودکان و شیرخواران است. معبران نوشته اند ترنگبین مال بی منت است یعنی مال مفت و چنین مالی در زندگی امروز ما یافت نمی شود مگر به علت ها و مناسبت های نادر. ترنگبین شیره گیاهی است شفابخش و شیرین و اگر در خواب دیدید که کسی ترنگبین برای شما آورد یا تعارف کرد که بخورید گویای آن است که کسی در رفع مشکلات به شما کمک می کند و آخرین کلید را برای گشودن در بسته به شما می دهد. روی هم رفته دیدن ترنگبین در خواب بد نیست و اگر به نوشته معبران قدیمی مال بی منت نباشد نوشدارو و کلید مادر است برای گشودن درهای بسته.



تعبیر دیدن تره در خواب 
تره از سبزیهای خوردنی است اما از انواع خوب آن نیست زیرا در خواب های ما به بدی و بد دهنی و پرخاشجویی و لئامت طبع تعبیر می شود. تره عطر و بویی خوب ندارد به خصوص اگر تنها و بدون همراه نان یا غذای دیگر بخوریم دهانمان تا چند ساعت بعد بوی ناخوش می گیرد، همین معنی تره را در خواب بد معرفی می کند. اگر دیدید که تره از مزرعه می چینید یا از دکان می خرید خودتان تدارک یک فتنه را می بینید و کاری می کنید که تلخ کامی می آورد. اگر تره داشتید و دور ریختید از انجام کار بد احتراز می کنید و این نیکو است. کاشتن تخم تره توطئه است و توطئه ای زمینه دار که سالها ـ تا هفت سال ـ برای خودتان و دیگران گرفتاری ایجاد می کند.



تعبیر دیدن تریاک در خواب 
تریاک یک ماده مخدره است و در خواب دیدن آن نشانگر تعطیل کارها است. اگر در خواب ببینیم که تریاک می کشیم و اهل این کار نباشیم نشان آن است که در کارهایمان تعلل می ورزیم و سستی می کنیم و احیانا کارمان به تو قف می انجامد. چنان چه در خواب ببینیم که تریاک داریم ولی نه می خوریم و نه می کشیم ازخطری رهائی می یابیم. دادن تریاک به دیگری اشتراک در قبول مخاطره است و گرفتن آن نیز همین تعبیر را دارد.


تعبیر دیدن تریبون در خواب 
تریبون در خواب تجسمی است از غرور و خود خواهی و تفاخر و زیاده طلبی. چنان چه در خواب ببینید پشت تریبون ایستاده اید و حرف می زنید گرفتار غرور و زیاده طلبی خواهید شد. اگر ببینید کسی دیگر پشت تریبون ایستاده و سخن می گوید با انسانی مزاحم و تصدیع دهنده بر می خورید و آشنا می شوید. اگر تریبون خالی دیدید زمینه ای پیش می آید که شما خود را بنمایانید اما نه آن طور که واقعا هستید بل که به تظاهر و ریا. فرود آمدن از تریبون ندامت از کارهای ریاکارانه و واقع بینی و همه این ها درست است به شرطی که اصلا اهل نطق و خطابه نباشید و چنان چه معمولا پشت تریبون می روید و حرف می زنید یا معلم و استاد دانشگاه هستید و در آمفی تاتر سخن می رانید خواب شما عادی است و تعبیر ندارد. پشت تریبون رفتن و حرف زدن تمایل شما را به تسلط بر دیگران باز می گوید و نشان آن است که در واقع خود را ضعیف می شناسید و می کوشید با دیگران برابری یا بر آن ها امتیاز حاصل نمائید. اگر در خواب ببینید که حرف می زنید اما شنونده ندارید نشان آن است که به خودتان متکی نیستید. اگر در خواب دیدید که شلوغ است و شنونده بسیار دارید و شما پشت تریبون قرار گرفته اید نشان آن است که مردم درباره شما حرف خواهند زد و عیب جوئی می کنند بخصوص اگر در خواب صدای خودتان را بشنوید.



تعبیر دیدن تسبیح در خواب 
دیدن تسبیح در خواب نشان اطاعت از خداوند و عبادت و بندگی و ترس از عقوبت است و اگر در خواب دیدید که تسبیح به دست دارید گویای آن است که کشش مذهبی شما زیاد است و به طرف دینداری و انجام فرایض دینی می روید. داشتن تسبیح و بازی کردن با آن در خواب نظم کارهاست به همین علت وقتی در خواب ببینید که تسبیح شما پاره شد نظام کارتان آشفته می شود و در هم می ریزد. اگر دانه های تسبیح را گم کنید رشته کار از دستتان می رود. اگر در خواب ببینید که دانه های تسبیح را نخ می کنید به کاری توفیق می یابید که به دقت و تیزهوشی نیاز دارد و نتیجه آن کاری است بزرگ و منظم. اگر دیدید که کسی به شما تسبیح داد یا تسبیح از دست کسی گرفتید شما را به کار خیر و صلاح دعوت می کنند و اگر شما به کسی تسبیح دادید کاری را از دست می دهید.



تعبیر دیدن تشت در خواب 
اگر زن در خواب تشت ببیند طبیعی است و اگر مرد ببیند غیر طبیعی است و در خواب می تواند تعبیر داشته باشد. داشتن تشت در خواب توقع و طمع است و به قولی دندان گردی است. اگر زنی در خواب ببیندکه تشتی نو دارد کسی به یاری او می شتابد و در اداره امور خانه به او کمک می کند. اگر ببیند که تشتی کهنه دارد دست تنها می ماند و از کار خسته می شود و احتیاج به استراحت دارد. اگر مردی ببیند که تشت دارد و آن تشت خالی است به چیزی طمع می بندد و به تصاحب آن تحریص می شود. تشت برای مرد انتظار و توقع بی موردو بی جاست به خصوص اگر خالی باشد و بیننده خواب احساس کند که متعلق به او می باشد.اگر مرد یا زنی ببیند که در خواب تشتی دارد و این تشت از دستش افتاد و صدا کرد کاری می کند که بد نامی و رسوائی به بار می آورد. اگر تشت چرخید و از او دور شد برای انجام کاری به دشواری می افتد. اگر زنی ببیند که در خواب تشتی دارد و آن تشت سوراخ است در خانواده و خانه اش مشکلی به وجود می آید و اگر مردی ببیند که تشتی دارد که سوراخ است کاری میکند که نتیجه نمی گیرد و فقط خستگی به تنش می ماند.



تعبیر دیدن تشنگی در خواب 
احساس تشنگی در خواب خوب نیست و میل به فساد و تباهی است. ممکن است شب بد غذائی کرده و با شکم انباشته خوابیده باشید در این صورت خواب شما تعبیر ندارد ولی اگر بیدار شدید و تشنه نبودید خوابی که دیده اید دارای تعبیر است. اگر در خواب احساس کنید که تشنه هستید و در آن حالت آب خنک و گوارا نوشیدید و رفع عطش کردید خواب شما می گوید میل به ارتکاب گناه و انجام عمل خلاف دارید و با رفع تشنگی آن عمل خلاف را مرتکب می شوید و آن گناه را می کنید که البته خوب نیست. اگر در خواب ببینید که تشنه هستید و به دنبال آب می گردید همان معنی است به استثنای این که موفق نمی شوید کار خلاف بکنید و گناهی مرتکب شوید. هر نوع جستجو و ولع شدید در خواب های ما به صورت تشنگی فورم می گیرد و ظاهر می شود. اگر بیماری است که مدت ها است از بیماری رنج می کشد در خواب ببینید تشنه است و به دنبال آب می گردد و در پایان به آب می رسد و می نوشد و رفع عطش می کند خواب او می گوید سرانجام شفا می یابد و درمان دردهایش را خواهد یافت. این با حالت اول متفاوت است. اگر در جای گرمسیر باشید و احساس تشنگی بکنید بهتر از این است که در جای سردسیر باشید و با تشنگی به دنبال آب بگردید. به هر حال تشنگی در خواب تقلا و تلاشی است که می کنید تا به چیزی که می خواهید برسید و چه بسا ممکن است در طریق خلاف نباشد که تشخیص آن با معبر است.



تعبیر دیدن تغار در خواب 
نوشته اند تغار در خواب زنی است پرهیزگار و نیک نفس که در خانه شوهر با علم و حلم زندگی می کند و با تدبیر امور خانه را به نظام می آورد. تغار ظرفی است گلی مثل زیر گلدانی که این روزها مرسوم و متداول است که بدنه ای کلفت و لبه ای بلندتر از زیر گلدانی ها دارد. در گذشته از تغار برای سائیدن کشک و خیس کردن سماغ و تهیه تتماج استفاده می کردند. امروز از مشابه آن با لبه کوتاه قد برای زیر گلدان هایی که در داخل اتاق قرار می دهند سود می برند و مصرف خانگی دیگری ندارد. با این وجود ممکن است در خواب های خود تغار ببینیم. معبران نوشته اند تغار زن است و زن خانه است و چنانچه ببینیم تغاری داشتیم که شکسته خواب ما پیش گوئی می کند که برای زن خانه حادثه ای می افتد. اگر تغاری داشته باشیم که ببینیم دزد برده یا گم شده نشان آن است که بین زن و شوهر اختلاف می افتد و جدائی حاصل می شود. تغار لب شکسته زن رنجور و بیمار است. برای دختران و پسران جوان تغار مادر است،مادری کاردان و مدیر. برای زن هائی که تازه به خانه شوهر رفته اند تغار مادر شوهر است.
 



تعبیر دیدن تفنگ در خواب 
چنان چه در خواب ببینید که تفنگ دارید کسی را به دوستی بر می گزینید که صدیق و راستگو است. ممکن است اشتباه مرتکب شود اما خیانت نمی کند. تفنگ دوست است و دوست صادق است. اگر در خواب ببینید که تفنگ های زیادی دارید با جمعی می آمیزید که صداقت و پاکی در رفتار و گفتار یا در محیطی کار می کنند که دوستی لازمه دوام و بقا افراد آن است. چنان چه در خواب ببینید که تفنگ از دست شما افتاده دوستی را از دست می دهید که در سختی ها می توانستید بر او متکی باشید و اگر تفنگی یافتید یا کسی به شما هدیه داد با کسی دوستی می کنید که حامی شما خواهد بود. برای دختران جوان تفنگ هدف و محبت و عشق است و شوهر، بخصوص اگر ببینند که با تفنگ کسی را هدف قرار می دهند.



تعبیر دیدن تقویم در خواب 
تقویم یا گاه نامه در خواب حکم سرنوشت و تقدیر است. تقویم اعمال نیک و بد ماست که پیش روی ما در خواب شکل می گیرندو مجسم می شوند. تقویم اگر دیواری باشد و در خواب مشاهده کنیم تقویمی به دیوار چسبیده که به ما تعلق دارد و حفاظی برای آن نیست گویای آن است که رازی از ما فاش می شود. چنانچه تقویم به صورت دفتر باشد که آن را همراه داشته باشیم چیزی هست که سعی داریم بپوشیم و مخفی کنیم تا دیگران از آن مطلع نشوند. اگر تقویم کهنه باشد برای ما غم و اندوه پیش می آید. اگر تقویم کهنه به کسی بدهیم موجب ملال و اندوه دیگران می شویم همین طور است اگر تقویم کهنه و قدیمی از دیگری بگیریم خودمان غم دار و ملول می گردیم. تقویم سال نو شادی و فرح است که به استقبال آن میرویم. تقویم پاره نشان آن است که رشته کار از دستمان بیرون میرود. تقویم مچاله چروک و کثیف گویای آشفتگی کارهاست که در نتیجه غم و رنج همراه می آورد. اگر تعدادی تقویم داشته باشیم خواب ما می گوید بر چند نفر مدیریت می کنیم و می توانیم درباره ایشان تصمیم بگیریم.



تعبیر دیدن تگرگ در خواب 
تگرگ در خواب هم می تواند رحمت خداوند باشد و هم نشانه خشم و غضب طبیعت. در بیداری اگر تگرگ ملایم باشد نه فقط از آن بدمان نمی آید و از زیر آن نمی گریزیم بل که سر و دست خود را زیر رگبار تگرگ می گیریم و با دانه هایش بازی می کنیم ولی اگر شدید و درشت باشد حتی بعید نیست سرها و شیشه ها را بشکند و دیده شده که شیشه اتومبیل را نیز شکسته است. همین حالت در خواب هست. اگر تگرگ در خواب ما ملایم باشد رحمت الهی است. نعمت و خیر و برکت است و به میزان آن که از مشاهده تگرگ خوشمان می آید از رحمت و نعمت بهره مند می شویم و اگر شدید باشد خشم و غضب است و گویای آن است که بد اتفاق می افتد و گرفتار حادثه ای نا خواسته می شویم. دیدن تگرگ رنگین در خواب خوب نیست. به هر رنگی که باشد. اگر آتشی افروخته باشد و تگرگ ببارد و آن را خاموش کند نیکو است چون این معنی را می رساند که فتنه خاموش می شود و حادثه ای که قرار است به بیننده خواب آسیب برساند خنثی می گردد. مشاهده تگرگ درشت برای زنان خانه دار نقار و گفتگوی خانوادگی است. اگر دیدید که تگرگ در جاهای دیگر می بارد و در خانه شما نمی ریزد خواب شما می گوید از یک رنج عمومی مصون می مانید. عکس این هم صادق است یعنی اگر در جاهای دیگر نبارد و فقط در خانه شما بریزد گرفتار مصیبتی می شوید که دیگران از آن سهمی ندارند.



تعبیر دیدن تلفن در خواب 
تلفن دیدار دوستان و عزیزان است. این در صورتی است که زیاد با تلفن سر و کار نداشته باشید. اگر در خواب ببینید که تلفن دارید به دیدار دوستی نایل می شوید. برای کسانی که تلفن در خانه دارند این خواب عادی است. تلفن شکسته و خراب شکست عاطفی است. چنانچه در خواب ببینید تلفن شکسته ای دارید یا گوشی را برمی دارید صدایی نمی شنوید بین شما و کسی که مورد توجه شماست مفارقت می افتد یا کدورت حاصل می شود. از تلفن صدای غیر مانوس شنیدن نیز همین تعبیر را دارد و گویای این است که دوستی از شما آزردگی دارد.



تعبیر دیدن تلویزیون در خواب 
دیدن تلویزیون در خواب جهانگردی و سیر و سیاحت و مسافرت است. چنانچه در خواب ببینید به تماشای تلویزیون نشسته اید ـ در صورتی که تلویزیون محور خواب شما باشد ـ به سفر می روید. اگر دیدید که چندین تلویزیون دارید که همه روشن هستند و برنامه های مختلف دارند سفری برای شما پیش می آید که طی آن نقاط و شهرهای مختلف را خواهید دید. اگر در خواب روی صفحه تلویزیون مسجد یا بناهای مذهبی دیدید به سفر زیارتی و یا به سفر حج می روید. اگر در تلویزیون تک چهره ای که دیدید بیگانه بود دوستی را ملاقات خواهید کرد و اگر آشنا بود با شخصی بیگانه ولی مهم برخورد خواهید داشت.


تعبیر دیدن تلکس و تلگرام در خواب 
تلکس و تلگرام در خواب های ما خبر آشنایی و دوستی است. اگر گمشده یا مسافری دارید که از او بی خبر هستید از جانب او خبری دریافت می کنید. گاه اوهام و تصورات ما در خواب شکل می پذیرند و گاه واقعیات مجسم می شوند و این می تواند از واقعیات باشد در صورتی که قبل از خواب به آن گمشده یا غایب نیاندیشیده باشید. اگر در خواب ببینید که تلگرامی به اسم شما رسیده از جانب رئیس یا مافوق خود هرکس که بر شما ریاست دارد احضار می شوید و احیانا کاری به شما محول می گردد که انتظارش را ندارید و فکر نمی کنید شما مورد انتخاب قرار بگیرد. برای جوانان دیدن این خواب نیکو است چون هم می تواند خبر از یک شغل خوب باشد و هم از یک پیوند عاطفی و عشقی که وضع بیننده خواب را دگرگون و متحول می کند.



تعبیر دیدن تمشک در خواب 
تمشک در خواب غم است به خصوص اگر به دهان ترش مزه بیاید و سرخ رنگ باشد. اگر سیاه باشد بهتر از این است که سرخ باشد چون تمشک سیاه شیرین تر از تمشک سرخ است. تمشک غم و غصه های اندک است که چون جمع شوند می توانند کوهی از غم فراهم آورند که دل توانایی قبول آن همه غم را ندارد. چنانچه در خواب دیدید که در صحرا هستید و تمشک جمع می کنید با غم های کوچک رو به رو می شوید. چنانچه دیدید کسی به شما ظرفی پر از تمشک تعارف کرد موجب ملال و کدورت شما می شود. اگر بوته تمشک در خا نه داشتید اندوهی خانوادگی خواهید داشت که ریشه در بطن روابط فامیلی دارد. اگر در خواب دیدید که تمشک چیده اید و به کسی هدیه داده اید شما برای دیگران دردسر ایجاد می کنید یا او را در ناراحتی های خود شرکت می دهید. اگر ظرف تمشک از دست شما به زمین بیفتد خوب است چون گویای مقاومت شما در مقابل غمهاست و این که بالاخره مشکلات را از میان بر می دارید و از غم می رهید.



تعبیر دیدن تن در خواب 
دیدن تن دیگران در خواب خوب نیست همچنان که در بیداری نیز کاری پسندیده به نظر نمی رسد. اگر در خواب بدن لخت کسی را ببینید کسالت و اندوه برای شما حاصل می شود. اگر کسی را که می بینید تنی ضعیف و نحیف و استخوانی داشته باشد دچار تنگی معاش خواهید شد و چنانچه فربه و چاق باشد وسعت رزق می یابید. دیدن تن زنان در خواب اگر خواب شیطانی باشد تعبیر ندارد و اگر شیطانی نباشد ارتکاب گناه است و خواب شما می گوید عملی خلاف انجام می دهید. اگر تن خود را در خواب ببینید که لاغر شده همان تعبیر را دارد و اگر ببینید که تورم و برجستگی دارد گرفتار بیماری می شوید. اگر ببینید که تن شما زرد شده بیمار می شوید و اگر لکه ای بر سینه شما بود به شما تهمت می زنند.



تعبیر دیدن تندیس در خواب 
معبران کهن سنتی که در تعابیر خویش به نقش زن در زندگی مرد زیاد تکیه می کرده اند، مجسمه یا تندیس را نیز زن دانسته اند اما از نظر کلی در علم خواب هر عزیز و محبوبی ، اعم از جاندار و بی جان ، انسان یا حیوان ، می تواند در خواب ما به شکل تندیس ظاهر شود. همه چیزها یا اشخاصی که دوستشان داریم و در زندگی ما جائی خاص خویش دارند خواسته یا ناخواسته در خواب ها تندیس می شوند. پس تندیس تنها زن نیست. چنانچه در خواب ببینیم تندیسی را می شکنیم یا به زمین می افکنیم ( به نیت خرد کردن و از بین بردن) و یا چهره اش را با رنگ می پوشانیم که شناخته نشود باز تعبیر همان است و تندیس در علم خواب به جای کسی یا چیزی قرار می گیرد که از آن نفرت داریم. ابن سیرین می گوید اگر دیدید مجسمه ای دارید یا خریدید زن می گیرد و یا کنیزکی می خرید و اگر دیدید مجسمه شما افتاد و شکست زن را طلاق می دهید یا می میرید و یا کنیزک را می فروشید. این درست می تواند باشد اما با نحوه زندگی امروز ما تطبیق نمی یابد. تندیس خواست بالای ما است که زیاد به آن توجه داریم حال اگر دیدیم مجسمه ای را خودمان می شکنیم مبارزه با تمایلات نفسانی است و اگر دیدیم مجسمه ای که داریم شکسته ، شکست و زیان عاطفی است. داشتن چندین تندیس تحیر و سرگردانی در میان هوس ها و تمایلات بی شمار است و گویای هوسبازی ما است. از امام جعفر صادق علیه السلام نقل می کنند که تندیس در خواب یا غم و اندوه است یا نقصان در قدر و جاه است و یا بی امانتی در کارها تندیس در خواب غرور و نخوت و خود بینی و انحراف از طریق راست نیز هست بخصوص اگر مجسمه خودمان را در خواب ببینیم یا احساس کنیم که آن مجسمه ما است ابن سیرین نوشته تندیس در خواب غم و اندوه است بخصوص اگر سایه آن بر زمین افتاده باشد و دیدن چندین تندیس کفر و الحاد است.



تعبیر دیدن تنور در خواب 
دیدن تنور در خواب مبارک است و خیر و برکت و معاش تعبیر شده تامین می گردد. چنانچه در خواب دیدید که درون خانه خودتان تنوری زده شده حتی اگر تنور روشن نباشد و نان پخته نشود نشان آن است که نعمت و برکت می یابید و معاش شما وسیع و زیاد می شود و خیر و خوبی به خانه شما راه می یابد و افراد خانواده از آن بهره مند می گردند. حال اگر تنور آتش داشته باشد و در ان نان پخته شود تعبیر خیلی بهتر است و به اندازه نان هائی که از تنور بیرون می آید نعمات شما متنوع و متعدد و زیاد می شود. هر قدر آتش بیشتر و نان زیاد تر باشد پول و مال بیشتر است و خواب شما نوید می دهد که ثروتمند و مال دار خواهید شد. چنانچه بیماری در خواب ببیند که تنور در خانه دارد یا پای تنور نشسته خودش نان می پزد و یا دیگری می پزد و او کمک می کند و نان می گیرد طبیبی مسیحادم او را معالجه خواهد کرد و آن بیمار به زودی شفا خواهد یافت. اگر دختری دم بخت در خواب ببیند که در تنور نان می پزد و او نان می گیرد مردی مال دار خواهان او خواهد شد و شوهر خوبی خواهد یافت. اگر جوانی این خواب را ببیند به شغلی پر در آمد دست می یابد و مشغول می شود. دیدن تنور به هر صورت در خواب نیکو است مگر این که ویران باشد و چنان به نظر رسد که روزی تنور آبادی بود لیکن حالا کاسه اش شکسته و موش و سوسک در آن لانه کرده و خس و خاشاک جمع شده است. این نشانه کسادی و خرابی کار صاحب خانه است و برخی از معبران نوشته اند که صاحب خانه همسزش را از دست می دهد چون این معبران تنور را در خانه زن دانسته اند.چنانچه وامداری در خواب ببیند که تنور در خانه دارد یا به ساختن تنور مشغول است از زیر بار قرض بیرون خواهد آمد. چنانچه زنی ببیند که در خانه اش دو تنور است گرفتار هوو می شود یا اگر ببیند شوهرش نان می پزد تعبیر همین است. اگر ببیند که از تنور آتش بر می دارد صاحب فرزند می شود که قدمش مبارک است و برای مرد زن است و کانون خانواده، برای دختر دم بخت شوهر و ازدواج است و برای پسر جوان کسب و پیشه. برای بیمار شفای عاجل و برای وامدار و بدهکار ادای دیون و روی هم رفته دیدن تنور مبارک است.


تعبیر دیدن ته چین در خواب 
دیدن ته چین در خواب بر خلاف دیدن ته دیگ است. ته چین مائده و نعمت است مخصوصا اگر با گوشت مرغ همراه باشد، ته چین در خواب دیدن باگوشت گوسفند نیز نیکو است و خواب شما می گوید به نعمت و پول می رسید اما با مرغ بهتر است و خیر و برکت پردوام همراه دارد.ته چین اگر در رنگ سفید و سرخ باشد بهتر است که با رنگ زرد ببینیم. چنانچه در خواب ببینید که کسی ظرفی ته چین مقابل شما نهاد، از جانب او متنعم می شوید و خیر می یابید و اگر خودتان ته چین تعارف کردید موجب خیر و برکت برای دیگران می شوید. خوردن ته چین در خواب بهره وری از نعمات الهی است و هر چه ته چین کلفت تر باشد بهتر است. اگر خانمی ته چین می پزد صاحب فرزند می شود.



تعبیر دیدن ته دیگ در خواب 
ته دیگ ابتلا و غم پایان کارها است. اگر کار مهمی در دست انجام داشته باشید و به خواب ببینید که ظرفی پر از ته دیگ مقابل شما نهاده اند خواب شما خبر می دهد که در پایان آن کار گرفتار ملال و غم می شوید. آن چه درباره پلو و برنج پخته گفتم درباره ته دیگ صدق نمی کند. البته ته دیگ هم برنج پخته است اما تعبیری کاملا متفاوت دارد. ته دیگ غم کهنه مالی است نه عاطفی و احساسی و به زبان دیگر (کاسه کوزه ای) است که بر سر بیننده خواب شکسته و در پایان کار همه گناهان شکست و ناکامی را به گردن خورنده ته دیگ می افکند. چنانچه در خواب ببینیم ته دیگ از دیگ می کنیم و می خوریم با غم و غصه ای که اتفاق و دنباله اش به ما رسیده دست و پنجه نرم می کنیم. اگر در خواب ببینیم که پلو پخته و بخشی بزرگ از آن ته دیگ شده خبر ازشکست و ناکامی در کاری است که به آن امید زیاد داشتیم و داریم. چنانچه خانمی درخواب ببیند پلوی او ته دیگ شده به شوهرش زیان مالی وارد می آید و اگر خودش فعالیت مالی داشته باشد زیان متوجه بیننده خواب خواهد شد. ته دیگ در خواب ما هر چه سیاه تر و کلفت تر باشد بدتر است.



تعبیر دیدن تهمت در خواب 
تهمت در خواب احراز پاکی و برائت و سرافرازی و شرف است و بسیار نیکو است در حالی که در بیداری تهمت بدنامی می آورد و دل متهم بی گناه را می سوزاند. اگر در خواب ببینید که به شما تهمت زده شده بزرگی می یابید و به مجد و شرف می رسید اگر در خواب ببینید که شما به دیگری تهمت زده اید به شرافت او معترف خواهید شد. برای دختران جوان در خواب مورد اتهام قرار گرفتن خیلی خوب است چون در نجابت و پاکی شهرت خواهند یافت و برای یک دختر هیچ سرمایه ای بهتر از نجابت نیست که از زیبایی نیز خوبتر است.



تعبیر دیدن توبره در خواب 
توبره نماینده میزان و مقدار توقع و طعمی است که از زندگی حالیه و آتی خویش داریم. چه توبره در حیات کنونی ما نقشی داشته باشد و چه نداشته باشد فرق نمی کند چرا که توبره طمع و انتظار ما را مشخص می کند. اگر در خواب دیدید که توبره ای بزرگ دارید از زندگی زیاد متوقع می شوید و دندان تیز می کنید و اگر توبره کوچکتر از حد متعارف است به اندک قانع می شوید. دیدن توبره پر و بسته شده که ندانید درون آن چیست در خواب شما نماینده و بازگو کننده مسافرتی است که در پیش دارید و می روید.ابن سیرین نوشته توبره نماینده خیر و برکت است در خواب و این تعریفی است که تعبیرما را توجیه می کند. توبره نو در رویای یک دختر جوان عشق و ازدواج است و برای پسر جوان امید به آینده برای مردان کاسب و تاجر دیدن توبره در خواب نیکو است چون از پول و مال خبر می دهد یا این که معتبر می شود و مورد حمایت قرار می گیرد. یک حمایت مالی مانند اعتبار بانکی که کار گشا واقع می شود. چنانچه در خواب دیدید که چندین توبره دارید تحیر و دودلی و تردید پیش می آید از آن نوع که نمی دانید به کدامین راه بروید و کدام را انتخاب کنید. چنانچه در خواب دیدید که توبره سوراخ یا پاره دارید خواب شما از یک شکست خبر می دهد که در جریان آن مالی را از دست می دهید که مقدار آن به اندازه توبره قابل قیاس می باشد. داشتن توبره کثیف و متروک که ضمن اشیا دیگر افتاده و باید بگردید تا آن را بیابید تازه وقتی یافتید می بینید کثیف و چرب و نوچ است نشان دهنده ابتلا است به گرفتاری های دست و پاگیر و ملالی که از نادرستی خواست شما پدید می آید.



تعبیر دیدن توپ در خواب 
(توپ بازی) در خواب ما شهوت است و لهو و لعب و فریب دنیا و رفتن به دنبال چیزهائی که پایه و مایه ندارند. فریب و نیرنگ زندگی محسوب می شوند و انسان را از حقیقت دور می کنند. توپ در خواب سراب است. سرابی فریبنده که چون به آن می رسید خاک می یابید و عطش در شما باقی می ماند. چنانچه در خواب دیدید که دنبال توپ می دوید( در صورتی که فوتبالیست و والیبا لیست و اهل توپ بازی و توپ نباشید) خواب شما می گوید که فریب می خورید و مدت ها خود را به کاری بیهوده سرگرم و دل خوش نگه می دارید. در واقع باد می کارید و حسرت درو می کنید. اگر در خواب توپی که به دنبال آن هستید پنچر شود یا بترکد واقعیت بر شما آشکار می گردد. در نیمه راه گمراهی چشم شما باز می شود و در می یابید که تا آن جا هم به امید عبث آمده اید. اگر در خواب ببینید که کسی توپی را به طرف شما شوت می کند یا توپی خوش آب و رنگ و شکیل به شما می دهد خوابتان می گوید که در آینده نزدیک کسی در صدد اغوای شما بر می آید. عکس این هم صادق است اگر شما توپی را به طرف دیگری شوت کنید یا به او بدهید. دیدن توپ در خواب با تعریفی که از آن شد می تواند حالات گوناگون داشته باشد که خود بیننده خواب قادر به تشخیص و تعبیر خواهد بود.
 



تعبیر دیدن توت در خواب 
توت دو نوع داریم. یکی توت معمولی و سفید که توت شیرین نامیده می شود و دیگری توت سرخ و سیاه که شاه توت یا به نوشته ابن سیرین خر توت نام دارد. دیدن توت سرخ یا خر توت در خواب نیکو نیست چه آن را بر درخت مشاهده کنیم و چه داشته باشیم و بخوریم. توت سرخ غم و رنج و بلا و مصیبت است بخصوص اگر در خواب ببینیم که می خوریم و ترشی آن را حس می کنیم و آزردگی می یابیم. کلیه معبران سنتی ایرانی و اسلامی در مورد توت سرخ اتفاق نظر دارند و در خواب نامه های بیگانه نیز موردی نیافتم که از خر توت تعریف شده باشد مخصوصا در مورد ترشی آن به صراحت گفته شده که اگر در عالم خواب توت سیاه خوردید و ترشی آن را چشیدید به هیچ وجه خوب نیست. اما توت سفید یا توت شیرین نیکو است که در خواب دیده شود. چه بر درخت ببینیم و چه داشته باشیم و بخوریم که هر یک توضیحی خاص خود دارد. اگر در خواب ببینیم که درخت توت در خانه داریم و این درخت سر سبز و گسترده و بارور و برومند است، خانه ما کانون نعمت و رفاه و فراخی و روزی و سلامت خواهد شد. خواب ما می گوید ریشه خوشبختی در خانواده مانند ریشه توت کهن گسترده و عمیق است و بر میوه درخت توتی که می بینیم سالیان دراز، به اندازه عمر درخت توت، ما را نعمت خواهد داد و کام افراد خانواده را شیرین خواهد کرد و چه بسا نسلی دیگر هم از آن بهره مند شود چون معمولا درخت توت از نسلی به نسل دیگر می رود. اگر در خواب دیدید که درخت توتی در راهی و رهگذری بود و شما به آن رسیدید و هوس کردید از میوه اش چیدید و خوردید نیکو است و خواب شما می گوید که خودتان تنها (منهای خانواده) سودی می برید و شیرین کام می شوید. اگر در عالم خواب دیدید که شاخه و برگ درخت توت از دیواری گذشته و به کوچه ریخته یا آویخته و شما هنگام عبور از میوه آن درخت کندید و در دهان گذاشتید و شیرینی آن را حس کردید خواب شما می گوید سودی می برید که سود دهنده را نه می شناسید و نه اگر بشناسید او به این سود دهی رضایت می دهد. به زبان دیگر دزدانه سود می برید. حال اگر شاخه درخت توت را شکسته و توت خوردید خواب شما می گوید با آزار و زیان رساندن به دیگران سود می برید و کار شما موجب ملال و آزردگی صاحب مال می شود که البته از نظر اجتماعی خوب نیست اما از جهت شما خوابی نیکو است. معبران نوشته اند دیدن توت به فصل خودش یعنی در اوایل تابستان خیلی بهتر است که در غیر فصل دیده شود. البته در غیر فصل هم دیدن توت شیرین بد نیست اما در فصل آن بهتر ذکر شده . چنانچه زنی خانه دار در خواب ببیند که توت می خورداز جانب دخترش و دامادش کامروائی و سر فرازی می یابد. اگر زن جوانی این خواب را ببیند باردار می شود و دختر می آورد. اگر پدری ببیند که توت شیرین می خورد پسرش یا نوه پسری او موجب شیرین کامی وی می شوند. خوردن توت شیرین و سفید برای دختران و پسران جوان مبشر عشق و عاطفه و کامروائی است. برداشتن و خوردن توت از روی زمین بد نیست اما خوب هم نیست چون مال حرام و مال یتیم تعبیر شده.



تعبیر دیدن توتون در خواب 
توتون همان چیزها و کارهایی است که خود بیننده خواب و دیگران را می آزارد و دیدگان را تاریک و احیانا اشک آلود و کام را تلخ می کند. چنانچه دیدید خودتان توتون دارید غمی برای شما میرسد که عمیق و ریشه دار و مداوم نیست اما قادر است مدتی شما را متاثر و تلخ کام نگه دارد و این غمی است که وجود داشته اما از آن بی اطلاع بوده اید یا فکر می کردید به شما مربوط نیست. جای دیگر هم نوشتم که تمام وسائل تدخین تعابیری مشابه دارند الا سیگار که به عمر ارتباط پیدا می کند و آن هم در جای خود گفته خواهد شد. تنباکو نیز توتون است و برای تدخین به کار می رود. چنانچه در خواب دیدید که توتون کاشته اید، موجباتی برای رنج و غم پیدا می شود که ریشه دار است. اگر کسی توتون به شما داد بدخواه شماست. چنانچه توتون سربسته بود به نادانی این کار را می کند و اگر توتون باز بود عالما عامدا به شما ستم روا می دارد. عکس این تعبیر هست اگر شما توتون به دیگری بدهید. مالیدن توتون دعوای خانوادگی است مخصوصا اگر این کار را در ایوان یا اتاق خانه خودتان بکنید یا در خواب حس کنید آن جا به شما تعلق دارد. دیدن مزرعه توتون در خواب خبر از یک ناراحتی عمومی است



تعبیر دیدن تون در خواب 
تون همان اجاق است با معیار بزرگتر و در حرف الف کلمه اجاق نیز اشاره شده که به تون مراجعه شود چون تعبیر هر دو کلمه تون و اجاق یکی است. دیدن تون در خواب نیکو است بخصوص اگر مشتعل کننده آتش باشیم و تون یا اجاق خاموشی را با زدن اولین کبریت و نهادن نخستین شعله بیافروزیم. دیدن و افروختن تون یا اجاق در خواب برای دختران و پسران جوان بسیار خوبتر است زیرا نوید آغاز یک زندگی شیرین خانوادگی و یا یک کسب و پیشه پردرآمد است. برای زن خانواده افروختن اجاق یا تون گویای این است که با تدبیر و خرد روال کار خانواده را بر مسیر درستی می افکند و همه امور را عاقلانه سامان می دهد. تون حمام، تون دکان نانوائی و اجاق خانه، حتی فر گاز که در اکثر خانه ها یافت می شود یکی است چون نوع آن هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند بل که وجودش اهمیت دارد و نحوه برخورد با آن . اگر در خواب ببینیم تون یا اجاق خاموشی داریم این را به ما می گوید که کاری هست و ما می توانیم آن کار را انجام دهیم و گرمی به وجود آوریم و سردی ها را از بین ببریم و چنانچه در خواب ببینیم که آن را روشن می کنیم خواب ما نوید می دهد که در آینده نزدیک کاری بزرگ انجام می دهیم که روشنائی چشم و گرمی دل می آورد و موجب سرور و شادی می شود. تون و اجاق بیشتر در خواب های ما به خانواده بر می گردد بخصوص اگر بیننده خواب زن باشد. چنانچه مردی این خواب را ببیند که خانواده ای با خصوصیات شناخته شده نداشته باشد خواب او می گوید که وجودش سبب گرمی و روشنی کانون خانواده دیگری می شود. معبران نوشته اند که تون، زاد و ولد فرزندان خانواده است و چنانچه کسی ببیند اجاق خانه اش روشن است فرزندانی صالح و برومند خواهد داشت و نوه هائی سالم و خوب خواهد یافت. به هر حال دیدن تون در خواب نیکو است و افروختن آن به هر نیتی که باشد بهتر است.



تعبیر دیدن تونل در خواب 
تونل در خواب های ما گویای سختی مقداری از راه زندگی ما است. راهی که داریم می پیمائیم بخصوص اگر سرگرم انجام کار بزرگی باشیم دیدن تونل در خواب این را می گوید که با مشکلی روبه رو خواهیم شد که چنانچه از آن مرحله بگذریم راهمان صاف و هموار خواهد بود. تونل در واقع راهی است زیر کوه که برای تسهیل در عبور و مرور ساخته می شود ولی در خواب ما برخورد با تونل گویای روبه رو شدن با مشکل و مانع و تنگی و تاریکی است. چنانچه در خواب دیدید که پیاده یا سواره وارد تونلی شدید به دشواری و سختی می رسید و با تنگی و تاریکی رو به رو می گردید و چنان چه از تونل بیرون آمدید مشکلات را پشت سر می نهید. وارد نشدن به تونل به معنی عبور از سختی ها نیست بل که گویای فرار از مشکلات است در حالتی که مشکل باقی می ماند و اگر باز هم خواستیم از آن راه بگذریم ناگزیر با همان سختی رو به رو خواهیم شد. اگر داخل تونل گیر کرده باشید خواب شما از دشواری عظیمی خبر می دهد که مهلک است و باید خیلی هوشیار باشید . چراغ مردی است که شما را راهنمائی می کند اما قادر به کمک نیست. اگر در تونل بودید و صدائی شنیدید که صاحب صدا را نتوانستید ببینید خوب نیست و بدتر این است اگر صاحب صدا شما را به نام بخواند. مشاهده روشنائی دهانه خروجی تونل درخشش نور امید است و عبور از تونل با اسب بهتر از عبور با اتومبیل است زیرا اتومبیل کسی است که نمی توانید به درستی و صمیمیت و اعتماد داشته باشید.



تعبیر دیدن تیر در خواب 
تیر مردی است راستگو و صدیق که با همه صنف و طبقه ای می جوشد ولی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. داشتن تیر مصاحبت و ملازمت با چنین دوستی است. اگر در خواب ببینیم تیری به طرف ما پرتاب شد که آسیب نرساند مورد توجه و عنایت قرار می گیریم یا نامه و پیغامی دریافت می کنیم. اگر مسافری یا غایبی داریم از او خبری به ما می رسد یا دوستی برای ما هدیه و تعارف می فرستد. اگر تیری که به سوی ما انداخته شده آسیب رساند و در خواب دیدیم که به بدن ما فرو رفت سرزنش و شماتت می شویم و کاری می کنیم که سر زبان ها می افتیم و پشت سر ما بد خواهند گفت. اگر ببینیم ما تیرانداز هستیم کسی یا چیزی مورد نظر ما قرار می گیرد. اگر دختر دم بختی تیر می افکند یا تیری به سوی او افکنده می شود نیکو است چون مورد توجه قرار می گیرد.
 



تعبیر دیدن تکمه در خواب 
تکمه در خواب خیلی چیزها می تواند باشد که بستگی به موقعیت بیننده خواب دارد. اگر پدر یا مادر دلسوزی هستید و در خواب ببینید که لباسی با تکمه های بسته و مرتب به تن دارید فرزندانی برومند خواهید داشت و وضع زندگی خانوادگی شما قابل اعتماد و خوب است. هر تکمه می تواند معرف یکی از فرزندان باشد و اگر در خواب ببینید که یکی از تکمه های شما کنده شده اما آن را در دست دارید که می خواهید مجددا بر لباس خویش بدوزید خواب شما میگوید یکی از فرزندانتان بیمار می شود. اگر پسر یا دختر بزرگ دارید این خواب خبر از طغیان و نا فرمانی فرزندتان می دهد و به شما می گوید که او نافرمانی میکند و از این جهت شما را می آزارد ولی مجددا به راه می آید. اگر تکمه های شما باز بود با خانواده خود اختلاف می یابید. اگر همه تکمه های شما کنده بود از خانواده خود جدا می شوید و عزلت می گزینید. برای دختران و پسران جوان دیدن تکمه در خواب فرق می کند. دختر جوان اگر در خواب ببیند تکمه لباسش بسته است خواب او از آینده اش خبر می دهدکه خوب است. تکمه بسته بهتر از تکمه باز است و تکمه دوخته بهتر از تکمه کنده شده است. اگر بیکار هستید و در خواب ببینید تکمه لباس خود را می بندید شغلی می یابید. اگر فقیر باشیم و چنین خوابی ببینیم مالدار می شویم.به هر حال تکمه وسیله استحکام و دوام و بقا است و بستن آن حفظ حیثیت و آبرو می باشد

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.