انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

تعبیر خواب با حرف ج


تعبیر خواب با حرف ج روی ادامه مطلب کلیک کنید .

  

تعبیر دیدن جاجیم در خواب  
جاجیم در خواب تملک کوچک و مال منقول است. احساس مالکیت است نسبت به چیزهای کم ارزش که در اطراف ما یافت می شوند. وقتی در خواب می بینید که جاجیم می بافید طرحی و زمینه ای برای یک درآمد مالی در زندگی شما ریخته می شود. داشتن جاجیم نیز همین تعبیر را دارد. چنان چه در خواب ببینیم جاجیم می بافیم و رنگ های خوب و درخشنده در آن به کار می بریم و نقشهای چشمگیر می اندازیم تدارک کاری را می بینیم که سود بخش است و امید زیادی می توانیم به آن داشته باشیم. اگر در خواب ببینیم که کسی جاجیم به ما داد از جانب او سودی عاید ما می شود که به اندازه همان جاجیم بزرگ یا کوچک است. اگر کسی جاجیم به ما داد که فرسوده و پاره و کهنه بود کاری می کند که موجب تاثر و اندوه ما می شود که البته جنبه مالی دارد نه احساسی و عاطفی. اگر کسی در خواب جاجیم کهنه و فرسوده ای را از خانه شما ببرد موجب تسکین غم و رنج شما می شود و بلائی را از خانه شما دور می کند. اگر جاجیم را روی کرسی انداخته باشیم و آن جاجیم نو و قشنگ و خوش رنگ باشد به کمک پول محیط خانوادگی گرمی به وجود می آوریم. اگر جاجیم را به عنوان فرِِش زیر پا گسترده و تنها روی آن نشسته بودیم یا تا کرده و دور آن طناب پیچیده بودیم به سفر می رویم.

 


تعبیر دیدن جاده در خواب  
جاده در خواب های ما زندگی و سرنوشت هستند. راه های خوب و بدی به شمار می روند که می پیمائیم و در این راهها به نتایج نیک و بد و خیر و شر می رسیم. اگر در خواب جاده ای دیدید که در آن جاده تنها بودید در روزهای آینده احساس تنهایی و بی یاوری می کنید. اگر در جاده ای پابرهنه بودید خوب نیست. اگر جاده ناصاف و غیر هموار بود با مشکلاتی رو به رو می شوید و به دشواری می افتید. اگر جاده ای را که می پیمودید ( با وسیله یا بدون وسیله فرق نمی کند ) صاف و هموار بود تعبیری مخالف تعبیر بالا دارد و خواب شما می گوید راه پیشرفتتان صاف است. اگر جاده ناگهان بریده شد و به بن بست رسید خوب نیست. اگر جاده پرتگاه داشت و شما از آن پایین رفتید تنزل شان می یابید و اگر به پرتگاه سقوط کردید حادثه ای نامطلوب اتفاق می افتد که موجب سقوط شما می شود. اگر جاده تنگ و آفتاب گرم بود به بیماری مبتلا می شوید. اگر به سربالایی رسیدید و به آسانی آن را طی کردید ارتقا مقام می یابید و چنانچه به دشواری برخوردید مشکلاتی سر راه شما قرار می گیرد که در می مانید . به هر حال دیدن جاده در خواب مسیر همان حیاتی است که دارید طی می کنید منتها خواب شما از آینده هایی نه چندان دور خبر می دهد و شما را از آنچه می خواهد پیش بیاید آگاه می کند.



تعبیر دیدن جادو در خواب  
چنان چه در خواب جادو و جادو گر ببینید با توجه به باور و ناباوری خودتان می توانید تعبیر آن را بیابید. از حضرت امام صادق _ ع _ نیز روایت شده که جادو در خواب فتنه و دروغ است. ما به طور کلی برای جادو گران قیافه ای زشت و کریه قائلیم. این جماعت چون فعل باطل دارند نمی توانند چهره ای روحانی و آسمانی و فرشته سان داشته باشند پس دیدن جادوگران در خواب میمون نیست و بیننده خواب در فردای بیداری بهتر است صدقه بدهد.

 


تعبیر دیدن جارختی در خواب  
جارختی یا جا لباسی و یا چوب لباسی وسیله ای است آشنا که در همه خانه ها هست و ما علی الرسم لباس خویش را بر آن می آویزیم . این وسیله را ممکن است در شهرهای مختلف به نام های گوناگون بشناسند اما به طور کلی در فارسی جارختی می گوئیم. جارختی در خواب های شما محرم و غم گسار شما است. سنگ صبور شما است. کسی است که هم شما را دوست دارد و هم بار غم تان را سبک می کند و رازتان را محفوظ نگه می دارد و بالاخره در حفظ آبروی شما می کوشد. جارختی در خواب تجسم چنین کسی است در زندگی روزانه شما و در بیداری. شما هر کس و در هر شرایط سنی که باشید چنین شخصی را در زندگی خویش دارید و اگر هم نداشته باشید به آن نیازمندید. برای دختر و پسر جوان مادر بهترین کسی است که غم می خورد و کمک می کند. برای زن شوهر و برای شوهر زن و بالاخره برای همه به طور کلی دوست خوب که شاید از برادر نزدیک تر باشد. اگر در خواب مشاهده کردید که جارختی شما بزرگ و مجلل و احساس کردید که به شما تعلق دارد کسی هست که در آینده غم شما را با بردباری خواهد خورد و بار اندوهتان را خواهد برد که او بسیار کریم و بخشنده است. اگر جارختی کوچک و محقرانه ای داشتید که لباس هایتان بیش از ظرفیت آن بود گوینده این است که غم خوار شما نیز ناتوان است و اندوه شما بزرگتر از تحمل او است. جارختی شکسته گویای تنهائی و بی همدمی است البته با توجه به توضیحی که در بالا داده شد همدم و غم گسار هر کس فرق می کند. اگر جارختی داشتید و خالی بود خوب است زیرا همدم و غم گسار دارید اما غم ندارید. اگر جارختی خریدید و به خانه آوردید و به دیوار کوفتید با کسی دوست می شوید که جای همدم شما را می گیرد و مونس شما خواهد شد. اگر جارختی داشتید و آن را از جای خود کندید چنین محرمی را از دست می دهید. اگر آن قدر لباس به جارختی آویختید که از جای کنده شد خوب نیست.

 


تعبیر دیدن جارو در خواب  
جارو کردن در خواب پس انداز مال اندک است و به زبان ساده تر پول جمع کردن. عمل زوائد مخارج ضروری را زدن و بهای آن را به کناری نهادن و به آن دل خوش بودن در خواب های ما به صورت جارو کردن و جارو ظاهر می شود. معبران کهن نوشته اند جارو خادم و خدمتگزار است ولی به نظر من تعبیر بالا درست تر است. زنی اگر در خواب ببینید که جارو می کند و آن صبح زود و به هنگام طلوع آفتاب باشد مورد توجه و عنایت شوهرش قرار می گیرد و اگر ببینید که شب در تاریکی جارو می کند دعوا و مرافعه راه می اندازد. جارو کردن در خواب هنگام شب خوب نیست. مردی اگر در خواب ببیند که جارو می کند و به خانه خود خیر و برکت می آورد. جوانی اگر در خواب ببیند که جارو می کند و خس و خاشاک و خاکروبه جمع کرده ، پولی در اختیارش می گیرد یا اینکه به کاری مشغول می شود. جارو کشیدن به دیوار خوب نیست و غم و اندوه می آورد و به معنی جا به جا کردن غم و اندوه است همان طور که خاک را از دیوار به کف اتاق می ریزید خواب شما می گوید ناراحتی ها را جا به جا می کنید. جاروی دسته دار کمک و مساعدتی است مالی که به بیننده خواب می شود. اگر در خواب ببینید که کسی جارو می کند و خس و خاشاک را به طرف شما می راند برای شما درد سر و ناراحتی مالی به وجود می آورد و اگر خلاف جهت شما جارو می کند و خاکروبه را از جائی که شما بودید دور می راند غم و اندوه را از شما می راند. دیدین جاروی از هم گسیخته و پاره و ولو در خواب خوب نیست و بیماری یا مرگ زن خانه است. دور افکنده و فروختن جارو جدائی بین زن و شوهر است. اگر ببینید که جارو می کنید و خس و خاشاک و خاک را گوشه ای گرد می آورید پول جمع می کنید و اگر به وسیله خاک انداز بر گرفتید پولی به دست شما می رسد مشروط بر این که دور نریزید.


 

تعبیر دیدن جاز در خواب  
شنیدن صدای جاز چه ریتمیک باشد و از شنیدن آن خوشمان بیاید و چه مصدع و ناخوشایند باشد لاف و دروغی است که می شنویم و زننده جاز لافزن دروغگوئی است که با او برخورد می کنیم. اگر صدای جاز را شنیدیم و زننده آن را ندیدیم خبری بزرگ و مکروه می شنویم که از آن خشنود نمی شویم. اگر در خواب ببینیم که کسی جاز می زند و خودش به آهنگ آن می رقصد و پای می کوبد یا شما با آن همراهی می کنید و پای می کوبید عملی خلاف و گناهی بزرگ مرتکب می شوید و انجام می دهید که غم و غصه و رنج و اندوه می آورد و یعنی ندامت می کشید. از امام صادق _ ع _ نقل می کنند که صدای ناهنجار در خواب دروغی است و عملی است که به نادانی گفته و کرده می شود. جازیست در خواب مردی است دروغ گو و لاف زن که خوب دروغ می گوید و دروغ هایش به دل می نشیند و اگر دیدید که خودتان با مهارت جاز می زنید به راحتی و خوبی دروغ می گوئید.


 

تعبیر دیدن جاسیگاری در خواب  
جایی دیگر در مورد کلیه وسایل و ابزار تدخین نوشتم. زیر سیگاری هم از ابزار تدخین است و تعبیری مشابه دیگر از ابزار این عمل دارد و علت و انگیزه ای است برای تالم و ناراحتی و تلخ کامی. اگر در خواب ببینید که زیر سیگاری دارید ولی سیگار یا پیپ نمی کشید و دود نمی کنید در آستانه کاری قرار گرفته اید که اگر انجام دهید لااقل خودتان را اندوهگین می کند و احیانا دودش به چشم شخص خودتان می رود. اگر کسی مقابل شما زیرسیگاری نهاد، این کار در بیداری یک نوع حسن خدمت است اما در خواب خصومت و دشمنی است و خواب شما می گوید شما را تلخ کام می کند. اگر شما هم این کار را کردید تعبیر وارون دارد. شکستن زیر سیگاری نجات از غم و رنج است. داشتن زیر سیگاری شکسته نیز همین تعبیر را دارد اما شکستن و دور افکندن آن بهتر است.


تعبیر دیدن جالیز در خواب  
دیدن جالیز در خواب نیکو است زیرا نشان نعمت و برکت و خرمی است. سبزی جالیز خرمی است، محصول آن نعمت است و فزونی محصول برکت و چه خوب است که در خواب جالیزی سبز و پر محصول مشاهده کنید و از این بهتر وقتی است که در خواب احساس کنید جالیز به خودتان تعلق دارد. البته همان طور که در جاهای دیگر هم گفته شد این تعبیر موقعی درست است که شما جالیز بان یا جالیز دار یا کشاورز اهل جالیز کاری نباشید چه اگر باشید خوابتان دنباله اندیشه و افعال روز شما است. اگر در خواب ببینید که جالیزی پر نعمت و با محصول فراوان دارید و آن جالیز متعلق به شما است به بزرگی و نعمت می رسید. اگر در خواب جالیزی دیدید که به شما تعلق داشت یا متعلق به شما نبود و از آن چیزی بر گرفتید مثلا هندوانه کندید یا خیار و گوجه فرنگی برداشتید به قدر آن چه می کنید بهره مند می گردید و سودی به شما می رسد. اقدام به ایجاد یک جالیزار اقدام به کاری است که خیر و برکت دارد. هم برای خودتان و هم برای دیگران. اگر دور جالیزار دیوار بود یا نرده و چپر و یا این که وسط جالیز یک تک درخت بزرگ و تناور بود آن جالیزار و آن درخت نشانی از خانواده شما است که متنفع و بهره مند می شوند. جالیز ویران و مخروبه زیان و خسران است. جالیز سوخته مصیبت است. جالیز زرد بیماری است و جالیز سبز خرمی و نشاط.


تعبیر دیدن جام در خواب  
جام اگر پیاله و پیمانه باشد که در حرف ـ پ ـ کلمه پیاله تعبیرش نوشته شده و تکرار آن ضروری نیست ولی اگر جام وسیله نوشیدن باشد تعبیرش نوشته می شود. به نوشته مرحوم مجلسی اگر کسی جام پر از آشامیدنی را (درون آن جام هر مایعی باشد فرق نمی کند. شراب یا آب) تا انتها بنوشد نشان آن است که عمرش به پایان رسیده و طومار حیاتش زود در هم پیچیده می شود. چنانچه جام را تا نیمه بنوشد خواب می گوید که عمرش به نیمه رسیده و نیم دیگرش باقی مانده که در آن می تواند جبران مافات کند. اگر آن چه از جام می نوشد شیرین باشد شیرین کام می شود و به نعمت و دولت می رسد و عز و جاه او افزوده می گردد ولی اگر مایع درون جام تلخ و تند و بد مزه باشد به شکست و تلخ کامی می رسد. اگر تیره و تار باشد رنج و اندوه می یابد. اگر جامش شیشه ای باشد یا این که جام در دست بیننده خواب بلرزد زندگی متزلزلی دارد که بر آن اعتباری نیست. اگر جام فلزی باشد زندگیش معتبر است. اگر چیزی در جام ریخت و جام را پر کرد و به دست گرفت ثروتمند می شود و اگر جامی داشت و بیننده خواب به غفلت یا به عمد و سهو محتویات جام را زمین ریخت ورشکست و تهی دست می شود و زیان کلی می بیند. اگر کسی جامی پر به دست بیننده خواب داد( به شرطی که تا انتها ننوشد) از جانب دهنده جام سودمند می گردد و عکس این هم صادق است.


تعبیر دیدن جامه در خواب  
جامه معنی عام دارد. به قبای بلند و گشاد و دراز اطلاق نمی شود بل که به مجموع چیزهائی که می پوشیم جامه گفته می شود. کت و شلوار ، پیراهن، جلیقه، و احیانا بارانی و پالتو. همه این ها جامه هستند یا فرد فرد به جای خود جامه نامیده می شوند. در خواب جامه حیثیت و آبروی مرد یا کسب و کار او می باشد و طبعا اگر جامه اش تمیز و شیک و نو باشد بیننده خواب مردی است آبرومند و شریف با کسب و کاری خوب و پر درآمد و چنانچه لباسش بد و ناموزون و کثیف و پاره باشد شخصی است بی آبرو که کار و حرفه خوبی هم ندارد. این یک تعبیر کلی است نسبت به جامه اما جامه می تواند از جنس های مختلف و حالات گوناگون و رنگ های متفاوت باشد که هر یک تعبیری خاص خود دارد. اگر در خواب دیدید جامه ای به تن دارید که ظاهرش تمیز است و خوب و شکیل اما باطن و زیر آن چرک و کثیف و پاره و مندرس است مردی هستید که مردم جامعه شما را شریف و محترم می دانند در حالی که خودتان می دانید مستحق این احترام و شرافت نیستید و به نا حق خود را متقی و منزه نشان داده اید. عکس این هم درست است یعنی اگر ظاهر جامه شما کثیف و مندرس بود اما زیر جامه ای پاک و پاکیزه و نو و اطو شده پوشیده اید مردی هستید که جامعه با چشم بد به شما می نگرد و کارهائی کرده اید که در حق شما بد قضاوت می کنند ولی در باطن انسانی پاک و شریف هستید که قدرتان شناخته نشده. اگر در خواب ببینید که جامه ای لکه دار پوشیده اید خوابتان می گوید که به شما بهتان می زنند و اگر جامه ای زرد پوشیده باشید خواب از یک بیماری خبر میدهد. جامه ابریشمین فریب و نیرنگ است و جامه پشمین مال و خواسته است که نصیب شما می شود. چنان چه در خواب ببینید که لباس شما پاره شده رازتان فاش می گردد و اگر این دریدگی پشت جامه شما بود به شما تهمت می زنند در حالی که بی گناهید. اگر در خواب ببینید جامه ای چرک و کثیف به تن دارید گرفتار غم و اندوه می شوید. جامه سیاه شوکت و اعتبار است. جامه سرخ خرمی است یا خشم و جامه سبز را جامه بهشتیان دانسته اند که پوشیدنش مبارک است و میمنت دارد. جامه سرخ را معبران برای زنان خوب دانسته اند ولی برخی نوشته اند که برای مردان خوب نیست. اگر در خواب ببینید که جامه می دوزید،هر چه باشد فرق نمی کند از زیر جامه گرفته تاکت و شلوار و پالتو نشان آن است که به سفر می روید و سفر شما به قدر همان جامه ای که می دوزید اهمیت دارد و طول می کشد چنان چه یک زیر پیراهنی ساده می دوزید سفر طولانی و مهم نیست ولی اگر پالتوئی بلند و کلفت می دوزید سفرتان طولانی و دارای اهمیت زیاد است.


تعبیر دیدن جانماز در خواب  
موقعی که ما از جا نماز استفاده می کنیم که در محضر خداوند تبارک و تعالی هستیم و این از بزرگترین و پر ارزش ترین دقایق زندگی روزانه ما است پس جانماز وسیله ای متبرک و میمون و دیدنش در خواب بسیار نیکو است اما حالات آن و نوع آن تفاوت هائی را به وجود می آورد که تعابیر را متفاوت می کند. اگر در خواب ببینید که بر جا نماز و در مسجد نشسته اید به سفر حج می روید ولی اگر در خواب دیدید که جانماز را تا کرده و زیر بغل نهاده اید به سفر زیارتی می روید. اگر جانمازی که در خواب می بینید از پشم باشد نشان آن است که به طاعت و صلاح تحریص می شوید اما اگر جانمازتان از ابریشم بود خواب شما می گوید راه تزویر و ریا پیش می گیرید و در کار دین صداقت ندارید. اگر در خواب دیدید که جانماز خودتان را پشت و رو پهن کرده اید فریب شیطان را می خورید و کاری به تبع هوای نفس انجام می دهید و گمراه می شوید. اگر ببینید که جانمازتان بخشی سوخته یا سوراخ شده خوابتان می گوید که عبادت شما چون بر مبنای صداقت نبوده بی ارزش است و هشداری است برای این که تغییر مسیر بدهید و طریق صلاح بگیرید. اگر در خواب دیدید که جانماز ( یا مهر و تسبیح) خود را گم کرده اید و به دنبال آن می گردید نشان است که در معرض خطر وسوسه و فریب شیطان قرار گرفته اید. همین حالت است اگر ببینید که جانمازی ملیله دوزی شده و پر شکوه دارید که با صداقت و فروتنی در کار دین درست در نمی آید.

 


تعبیر دیدن جانور در خواب  
کلا اشخاصی که با ایشان معاشرت و رفت و آمد و حتی معامله و داد و ستد داریم و گسترده تر این که دوستان و آشنایان و افراد خانواده خویش را نیز در خواب به صورت جانوران می بینیم و تجسم آن ها در خواب ما بستگی دارد به برداشتی که ما نسبت به ایشان داریم. اگر خوب باشند و ما دوستشان داشته باشیم یا طوری باشند که روی ما اثر بگذارند آن ها را به شکل و هیبت جانوران دوست داشتنی و مفید می بینیم و اگر بد باشند و روی ما اثر منفی بگذارند به صورت جانوران بد و خطرناک در خواب ما ظاهر می گردند. شیر و پلنگ و ببر در خواب های ما دشمن قوی اما کریم و بزرگوار و بخشنده اند. دشمنی که به فرض اگر هم بر ما چیره شود با بزرگ منشی می بخشد و پی کار خود می رود. بر عکس، کفتار و شغال و کرکس و گورکن دشمنانی کثیف و لئیم و تیره دل هستند که بیشتر دوست دارند امعا و احشا ما را بخورند. کبوتر نشان عشق و صلح و دوستی است. چلچله پیام آور عشق و امید و خرمی است. غزال زن زیبا و جوان است. خوک دشمن پیر خانگی است. گوسفند نعمت و برکت است. گاو فراخی روزی است.

 


تعبیر دیدن جبین در خواب  
لطفا به حرف ـ پ ـ کلمه پیشانی مراجعه کنید.


تعبیر دیدن جت در خواب  
جت در خواب های ما حادثه ای است که با سرعت زیاد و باور نکردنی اتفاق می افتد یا اثر حادثه ای است که قبلا اتفاق افتاده اما به سرعت زیاد و باور نکردنی از بین می رود و محو می شود. مشاهده جت، برخورد با حادثه ای است اما سوار شدن یا سوار بودن در آن، قرارگرفتن در قلب چنان حادثه ای است که توضیح داده شد. خیلی حوادث هستند که در زندگی ما به سرعتی زیاد و باور نکردنی اتفاق می افتند. نمونه بد آن تصادف اتومبیل ماست و نمونه خوب آن یافتن یک پول هنگفت در خیابان یا زیر درختان پارک. اگر خودمان در یک جت باشیم و آن را برانیم خواب ما می گوید که به استقبال حادثه ای بزرگ می رویم ولی اگر از جت پیاده شویم از حادثه ای می گریزیم. بزرگی و و کوچکی جت که در خواب می بینیم خردی و عظمت حادثه ای است که اتفاق می افتد.

 


تعبیر جدال در خواب  
بر خلاف بیداری که جدال کار خوبی نیست ، در خواب ایجاد دوستی و طرح رفاقت و اشتغال به کارخیر و محبت آمیز است. در زندگی روزانه ما یا کینه موجب بروز جدال است و یا جدال ، کینه و بغض و نفرت می آورد اما در خواب عکس این صادق است یعنی وقتی ببینید که با کسی جدال می کنید یا حد اقل دست به گریبان شده اید خواب شما می گوید که با کسی طرح دوستی می ریزید و رفیقی خوب پیدا می کنید. اگر در خواب ببینید با عده زیادی جدال می کنید دوستان فراوانی خواهید یافت و اگر مشاهده کنید که شما دسته جمعی با یک نفر سرگرم جنگ و جدال هستید خواب شما خبر می دهد که مردی نیک نفس و شریف سر راهتان قرار می گیرد که همه مشتاق دوستی با او می شوند و برای آشنائی با وی سر و دست می شکنند. پس اگر شب هنگام در خواب دیدید که با کسی جدال می کنید دچار بیم و هراس نشوید و اندیشه بد به خود راه ندهید. انشا الله خیر است.

 


تعبیر دیدن جرز در خواب  
جرز نشان استحکام و مبنای ساختمان و پایه ای است برای ایجاد و تشکیل، و دیدن جرز در خواب نیز همین تعبیر و مفهوم را دارد و این بستگی پیدا می کند به نیت خودتان و شغل و حرفه ای که دارید. اگر زنی در خواب ببیند که جرزی را ساخته یا جرزی ساخته شده و به خوش تعلق دارد گویای این است که مبنای زندگی خانوادگی او مستحکم است و روابط خوبی با شوی خویش و اطرافیان دارد و جای نگرانی نیست. اگر جرزی را خود بنا کنید خوابتان می گوید که بنای محکمی برای کار و شغل خود می ریزید و خلاف این است که در خواب ببینید که جرزی را خراب می کنید یا جرز به شما تعلق دارد اما سست و لرزان است و آجرهایش بیرون آمده. اگر ببینید جرز بلندی هست و شما در پائین آن ایستاده اید خواب شما می گوید که مقابل عظمت کاری که در پیش دارید خویشتن را ناتوان می بیند و اگر در بالای آن باشید رفعت جاه و مقام شما را نشان می دهد. روی هم رفته دیدن جرز خوب است مگر در چند مورد اول این که جرز ساخته شده ای را ویران کنید دوم جرزی سست و لرزنده باشد سود جرز را جائی بسازید که در خواب می دانید به شما تعلق ندارد، چهارم آن که جرزی باشد و شما بدانید متعلق به دیگری است و شما به ناحق آن را تصاحب کرده اید و چنان چه از بالای جرز به پائین بیائید یا پرت شوید و یا کسی شما را به پائین بیندازد این را می گوید که از موقعیتی که دارید سقوط می کنید.

 


تعبیر دیدن جرقه در خواب  
دیدن جرقه در خواب خوب است مشروط بر اینکه تند و شدید نباشد. یک وقت هست که در خواب می بینید از دور یا نزدیک جرقه دیده می شود یا از شیئی نا آشنا جرقه برمی خیزد این در خواب بد نیست زیرا بار گه نور و امید و روشنی است اما اگر تند و شدید باشد و حالت انفجار پیدا کند تعبیری دیگر دارد. اگر برق زدن هم باشد خوب است فقط در صورتی بد می شود که یا حالت انفجار پیدا کند و یا جرقه در چیزی بگیرد و آتشی بوجود آورد و شعله ایجاد نماید. در این صورت دیدنش در خواب بد است چون حالت سوزندگی و ویرانگری پیدا می کند و شعله اگر برای روشنائی باشد نیکو است و چنانچه سوزنده و منهدم کننده باشد بد است.

 


تعبیر دیدن جریمه در خواب  
اگر در خواب ببینید که جریمه شده اید پاداش می گیرید یا خبری خوش و سرور انگیز دریافت می کنید. هر قدر جریمه بیشتر باشد و بیشتر شما را بر سر خشم آورد بهتر است چون مزد و پاداشی که می گیرید بیشتر خواهد بود. چنانچه در خواب ببینید رانندگی می کنید و افسر پلیس شما را متوقف می نماید و قبض جریمه می نویسد خوب است زیرا خواب شما خبر می دهد که کسی به شما پاداش می دهد و سودی عایدتان می گردد یا خبری خوش به شما می رسد که سرور می آفریند. چنانچه کارگر یا کارمند هستید و در خواب دیدید که شما را جریمه کرده اند که کار اضافی بکنید همین تاویل هست و هیچ ناراحت نباشید زیرا خوابی است نیکو و امید دهنده. تاوان دادن نیز تقریبا همین تعبیر را دارد و اگر در خواب ببینید چیزی را معدوم کرده و مجبور شده اید تاوان بدهید سودی عاید شما می شود اما تاوان گرفتن این معنی را ندارد و برعکس است.

 


تعبیر دیدن جستن در خواب  
به حرف _ پ _ کلمه پریدن نگاه کنید.

 


تعبیر دیدن جسد در خواب  
اگر در خواب جسد حیوانات را ببینیم خوب است بدانیم که جسد به کدامین حیوان متعلق است. اگر خواب گنگ و مبهم باشد و ندانیم که اجساد چه حیواناتی را دیده ایم تعبیرش این است که غمگین می شویم. رنجی به ما نمی رسد فقط غمی هست که می رسد و زود هم می گذرد. اگر در خواب خود جسد حیوان حلال گوشت را ببینیم خوابی است نیکو بخصوص اگر مذبوح باشد. به هر حال دیدن جسد حیوان مذبوح حلال گوشت خوب است. اما اگر جسد حیوانات مکروه و حرام گوشت در خواب ببینید خوب نیست چون خواب شما از غم و رنج خبر می دهد.

 


تعبیر دیدن جغجغه در خواب  
جغجغه در خواب سخن باطل و دروغ است. اگر در خواب ببینید که جغجغه ای در دست دارید که خودتان آن را تکان می دهید و صدا ایجاد می کنید خواب شما می گوید که در روزهای آینده سخنانی خواهید گفت که بعدا مجبور می شوید شرمندگی آن را تحمل کنید. اگر دیگری به شما جغجغه داد به معنی این است که کسی شما را به یاوه گفتن و دروغ پردازی وا می دارد که این هم خوب نیست. اگر صدای جغجغه ای شنیدید بی آن که بدانید زننده آن کیست و از کجاست، دروغ و یاوه خواهید شنید این در صورتی است که صدا را نپسندید ولی اگر از آن خوشتان بیاید فریب می خورید و تحت تاثیر آن سخنان دروغ قرار خواهید گرفت. چغانه در آلات موسیقی قدیم و دایره زنگی در آلات موسیقی متداول نیز همین تعبیر را دارند که به جای خود گفته می شود.

 


تعبیر دیدن جغد در خواب  
به حرف ـ ب ـ کلمه بوم نگاه کنید.

 


تعبیر دیدن جفت در خواب  
دیدن جفت برای زن و مرد در خواب کاملا متفاوت است و تعابیر متغایر دارد. معمولا مردان در خواب نمی بینند و اگر هم ببینند نمی شناسند مگر این که در عالم خواب درک کنند که آن چه کثیف و خون آلود پیش روی خود مشاهده می نمایند جفت است. برای مردان دیدن جفت زن خوب نیست چون به تعبیر کلی شرمساری و ننگ و گناه بزرگ است. اگر مردی به خواب جفت ببیند و بفهمد که آن جفت به همسر خودش تعلق دارد بین زن و شوهر کراهتی پدید می آید که از یک دیگر به شدت دل زده می شوند و در پی این دل زدگی دعوا می کنند و مدتی از هم جدا می مانند ولی چنانچه تحمل کنند زود رفع می شود. چنانچه مردی در خواب جفت ببیند و آن جفت به همسر خودش تعلق نداشته باشد به علتی شرمساری می کشد، سرزنش می شود و نزد مردم مورد سوال قرار می گیرد که این هم مدت زیادی به طول نمی انجامد و زود رفع می شود. اما اگر زنی در خواب جفت ببیند که متعلق به خودش باشد باردار می شود و فرزند می آورد. اگر آن جفت متعلق به دیگری باشد باز دو حالت دارد. چنانچه در خواب زیر خاک پنهان کند یا در چاه بیافکند از غم و اندوه می رهد اما اگر فقط ببیند و بی تفاوت بماند بیمار می شود و بیماریش به قدر کراهتی که در خواب احساس می کند شدید یا ضعیف است. به هر حال دیدن جفت زن در خواب خوب نیست و بیننده چنین خوابی باید صدقه بدهد.

 


تعبیر دیدن جگر در خواب  
از رسول خدا صلی الله الیه و آله و سلم روایت شده که فرموده اند (اولادنا کابکادنا) یعنی فرزندان ما مثل جگر ما هستند. به همین علت معبران اسلامی نوشته اند که جگر در خواب فرزند است و مشاهده آن به نحوی با فرزندان بیننده خواب ارتباط پیدا می کند. جگر در خواب آن چیزی است که بیشتر دوست داریم و چون پول هم از آن جمله چیزهاست و در تحصیل و حفظ آن زیاد می کوشیم در خواب ما به صورت جگر متجلی می شود. ابن سیرین نوشته جگر در خواب علم غیب است ولی بیشتر معبدان معتقد ند که جگر در خواب پولی است نهفته و پنهان که یا دیگری آن را ذخیره کرده و یا به دست خودمان انباشته و جمع شده است. حتی نوشته اند که اگر کسی در خواب ببیند که جگر گاو یا گوسفند بریان به مقدار زیاد پیش روی خود نهاده و می خورد گنج می یابد. به هر حال جگر همان پول است که حیات دسته ای از مردم به آن بستگی دارد. اگر در خواب دیدید که جگر دارید و آن جگر گوسفند یا گاو متعلق به شما است به پول می رسید یا به چیزی دسترسی می یابید که چشم به راه آن هستید و زیاد دوستش دارید. خوردن جگر نیز همین تعبیر را دارد. اگر به خواب دیدید که جگر به سگ می دهید مال خود را تلف می کنید یا در راهی بیهوده مصرف می نمائید. اگر در خواب دیدید که جگر دارید و آن را قطعه قطعه به گربه می دهید زنی مال شما را به همان نحو ذره ذره از بین می برد. اگر در خواب دیدید که گربه ای جگری از خانه شما دزدید و برد خواب شما می گوید زنی به تمهید و نیرنگ مال شما را می برد ولی اگر خودتان با میل و رغبت جگر را به گربه دادید زنی فریبتان می دهدو مال و پولتان را می برد یا خرج او می کنید. جگر توزیع کردن نیز همین تعبیر را دارد و می گوید که مال خودتان را هدر می دهید و تلف می کنید. جگر گوسفند در خواب نعمت است و جگر گاو فراخی روزی است. به هر حال جگر در خواب دیدن بد نیست مگر این که احساس کنید جگر انسان است که لئامت دارد.

 


تعبیر دیدن جلگه در خواب  
مشاهده جلگه در خواب مجموع حوادثی را شامل می شود که پیش می آید و بستگی دارد به این که جلگه را چگونه ببینیم و چه چیزهائی در آن وجود داشته باشد. اگر در خواب جلگه ای سبز و خرم پیش روی خود ببینیم بسیار خوب است چون خواب ما می گوید که آینده نیک است و نعمت و شادی فراوان تامین می گردد. اگر درختان در آن جلگه بارور باشند بهتر است ولی چنانچه جلگه خشک و بی درخت و فاقد سبزی و گل و ریاحین باشد آینده ای سخت و دشوار را خبر می دهد. پیدا شدن یک تپه یا یک کوه سر راهتان روبه رو شدن با حوادث نا خواسته می باشد و مشکلات کوچک یا بزرگ. اگر در آن جلگه راه می روید خواب شما می گوید که به سفر خواهید رفت. اگر بر اسبی سوار باشید در آن سفر تنها نخواهید بود و احتمالا همسر یا فرزندتان با شما خواهد بود زیرا اسب نزدیک ترین حیوان به انسان است و چنانچه اسب داشته باشید اما سوار نباشید سفر هست اما به تنهائی. اگر شتر داشته باشید به سفر زیارتی می روید.

 


تعبیر دیدن جماع در خواب  
جماع در خواب تحصیل فراغت و کسب آسودگی است و این بستگی دارد به موقعیت و شرایطی که در بیداری دارا می باشید. اگر غمگین هستید از غم فارغ می شوید و اگر بدهی دارید ادای دین می کنید، اگر غصه مسافر دور افتاده را دارید از او خبر می رسد و خوشحالتان می کند و بالاخره اگر قهر هستید آشتی می کنید. خواب جماع می تواند در مرحله نخست یک خواب شیطانی باشد که در چنین صورتی فاقد تعبیر است چون کلیه خواب های شیطانی تعبیر ندارند. معبران در مورد جماع در خواب صفحه ها مطلب نوشته اند که با ابراز شرمندگی من قبول ندارم و نمی پذیرم مگر آنچه را که در بالا نوشتم. چنانچه دیدن جماع در خواب به اهتلام منتهی شود یک خواب شیطانی مطلق است و بدون تعبیر و چنانچه به اهتلام نپیوندد صرفا از غم است و لاغیر.

 


تعبیر دیدن جن در خواب  
دیدن جن در خواب روبه روئی با فتنه و دشمنی است و چنانچه در خواب جن ببینید با دشمنی دست و پنجه نرم می کنید و علیه شما آتش فتنه ای بر افروخته می شود. اگر در خواب از جنی بترسید و فرار کنید امنیت می یابید و سود می برید. اگر جنی در خانه خودتان دیدید او یک دشمن خانگی است و خواب شما می گوید که مراقب یکی از نزدیکان خویش باشید. چنانچه در خانه خود تعدادی جن دیدید نشان آن است که اهالی خانه علیه شما جبهه گرفته اند و مخالف هستند. اگر جن را در جائی ناآشنا دیدید دشمنی بیگانه است که با او روبه رو می شوید.اگر جن در خواب دیدید و آن جن خوشحال بود شما غمگین می شوید و اگر اندوهگین بود شما شادی و سرور می یابید. مشاهده شادی اجنه و جشن و سرور آن ها شادی دشمنان تلقی می گردد که مطلوب نیست چون شادی دشمن با غم و اندوه ما مرادف است. اگر در خواب قیافه آشنائی را دیدید و احساس کردید که او جن است تعبیر همان است که نوشته شدو اگر جن آشنا بود و چیزی به شما داد پولی عایدتان می شود و اگر چیزی از شما خواست یا گرفت مالی را از دست می دهید دوستی با جن در خواب مجاورت با دشمن و قبول فتنه بدون مبارزه است و اگر در خواب با جن دعوا کردید صلح و سلامت می یابید.

 


تعبیر دیدن جنازه در خواب  
در نفایس الفنون تصریح شده که جنازه و مرده مال حرام است. مرحوم مجلسی نوشته اگر کسی در خواب جنازه یا مرده ببیند از غائب به او خبر می رسد و ابن سیرین معتقد است که اگر کسی ببیند جنازه ای می برند خداوند او را بر تعداد افرادی که به دنبال جنازه روان هستند و او را تشییع می کنند امارت و فرمان روائی می دهد و بالاخره از امام صادق _ ع _ روایت است که دیدن جنازه در خواب خوب است زیرا برای بیننده خواب بزرگی و مال و عزت و جاه می آورد. مشاهده جنازه ای که به دوش می برند نیکو است چون فراغت از رنج و اندوه است و چنان چه بیمار باشیم بهبود می یابیم و اگر مدیون باشیم ادای دین می کنیم. اگر بیننده خواب خودش را مرده ببیند عمرش دراز می شود که همه معبران اسلامی و بیگانه در این مورد بخصوص اتفاق نظر دارند. اگر در خواب ببینیم که مرده بیمار است این هم خوب نیست و توصیه شده که بیننده خواب باید مراقب سلامت خویش باشد و چندی از خطر کردن بپرهیزد و خشمگین نشود و از عزیمت به سفر خودداری کند و از دخالت در اموری که می تواند بی تفاوت بماند خودداری کند. کندن قبر و مشاهده جنازه خوب است منهای لمس جنازه. اگر در خواب دیدیدم کسی که می دانیم مرده چیزی به ما داد خوب است چون مالی به بیننده خواب می رسد و پولی بدست می آورد. اگر جنازه ای را ببینید که از جای برخاست و از شما دعوت کرد که با او همراهی کنید خوب نیست. اگر جنازه ای را شیک و با لباس تمیز و خوب مشاهده کنید نیکو است و برای شما خوشحالی و مسرت می رسد ولی اگر بد لباس و ژولیده و کثیف و آشفته بود بد است چرا که شما را غمگین و رنجیده می کند و نشان آن است که در روزهای آینده به شما غم می رسد.

 


تعبیر دیدن جنگ در خواب  
چنان چه در خواب صحنه هایی از جنگ دیدیم باید بدانیم که روح ما از نگرانی هایی که پیش می آید خبر می دهد. صرف دیدن صحنه ای از جنگ در خواب خبر از غم و اندوهی است که در روزهای آینده پیش می آید و این تشدید می شود اگر خودمان در آن جنگ دخالت داشته باشیم. ابن سیرین می گوید در جنگ هر کسی پیروز شود در جنگ و جدال زندگی و در بیداری نیز پیروز و برنده است. چنان چه در خواب زره پوشیده بودید و شمشیر و سپر داشتید یا در سنگر بودید و اسلحه و مهمات به قدر کفایت در اختیارتان قرار داشت خواب شما می گوید که جهت روبه رویی با غم ها و رنج ها و نگرانی ها مجهز خواهید بود. در نفایس الفنون تصریح شده که جنگ در خواب اضطراب و فتنه است. چنان چه جنگی در خواب شما بود و شما در آن جنگ شرکت داشتید اما فاقد زره و سنگر و سلاح و مامن بودید خواب شما می گوید که تنها می مانید و در مشکلی که پیش می آید هیچ دستی دست شما را نمی گیرد. مجروح شدن در خواب خوب است و نباید نگرانی ایجاد کند. این نشان این است و گویای این که غم و اندوه شما پایان یافته و آشتی و امنیت خانوادگی است و نباید نگران شوید.

 


تعبیر دیدن جنین در خواب  
جنین نیز مثل جفت از چیزهایی است که مردان کمتر در خواب می بینند یا اصلا نمی بینند. معمولا زنان در خواب جنین می بینند و چنانچه زنی در خواب جنین ببیند که متعلق به خودش باشد از غم و غصه نجات می یابد و اگر جنین متعلق به دیگری باشد غمی به زنگی او راه می یابد که انگیزه اش در وجود دیگری است. دیدن جنین دیگران برای زنان گویای غمی است که دیگران به وجود می آورند ولی به شما می رسد. برای مردان دیدن جنین در خواب خوب نیست و شرمساری و ننگ و گناه است و تقریبا همان تعبیر را دارد که در مورد جفت گفته شد. اگر زنی در خواب ببیند که جنینی حرکت می کند و حرف می زند به هیچ وجه خوب نیست زیرا شئامت دارد و بهتر است صدقه بدهد.

 


تعبیر دیدن جهنم در خواب  
کلیه معبران دیدن جهنم در خواب را بد دانسته اند و از عذاب و عقاب و بدی کردار و آینده ای نامیمون سخن گفته اند ولی جهنم را در خواب بدون مقدمه ذهنی و روحی نمی بینیم. موقعی جهنم را می بینیم که روحی ناآرام و مشوش و وجدانی اسیر و گرفتار دغدغه و تشویش داشته باشیم. با این وصف دیدن جهنم نمی تواند مبارک و میمون باشد. یک انسان با تقوی و نیکوکار هرگز صاحب وجدان نا آرام نمی شود و طبعا خواب جهنم نمی بیند و چون خواب جهنم دیدیم قبل از هر چیز باید بدانیم که ضمیر ناخود آگاه ما مشوش است و وجدانی زخم خورده داریم که ما را تحت فشار قرار داده است. پس اگر جهنم را در خواب ببینیم آینده ای آشفته داریم و چنانچه وارد جهنم شویم و بیرون نیائیم پایان زندگی ما نزدیک است. اگر بیننده خواب ببیند که وارد جهنم شد و از آتش نسوخت و آسیب ندید نشان آن است که گرفتار خذلان می شود و به تنگی و سختی می افتد ولی در پایان نجات می یابد. اگر دیگری را در جهنم ببینیم که در آتش می سوزد در واقع خودمان هستیم که می سوزیم و دیگران شاهد سوختن ما خواهند بود. اگر بیننده خواب ببند که در جهنم است و آنجا ناله می کند و فریاد می کشد موقعیتی دارد که مردم از زبانش در عذابند و از شنیدن سخنانش رنج می برند. به هر حال دیدن جهنم در خواب در هیچ وضع و شرایطی خوب نیست و چنانچه چنین خوابی دیدیم خوب است روی خود مطالعه کنیم و تا فرصت در دست هست تغییر راه بدهیم.

 


تعبیر دیدن جهیزیه در خواب  
جهیز که در زبان محاوره جهاز می گوییم آبروی ماست و کوششی که برای حفظ آبروی خویش در جامعه به عمل می آوریم و تمام امکاناتی است که برای اثبات آبرومندی خویش در اختیار داریم. آبروی ما اعتبار ما نیز هست و اعتبار ما سرمایه یا بخشی از سرمایه ما محسوب می گردد پس اگر بتوانیم آبروی خود را محفوظ نگه داریم حافظ اعتبار و سرمایه خویش نیز هستیم. این کشش و کوشش در خواب های ما به شکل خیلی چیزها از جمله جهیزیه متجلی می شود. جامه و پیراهن نیز از این قبیلند. می گویند ارزش عروس به جهیزی است که همراه می برد پس اگر در خواب ببینیم جهیزیه مجلل می برند خواب ما از پیروزی و موفقیت آینده خبر می دهد و این که موقعیت اجتماعی بسیار محکمی خواهیم داشت. برعکس اگر جهیزیه فقیرانه و مختصر می برند از بیم و هراس شما نسبت به موقعیت خودتان اطلاع می دهد. تهیه و تدارک جهیز حفظ آبروست. اگر در خواب ببینید که جهیزیه به خانه شما می آورند سودی عایدتان می شود و مقدار آن بستگی به میزان جهیزیه دارد. اگر جهیزیه از خانه شما می برند خوب است بی آن که سودی عایدتان شود.

 


تعبیر دیدن جواز در خواب  
به طور کلی دیدن جواز در خواب نیکو است ولی باید دید برای چه اخذ گردیده یا به چه منظور داده شده. جواز در خواب های شما حقی است مسلم و بدون معارض. اگر در خواب دیدید که برای کسی جواز دفن گرفته اید و آن کس هر که هست زنده می باشد موجب نیک نامی و حسن شهرت وی می شوید. اگر جواز دفن برای خود شما صادر شده بود از سلامت و امنیت آینده خویش می توانید کاملا مطمئن باشید و ضمنا شهرت و محبوبیت خواهید یافت. حال اگر جواز دفن گرفته بودید برای کسی که مرده است و آن جواز در دست شما بود تحقیق کنید چون آن مرده حقی بر شما دارد که آن حق را ادا نکرده اید. به زبان دیگر مدیون او هستید و بر شما ست که ذمه خویش را بری کنید. اگر جواز ساختمان بود و شما آن را داشتید یا به نام شما صادر شده بود جائی به شما تعدی می شود و حقی از شما ضایع می گردد و چیزی را از شما می گیرند که حتی ممکن است به اندازه یک ساختمان بزرگ باشد. اگر جواز برای سفر بود و شما در عالم خوابتان خوشحال بودید تحولی پیش می آید که نگران کننده است و لی اگر از داشتن جواز عزیمت به سفر خوشحال نبودید تحولی پیش می آید که موجب سرور و انبساط شما می گردد. اگر در خواب دیدید که جوازی دارید اما آن جواز پاره یا باطل شده حق مسلمی از شما ضایع می گردد و زیانی به شما می رسد.

 


تعبیر دیدن جوال در خواب  
جوال در خواب های ما بخش و سهم و بهره ما است از زندگی. آن چه از خیرو شر به ما می رسد یا می رویم تا به آن سهم برسیم و در این راه کوشش و مجاهده نیز می کنیم. به زبان ساده تر جوال در خواب کیسه ای است که برای آینده می دوزیم و خواب ما با توجه به وضعی که جوال دارد به ما می گوید در این رهگذر تا کجا موفق و کامیاب هستیم. اگر در خواب ببینیم که گونی یا جوال پاره داریم به طوری که می دانیم هیچ چیزی را در خود نگه نمی دارد خواب ما از بی بهرگی و ناکامی و شکست خبر می دهد. اگر جوال سوراخ داشت اما پاره نبود زیان و ضرر مختصری را خبر می دهد که اهمیت آن به قدر بزرگی و کوچکی سوراخ جوال است. اگر خانمی در خواب ببیند که جوالی دارد که آن جوال را یا خودش پشت رو کرد یا اصلا پشت و رو است با شوهرش قهر و دعوا می کند.

 


تعبیر دیدن جوالدوز در خواب  
جوالدوز در خواب های ما کوششی است که برای ائتلاف امور متفرق و آشفته خویش به کار می بریم. اگر بدهکار باشیم و در خواب ببینیم که به کمک جوالدوز یک لحاف را می دوزیم یا پارگی یک گونی را روفو می نمائیم نشان آن است که در پرداخت دیون خویش موفق می گردیم. داشتن جوالدوز همت و اراده شما را نشان می دهد و دیدنش در خواب نیکو است و بهتر می شود اگر در خواب ببینیم که به وسیله جوالدوز پاره ای را می دوزیم و سوراخی را مسدود می نمائیم. حالت بد این است که در خواب ببینید که یک جوالدوز داشته اید و آن را گم کرده ایدو به دنبالش می گردید و نمی یابید. در این حالت خواب شما می گوید که سر رشته امور از کف شما خارج می گردد. اگر در خواب دیدید که جوالدوزی دارید و با آن تشک یا رختخواب خود را می دوزید صاحب فرزند می شوید و اگر رختخواب به به شما تعلق ندارد زنی می گیرید و اگر زن دارید با زنی آشنا می شوید که در کسب و کار شما را یاری خواهد داد.

 


تعبیر دیدن جوان در خواب  
مجلسی رحمه الله علیه نوشته دیدن جوان به خواب مکر و حیله و فریب و فتنه است برعکس دیدن پیر به خواب نشان رحمت و عطوفت و عقل و خرد است. چنانچه در خواب ببینید کسی که پیر است جوان شده، چه خود بیننده خواب باشد و چه دیگری نشان آن است که به علتی تخفیف شان و مقام می یابد و تحقیر می شود. چنانچه خودتان را در خواب ببینید که جوان تر از آنچه هستید شده اید تعبیر همین است مضافا این که فریب می خورید و کودکانه بازیتان می دهند. اگر در خواب ببینید که جوان شده اید اما چهره خویش را نمی شناسید، مثل این که شخصی دیگر شده اید نشان دیدن خواری و ناکامی و نامرادی است. عکس این هم صادق است یعنی اگر در خواب ببینید که پیر شده اید و موی سر و ریش و ابرویتان سفید شده عزت و حرمت می یابید و بزرگ می شوید. اگر جوانی را در خواب ببینید که پیر شده ارتقا مقام و منزلت پیدا می کنید.

 


تعبیر دیدن جوجه در خواب  
جوجه در خواب های ما سود و نتیجه خدمت و محصول کار و خلاصه بازده چیزهایی است که اصل آن موجه و خوب باشد. نوشته اند دیدن ماکیان و مرغ خانگی در خواب کنیزیک و زن است بنابراین قیاس جوجه باید فرزند یا فرزندانی باشد که از همسر یا کنیزک به وجود می آیند. اگر در خواب جوجه های ماکیان دیدید که هنوز کوچک هستند و با کرک زرد رنگ خود می دوند و بازی و جیک جیک می کنند بسیار خوب است و خواب شما از نعمت و برکت و خیر و خوشی خبر می دهد. به طور کلی دیدن جوجه شادی و نعمت و برکت است. دیدن جوجه های بزرگتر که پر زرد آن ها ریخته حکم ماکیان را دارند که تعبیر آن را در ماکیان و مرغ بجوئید. هر چه تعداد جوجه هائی که در خواب می بینید بیشتر باشد بهتر است. اگر کسی جوجه به شما داد به شما خدمت و محبت می کند. اگر تعدادی جوجه را به کسی بدهید در امر خیری شما را شریک می کند. دیدن جوجه در هر حال خوب است. حالت بد آن است که در خواب ببینید جوجه هائی دارید و این جوجه ها دچار آفت شده اند به این معنی که یا گربه ها آن ها را گرفته و یا کلاغ یکی را ربوده. این خبر از ضرر و زیان است. جوجه بیمار ، بیماری است. جوجه ای که به خانه همسایه برود نوشته اند فرزند نافرمان است.


تعبیر دیدن جوراب در خواب  
اگر در خواب ببینیم که جوراب به پا داریم امری است کاملا عادی و فقط وقتی اهمیت پیدا می کند که حالتی غیر متعارف داشته باشد. جوراب در خواب های ما خدمتی است که انجام می دهیم و کاری است که می کنیم و طبعا انتظار پاداش و خیر را داریم. اگر دیدیم جورابی بسیار بلند پوشیده ایم که حتی از زانوی ما می گذرد خواب ما می گوید که در روزهای آینده در امری مبالغه می کنیم و افراط ما زیان بخش است. اگر جوراب ما کوتاه بود نشان دهنده قصور و کوتاهی ما است در انجام وظایف محوله. در این حالت خواب می گوید که شکست می خوریم. برخی از معبران نوشته اند جوراب مال است و آبرو. اگر جورابی ببینید که نو است و قبلا پوشیده نشده و به شما تعلق دارد نشان مال و پول است. اگر جورابی به پا داشتید که به خودتان تعلق ندارد چشم داشت به مال دیگری است. سوراخ یا پاره بودن جوراب نوشته اند هتک حرمت و خدشه دار شدن آبروی بیننده خواب است. باز هم نوشته اند که اگر با لباس کامل ولی پای بدون جوراب باشید خوب نیست و باید مراقب سلامت خود باشید. چنان چه در خواب ببینید جوراب خود را بخشیده یا فروخته اید بخشی از مال خود را از دست می دهید. یک لنگه جوراب به پا داشتن نگرانی مالی است. جوراب نو و تمیز به پا داشتن خبر از این است که به سفر می روید و حوادث خوبی برایتان اتفاق می افتد. اگر جوراب ما در خواب سوراخ یا پاره بود از شکست خبر می دهد و اگر کثیف بود از بیماری و گرفتاری. اگر جوراب ما رنگی زشت و ناپسند داشت کاری می کنیم که مردم پشت سر ما بد می گویند. اگر جوراب ما بوی بد و ناخوش داشت مردم از ما متنفر و منزجر می شوند. اگر در خواب دیدیم که جوراب زنانه پوشیده ایم کاری می کنیم که در نظر مردم سبک می شویم و اعتبار و شخصیت ما متزلزل می گردد همین حالت است اگر در خواب ببینیم که جوراب پشت و رو پوشیده ایم و بالاخره اگر در خواب ببینیم که جورابی را لنگه به لنگه پوشیده ایم رازی هست که در پنهان کردنش می کوشیم و سعی داریم کسی از آن مطلع نشود.

 


تعبیر دیدن جوی در خواب  
دیدن جوی آب روان در خواب بسیار نیکو و مبارک است مخصوصا اگر آب آن جوی صاف و روشن و زلال باشد و زوائدی مثل خس و خاشاک و برگ و علف در سطح آن نباشد. دیدن چنین جوئی در خواب روبه روئی با جوشش و تبلور زندگی است و خواب ما از یک استمرار و تداوم مطلوب و دل نشین خبر می دهد که با سلامت و خرمی و خوشی همراه است. در هر صورت دیدن جوی آب روان و روشن و زلال خوب است مگر این که کدر و تاریک و عفن باشد.

 


 

تعبیر دیدن جیب در خواب  
جیب و پول مرادف یک دیگرند و جیب نمایانگر درآمد مستمر شما است. چنانچه کارمند و حقوق بگیر هستید حقوقی که ماهانه می گیرید و اگر کاسب هستید سودی که روزانه عاید شما می شود. جیب در خواب نمایشگر این درآمد و حقوق است. اگر لباسی داشتید که جیب های پر داشت بی آن که بدانید در جیب های خود چه دارید خواب شما می گوید که موقعیت کنونی شما به همین شکل ادامه دارد و می توانید مطمئن باشید که روزگارتان عادی سپری می شود. ولی اگر در خواب جیب های پر دارید و می دانید در آن آت و آشغال ریخته و انباشته اید خواب شما می گوید تلاش عبث و بیهوده می کنید و وضع قابل اطمینانی نخواهید داشت و دگر گونی نا مطلوبی در زندگی شما پدید می آید. اگر در خواب ببینید که جیب شما سوراخ است زیان مالی می بیند. اگر جیب شما پشت و رو شده باشد به مال شما دستبرد می زنند. اگر لباستان چندین جیب غیر معمول و زیاد داشته باشد آزمند می شوید و به مال دیگران دست درازی می کنید. اگر ببینید که چیزی از زمین بر می دارید و در جیب می نهید پولی نصیب شما می شود. روی هم رفته دیدن جیب در خواب نیکو است مگر این که پاره یا سوراخ باشد.   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.