انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

انواع تعبیر خواب

رویای صادقه از آینده خبر میدهد ....

تعبیر خواب با حرف چ


 تعبیر خواب با حرف چ  روی ادامه مطلب کلیک کنید .

 

  تعبیر دیدن چاپ در خواب

اگر در خواب چاپ خانه ای بزرگ مشاهده کردید در جریان حادثه ای مهم قرار می گیرید که بسیاری مردم دیگر در آن شریک هستند. چنانچه در خواب دیدید که خودتان شخصا چیزی چاپ می کنید عمل شما چنان است که در بیداری بر آشنائی با شخصیتی مهم اقدام می کنید و پیش قدم می شوید. و او کسی است که می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. حال اگر دیدید در یک چاپ خانه هستید و کسی دیگر پشت ماشین قرار دارد و چیزی چاپ می کندخبری مهم به گوش شما می رسد یا شاهد واقعه ای مهم قرار می گیرید. اگر کسی یک بسته کاغذ چاپ شده به دست شما سپرد ـ مثل کارت ویزیت، فاکتور و یادداشت ـ در بیداری پولی به شما می رسد. چنان چه در خواب ببینید چیزهای منکر چاپ می کنید ـ در خواب پول نیز از منکرات و مکروهات است ـ مثل اسکناس، ورق بازی و عکس های زشت و صور قبیحه خواب شما می گوید میل به انجام گناه در شما زیاد است و باعث انتشار یک فکر غلط یا شیوع یک گناه بزرگ می شوید. حال اگر ببینید کتب خوب مثل قران،نهج البلاغه یا عکس انبیا و مقدسان را چاپ می کنیدخواب شما می گوید میل به تزکیه و تبری در شما زیاد است. اگر دیدید عکسی را چاپ می کنید، چنان چه عکسی که چاپ می کنید چهره آشناباشد با دوستی که مدتها است او را ندیده اید ملاقات خواهید داشت.اگر سفر کرده ای دارید او از سفر باز می گردد و چنان چه قیافه ای نا آشنا داشته باشد از جانب شخصی بزرگ احضار می شوید یا کاری به شما محول می گردد.



تعبیر دیدن چادر در خواب
چادر در خواب ستر است و پوشاننده رازهای بیننده خواب و حافظ شرف و آبرو . اگر مردی ببیند که چادر دارد رازداری می کند و این راز ممکن است مال خودش باشد یا متعلق به دیگران اما اگر ببیند چادر پوشیده چون مرد چادر نمی پوشد و این یک کار غیر طبیعی است نیکو نیست و در خواب نشان دهنده این است که پوشنده چادر اعمال زشت و گناهان بزرگ خویش را از مردم پنهان نگه می دارد و این اعمال آن قدر زشت و بزرگ هستند که اگر بر ملا شوند مورد لعن و نفرین و حداقل مورد سرزنش و شماتت قرار می گیرد. اگر بیننده خواب ببیند که چادری برای دیگری خریده یا چادر به کسی هدیه می دهد آن چادر رازی است که می خواهد دیگران پوشیده نگه دارند و در صورت اطلاع حفظ کنند و آبرویش را نبرند. برای زنان دیدن چادر در خواب طبیعی است اما اگر زنی در خواب ببیند که چادر نو پوشیده در محیط خانواده عزت و احترامش بالا میرود و نزد شوهر عزیز می شود. اگر ببیند که چادرش پاره است یا رازش فاش می شود و یا این که آبرویش در مخاطره قرار می گیرد. به هر حال هر کسی چیزی پنهان دارد که دوست ندارد دیگران بدانند. کوشش در مسیر حفظ همین پوشیدگی است که در خواب به شکل چادر نمایان می گردد. چادر شب زن است و چادر کلا حرمت و عزت است که به زن بر می گردد.



تعبیر دیدن چارقد در خواب
چار قد معرف شرم و حیا و استکناف و خویشتن داری بیننده خواب است. این خواب را معمولا زنان می بینند و مردان به ندرت اتفاق می افتد که در خواب چارقد مشاهده کنند مگر این که در ارتباط با یک زن باشد یا در نتیجه جائی از خواب چارقد به یک زن برسد. مشاهده چار قد در خواب برای مردان تخفیف شان است و سبکی و بی مقداری نزد مردم است و چنان چه مردی در خواب ببیند که چار قد خریده موردی پیش می آید که سبک می شود و به شخصیت او اهانت می شود و از این بدتر وقتی است که بیننده خواب ببیند چار قد به سر کرده است. چنان چه خانم بیننده خواب ببیند چار قد کثیف و پاره ای دارد در محیط خانواده غمین و افسرده می شود و اندوهی برای او می رسد. چار قد بیننده خواب اگر بزرگ و بی قواره باشد در محیط خانواده گرفتار نابسامانی و پریشانی می شود و بین زن و شوهر اختلاف پدید می آید که به اختلاف سلیقه منوط است. اگر کسی چار قد شما را گرفت مورد اهانت قرار می گیرید بخصوص اگر چار قد شما را بکشد و به زور بگیرد. چنان چه کسی چار قد شما را پاره کرد برای شما آبرو ریزی به وجود می آورد و لطمه شدید می زند.



تعبیر چاق در خواب
چاقی در خواب نشانه سلامت نیست اما گویای فراوانی نعمت و فراخی روزی می تواند باشد. چنانچه لاغر هستید و در خواب ببینید چاق شده اید وضع مالی شما بهبود می یابد و غم و اندوه شما رفع می گردد مشروط بر اینکه زیاد چاق نشده باشید چون در خواب نیز عدم تناسب خوب نیست. اگر ببینید که زیاد چاق شده و تغییر شکل داده اید تعبیری که کرده شد معکوس می گردد. اگر در خواب دیگری را چاق ببینید و او در بیداری لاغر باشد همین تعبیر برای او نیز هست. چنانچه چاق باشید و در خواب خود را لاغر ببینید خواب شما نشانه آنست که از جانب سلامت خود یا وضعی که دارید نگران هستید اما گویای این نیست که در آینده نگرانی پیش می آید. به هر حال فربهی متناسب در خواب خوب است و از فراوانی نعمت خبر می دهد.



تعبیر دیدن چاقچور در خواب
چاقچور نیز از انواع پوشاک زنانه است که پوشیدنش این روزها مرسوم نیست. چاقچور مانند سایر البسه زنانه چیزی نیست که مردان به خواب ببینند مگر این که مربوط به زن باشد و به زن برسد. اگر مردی ببیند که برای همسرش چاقچور خریده خواب او می گوید که از بابت وفاداری همسرش نگران است. اگر ببیند که چاقچور همسرش را پاره کرده یا مخفی نموده بین زن و شوهر اختلافی شدید پدید می آید زیرا این خواب زمینه نامساعد مرد را نسبت به همسرش نشان می دهد و طبعا مردی که به این مرحله از تشویش برسد نمی تواند با همسرش سازگار باشد. اگر زنی ببیند که چاقچور خریده یا کسی به او داده نشان آن است که نسبت به حسن ظن اطرافیان خویش درباره خودش تردید دارد و اگر ببیند که چاقچور پوشیده در خانه و خانواده محترم و عزیز می شود. چاقچور را از پارچه سفید تهیه می کنند و چنانچه کسی ببیند در خواب چاقچور سرخ رنگ و رنگ نامساعد دیگری پوشیده غمین می شود و این غم ناشی از اتهامی است که به او وارد می آید. سوراخ یا پاره بودن چاقچور نیز همین معنی را دارد.
 


تعبیر دیدن چاقو در خواب
چاقو زبان بدگویان است و چنانچه تیز و برنده و براق باشد نشان آنست که زبان بدگویان در مورد شما تیز خواهد بود و چنانچه خودتان داشته باشید احساس عدم امنیت شما را نشان می دهد و می گوید که از آینده و سعایت و بدخواهی کسانی که بیشتر حرف می زنند تا عمل می کنند بیمناک هستید. اگر در خواب ببینید که چاقوئی از دیگری می گیرید یا کسی به شما چاقو هدیه می کند گویای این است که کسی به شما کمک می کند یا خودتان از دیگری کمک می گیرید. چنانچه چاقوئی در جیب یا کشوی میز خود داشتید که بوسیله آن خواستید از خود دفاع کنید کسی هست که به شما نزدیک است و از شما بد می گوید و بد شما را می خواهد و اگر دیگری برای شما چاقو کشید امنیت می یابید. چون این نوع تهدیدها در خواب امنیت است و ناشی از بیمی است که در بیداری داریم. چاقو بسته و بی خطر نعمت است و چاقوی کوچک نعمت مختصری است که به شما می رسد. چاقوی آشپزخانه خدمتکار و کدبانوی خانه است و چنانچه ببینید چاقوئی نو در آشپزخانه دارید زنی خانه دار نصیب شما می شود.



تعبیر دیدن چاله در خواب
چنان چه در آستانه در خانه یا در درون خانه شما چاله ای پدید آمده باشد نشان آن است که مشکلاتی برای شما پدید می آید و این مشکلات بیشتر خانوادگی است تا اجتماعی و یا کسبی و شغلی. اگر چاله در اتاق یا در آشپزخانه بود به همسرتان مربوط می شود اگر چاله در راه بود گرفتاری و مشکلی است مربوط به فعالیت ها و مشغله عمومی بیننده خواب . اگر در محل کار بود مثل دکان، اداره یا کارخانه مشکلی است حرفه ای و شغلی. چنان چه ببینید تعداد زیادی چاله پدید آمده با توجه به آن چه گفته شد نشان دهنده بیم و هراسی است که بیننده خواب نسبت به آینده دارد. چنان چه خود را درون چاله مشاهده کنید به شدت درگیر گرفتاری خواهید شد و اگر بیرون از آن باشید در آستانه گرفتاری قرار خواهید گرفت. همان طور که در این کتاب بارها گفته شده بیم ها و امید های ما به صورت سمبل هائی که می شناسیم و یا خود معین کرده ایم ظاهر می شوند. پس اگر در عالم خواب چاله هائی پیش پای خود مشاهده کنید که از آن به آسانی بجهید و بگذرید خواب شما می گوید که مشکلات و سختی ها را پشت سر می نهید و به سلامت از آن ها می گذرید. عبور از روی چاله و بیرون آمدن از آن خرج است و بسیار نیکو است. پر کردن چاله نیز رفع و دفع مشکلات است که خیر آن هم به خودتان بر می گردد و هم به دیگران می رسد.



تعبیر دیدن چانه در خواب
چانه غرور و شخصیت و اعتبار و عزت شما است و چنان چه در خواب ببینید چانه شما حالت طبیعی ندارد از این بابت و در همین زمینه لطماتی به شما وارد می آید. چنان چه در خواب ببینید که روی چانه شما ریش روئیده و در بیداری ریش نداشته باشید بر عزت و حرمت شما افزوده می شود. اگر در خواب ببینید که چانه شما بزرگ شده نزد دوستان و خانواده بی حرمت و فاقد اعتبار خواهید شد و اگر زیاد کوچک و حقیر باشد همین تعبیر را دارد و زیان مالی می بینید. اگر در خواب ببینید که چانه ای متناسب دارید که خودتان از آن خوشتان بیاید بسیار خوب است. اگر چانه شما کج باشد مورد سررزنش قرار می گیرید و سر زبان ها می افتید و پشت سرتان حرف می زنند. اگر در خواب دیدید که اصلا چانه ندارید و زیر لب پائین شما بدون برجستگی است در این صورت بیکار و بی عزت می شوید.



تعبیر دیدن چاه در خواب
به تشخیص معبران سنتی و کهن چاه در خواب های ما مکر و حیله است و چون به طور سنتی و عرفی مکر و حیله به زن بر می گردد و صحیح یا غلط زن را منشا نیرنگ و دوروئی و ریاکاری دانسته اند چاه را نیز در خواب زن تعبیر کرده اند. ابن سیرین نوشته چاه در اصل زن است و اگر ببینید در جائی چاهی می کنید نشان آن است که زن می گیرید. مرحوم مجلسی از دانیال نبی نقل کرده که چاه منبع علم است و هر کس در خواب چاه آب ببیند عالم می شود و روزی حلال کسب می کند. در نفایس الفنون نیز چاه آب _ مال مجموع _ تشخیص داده شده. چاه اگر آب داشته باشد و بدانیم که آن چاه آب دارد مالی اندوخته به ما می رسد. مرحوم مجلسی نوشته آب چاه روزی حلال است.



تعبیر دیدن چای در خواب
چای خشک غم و غصه . اندوه و گرفتاری است و مقدار این غم و غصه بستگی دارد به مقدار چای خشک که در خواب می بینیم اگر ببینیم که یک یا چند قوطی چای از مغازه خریده ایم غم و غصه ایی برای ما پیش می آید ولی اگر مانند چای فروشی های شمال انبوهی چای خشک مشاهده کنیم با کوهی از مصائب و مشکلات رو به رو خواهیم شد. همین طور است اگر کسی چای خشک به ما هدیه کند یا ما به کسی بدهیم که در صورت اول غم و غصه ای برای ما می آفریند و در شکل دوم ما سبب ناراحتی او می شویم. اگر چند بسته یا مقداری چای خشک خریدیم و به خانه بردیم خانواده را نیز در ناراحتی های خود شریک می کنیم اما بر عکس اگر چای خشک را از خانه بیرون ببریم اندوه را از دل ایشان بر می داریم و سبب تسکین و آرامش اهل خانه می شویم. اما چای دم کرده محبت و دوستی است و باز هم مقدار آن بستگی دارد به موقعیت و وضعیتی که مشاهده می کنیم و در عالم خواب می بینیم. اگر سفره ای گسترده و بساط چای را آماده کرده بودیم نشان آن است که محیطی گرم خواهیم داشت و در خانه و خانواده صاحب آرامش هستیم. اگر کسی استکان چای به ما تعارف کرد، مورد محبت قرار می گیریم و چنانچه ما به کسی چای تعارف کردیم این اوست که از جانب ما محبت می بیند. اگر استکان چای از دستمان بیافتد و چای بریزد او ناسپاسی می کند ولی بستگی دارد که چای را از چه کسی گرفته باشد. اگر چای روی دست و پای ما بریزد و بسوزد آرامش و راحت می یابیم ولی اگر چای بریزد و در خواب احساس سوزش نکنیم و هیج آسیبی به ما وارد نیاید موردی پیش می آید که به قدر همان سوختگی که باید باشد ناراحت می شویم و رنج و غصه می خوریم. اگر چایی که می نوشیم رنگ نداشته باشد نشان بی حقیقتی و فریب و نیرنگ است و چنانچه کسی به ما چنین چای بی رنگی تعارف کند از جانب او بی حقیقتی مشاهده می کنیم. همین طور است اگر ما به کسی چای بی رنگ بدهیم. اگر چای زیاد پر رنگ باشد مبالغه است و زیاده روی در ابرازمحبت که خود رنج دهنده است. اگر چای تلخ باشد محبت نا بجاست.
 


تعبیر دیدن چپاول در خواب
چپاول و تاراج و یغما و غارت یک تعبیر دارند. در مورد تعبیر چپاول به حرف ـ ت ـ و کلمه تاراج نگاه کنید.



تعبیر دیدن چپق در خواب
آن چه در مورد پیپ گفتیم در مورد چپق هم صادق است با این تفاوت که چپق مقداری وداد و محبت و دوستی با خود دارد. چپق در کشورما یک وسیله تدخین سنتی است و چیزی است که افراد مصرف کننده آن دوستانه و در کمال صفا و صمیمیت به هم تعارف می کردند. کشندگان پیپ که عموما فرنگی ها یعنی اروپائیان و آمریکائیان هستند پیپ خود را به یکدیگر تعارف نمی کنند. در نظر آن ها پیپ مثل مسواک به خود دارنده اش اختصاص دارد لذا چپق این امتیاز را می یابد که با دوستی و محبت همراه می شود و در حالتی که پیپ این حالت را در خواب های ما ندارد. بیننده خواب اگر در خواب ببیند که چپق می کشد کدورتی و اندوهی برای او پیش می آید البته اگر چپق کش نباشد و اگر چپقی باشد تعبیر ندارد. دود چپق غباری است که به چشم ما می رود و کدورتی است که برای دیگران به وجود می آید و این دود و کدورت را کسی که چپق می کشد ایجاد می کند. اگر دود کم باشد کدورت اندک است و چنانچه زیاد باشد کدورت به غمی بزرگ مبدل می شود که عده بیشتری را شامل می گردد. چنان چه زنی ببیند که شوهرش چپق می کشد و دودش او را می آزارد بین زن و شوهر اختلاف پیش می آید. کلمه چپق نیز مثل دیگر مسائل تدخین است غیر از سیگار که در جای خود گفته می شود. همه وسائل تدخین یک تعبیر دارند با اندکی اختلاف.



تعبیر دیدن چتر در خواب
باران در جائی نعمت و خیر و برکت است و در جائی بخصوص اگر برسر و روی انسان ریخته شود غم و اندوه است لذا چتر وسیله دفاعی است در مقابل غم ها و غصه هائی که پیش می آید. برای زن، شوهر است و پناهگاه و نقطه اتکا ابن سیرین می گوید اگر بر سر کسی چتر بگیرند حرمت و احترام و عزت می یابد. اگر در میان جمعی که چتر ندارند و باران هم نمی بارد چتر بگیرید عملی خلاف انجام می دهید که بی اعتبار می شوید و مردم پشا سر شما بد می گویند. همین طور است اگر همه چتر داشته باشند و شما نداشته باشید احساس تنهائی و بی کسی می کنید. اگر باران ببارد و چتر داشته باشید و باز نکنید غم وغصه بر سر شما می بارد و در بیداری از امکاناتی که دارید سود نمی برید. اگر زنی ببینید که چتری رنگین و قشنگ دارد شوهرش به پول می رسد و اگر مردی ببینید چتری گسترده دارد امنیت می یابد. چتر سوراخ شکست است برای بیننده خواب. چتر سیاه نیکو است ولی چتر سفید ضعف و خود باختگی است در مقابل مشکلات است. چتر سبز خرمی و نشاط است چتر زرد غم و بیماری است چتر پاره و از هم در رفته غم و رنج و پریشانی است و چنانچه زنی ببیند چتری شکسته و پاره دارد شوهرش بیکار می شود.



تعبیر دیدن چراغ در خواب
اگر مردی مجرد در خواب ببیند که چراغ افروخته یا چراغی را می افروزد زنی در زندگیش پیدا می شود یا عاشق می شود و ازدواج می کند. افروختن چراغ در خواب نیکو است همین طور است چراغ افروخته در اتاق داشتن و دیدن. چراغ در خواب بنا به نوشته معبران کهن برای مرد همسر کاردان و عاقل و مدبر است و برای زن شوهری دل سوز و دوستدار و مهربان و علاقه مند به خانه و خانواده چنان چه دختر جوانی چراغ بخصوص چراغ روشن در خواب ببیند خوستگاری مناسب پیدا می کند. برخی دیگر از معبران نوشته و متذکر شده اند که داشتن چندین چراغ ، وجود چندین فرزند را نوید می دهد. لامپ بستن به چراغ برق و نفت و روغن ریختن در چراغ نفتی نیز خوب است چون تهیه و تدبیر کاری است امید بخش که در آینده شما را به نعمت و رفاه و آسودگی می رساند. اگر در خواب ببینید که چراغی در دست دارید و راه می روید نشان آن است که به سفری پر سود می روید یا ماموریتی به شما می دهند که برای شما پیروزی می آورد و چنان چه تاجر و کاسب باشید کسبی پرسود خواهید داشت.



تعبیر دیدن چرتکه در خواب
اگر بیننده خواب کاسب و بازاری باشد و چرتکه در خواب ببیند نشان دهنده این است که از وضع کسب و کار خود نگران است یا یک نگرانی برای او پیش می آید. اگر دیگری نشسته با چرتکه حساب می کند و بیننده خواب نیز حضور دارد گویای این است که او را به حساب می نشانند و ناگزیر می شود در موردی حساب پس بدهد. چنان چه بدهکار است باید بپردازد یا بدهکاری پیدا می کند. چرتکه دوست زبان نفهم و حسابگری است که حتی دوستی را فدای حساب و کتاب خود می کند و روی احساسات خویش لکه می گذارد. چنان چه در خواب ببینیم که کسی چرتکه ای به ما داد یا از دکانی چرتکه ای خریدیم با چنین آدمی برخورد می کنیم. اگر کسی اصلا با چرتکه سرو کار ندارد در خواب چرتکه ببیند زندگیش بر مبنای حساب دگرگون می شود یا تحولی ملایم بر همین اساس پدید می آید. اگر بی حساب پولی به دست آورده از او اخذ می گردد و همچنین اگر بر او ظلم و ستم روا داشته اند داد خواهی به عمل می آید و جبران می شود. اگر خود بیننده خواب ستم کرده به قصاص می رسد. چنان چه در خواب ببینیم که چرتکه ای گسیخته و بی مهره داریم نشان این است که نظم کارهایمان به هم می خورد یا دوستی را با مشخصات فوق که گفته شد از دست می دهیم. چرتکه در رفته و گسیخته نشانی از زیان و ضرر کسبی است و چنان چه کسی اهل کسب و تجارت باشد و چرتکه گسیخته در خواب ببیند در آینده زیان می بیند و در کسب شکست می خورد.
 


تعبیر دیدن چرخ در خواب
چرخ در خواب گردونه زندگی است. چرخ و گردونه نظام کارند و بالاخره چرخ در خواب های ما نماینده مجموع چیزهایی است که به آن ها اتکا داریم و می بالیم. دیدن چرخ به تنهایی هشدار روح ما است برای جلب اعتنا و توجه به آن چه که در اطراف بیننده خواب می گذرد. اگر چرخی نو و سالم دیدید و آن چرخ به شما تعلق داشت خواب شما می گوید که زندگیتان خوب است و خوب می شود و این گردونه برمدار درست می گردد و جای نگرانی نیست ولی اگر چرخ شکسته و فرسوده و زهوار در رفته و غیر قابل مصرف در خواب مشاهده کردید خواب شما از نابسامانی ژرفی خبر می دهد که پیش می آید.



تعبیر دیدن چرخشت در خواب
چرخشت وسیله ای است که با آن آب انگور را می گرفتند و شراب تهیه می کردند. انواع آن در خرابات و میخانه های قدیم فراوان وجود داشت ولی امروز نیست و در زندگی ما مصرف ندارد. نمونه کوچک آن را می توان آب میوه گیری برقی دانست. نه انگور در خواب خیلی خوب است و نه شراب لذا آب میوه گیری به آن صورت که گفته شد تعریفی ندارد و گناه است و انحطاط اخلاقی.



تعبیر دیدن چرم در خواب
دیدن چرم حیوانات در خواب مالی است که به زحمت و تلاش به دست می آید. اگر در خواب ببینید که کیفی چرمی نو و واکس خورده و شیک و تمیز به دست دارید که در بیداری فاقد چنین کیفی هستید مالی اندوخته به دست شما می افتد. اگر در خواب ببیند که کمربند چرمی دارید از همسر یا فرزندتان خیرو نیکی می بینید و این خواب را چنان چه پسر جوانی ببیند با دختر یا ازدواج می کند و از جانب او بهره مند می گردد. البته ممکن است همه کمربند چرمی داشته باشند. این در صورتی است که کمربند توجه شما را در خواب جلب کند یا همان طور که گفته شد محور خواب بیننده خواب بگیرد. داشتن دستکش چرمی سود بردن از برادر یا فرزند است. اگر در خواب ببینید که دست راستتان دستکش چرمی دارد از برادر خود محبت می بینید و بهره مند می شوید و چنان چه دست چپ شما دستکش چرمی داشت از طرف فرزند پسر خود متنفع می گردید. داشتن کفش چرمی مشروط بر این که کفش محور خواب شما باشد گویای سفر پر رنج و تلاشی است که در پیش دارید یا اقدام به کاری می کنیدکه آمد و رفت نشست و بر خاست زیاد ایجاب می نماید ولی از این تلاش و کوشش سود می برید. اگر در خواب احساس کنید که چرم از شتر است میراثی به شما می رسد یا از طرف شخص بزرگی که مقام شامخ دارد مورد محبت و التفات قرار می گیرید. چنان چه احساس کردید چرم از گوسفند است مال حلال نصیب شما می شود. حتی ممکن است چرم نباشد پوست هم اگر متعلق به گوسفند باشد همین تعبیر را دارد. اگر چرم را از گاو تشخیص دادید خواب شما از فراخی روزی و زیادی نعمت و فراوانی معشیت خبر می دهد. چرم الاغ مردی است احمق که سر راه شما قرار می گیرد و به شما محبت می کند و ندانسته و احمقانه سود می رساند. چرم اسب می گوید باجوان مردی آشنا می شوید که از طرف او بهره مند می گردید.



تعبیر دیدن چروک در خواب
اگر در خواب ببینید که چهره شما چروک پیدا کرده و پیر شده اید عزت و جاه شما بالا می رود و نزد مردم محترم تر از آن چه هستید می شوید زیرا چروک و چین بر چهره نشانی فزونی شان و مرتبه بیننده خواب است. اگر کسی که جوان است و بر چهره اش هیچ اثری از پیری نیست ببیند صورتش چروک پیدا کرده تعبیر همان است که گفته شد. اگر پدر و مادری در خواب ببینند که چهره کودکشان چروک پیدا کرده خوب نیست زیرا از بیماری آن کودک خبر می دهد و طبعا برای پدر و مادر غم و رنج همراه می آورد. پرده در خواب خودش عم و رنج و غصه را نوید می دهد چنان چه روی پرده خانه خویش در خواب چین و چروک بیش از حد ببینید برای اهل آن اتاق که پرده در آن آویخته است ناراحتی فراهم می شود چون پرده باید چین داشته باشد نه چروک. همین تعبیر است اگر فرش جمع شده باشد و نتوانید آن را صاف کنید بطوری که در خواب هر طرفش را بکشید طرف دیگرش کج شود. این خبر از غم و ناراحتی برای اهل خانه می دهد. اصولا چروک روی لباس و چیزهائی که گفته شد خوب نیست.



تعبیر دیدن چرک در خواب
چرک، آلودگی جسمی و روحی است و کراهتی است که نا خودآگاه از مشاهده نتیجه اعمال خویش و دیگران در ما پدید می آید. این کراهت و انزجار در خواب های ما به صورت چرک بر لباس و اشیا مورد مصرفمان ظاهر می شود. چنان چه ببینیم لباس ما چرک است خواب ما از رنج و غم و غصه حاصل از اعمال و رفتار خودمان خبر می دهد. اگر در خواب ببینیم که سفره ای گسترده اند و سفره چرک است و کثیف نشان آن است که در امر معاش ما خللی پیدا می شود و از این رهگذر غصه دار می شویم و چنان چه مشاهده کنیم تخت خواب و روتختی ما چرک است همین طور لحاف و تشک و اشیا دیگری که ابزار خوابیدن هستند کثیف شده اند گویای آن است که در محیط خانه و خانواده ناراحت می شویم و بین ما و همسرمان اختلاف پدید می آید. چنان چه در خواب ببینیم که دست هایمان چرک و کثیف است اگر دست چپ باشد از جانب برادرمان آزردگی خاطر پیدا می کنیم و اگر دست راست فرزندمان ما را ناراحت و غصه دار خواهد کرد ولی کلا دو دست کثیف گویای این هستند که در آینده عملی خلاف انجام می دهیم و دست به کاری می زنیم که در نتیجه اندوهگین و ناراحت می شویم. اگر صورت، کثیف بود، نزد مردم خجالت زده می شویم و کاری می کنیم که دیگران پشت سرمان حرف خواهند زد و بد خواهند گفت. شستن و پاک کردن چرک لباس و دست و رو در خواب نیکو است زیرا گویای مجاهده ای است که برای رفع و دفع آلودگی ها و ناپاکی های خویش به عمل می آوریم. اگر کسی در خواب ببیند که پیراهنش چرک است از جانب همسرش ناراحت و نگران می شود و چنان چه زنی این خواب را ببیند با شوهرش اختلاف نظر پیدا می کند و اندوهگین می شود.
 


تعبیر دیدن چسب در خواب
چسب در خواب شما زن یا مردی است خیر و نیکوکار و مصلح که نیکی می کند و می کوشد گسیختگی زندگی دیگران را ترمیم کند و گسستگی ها را از بین ببرد. اگر در خواب ببینید که با چسب کاغذ دیواری را می چسبا نید به کمک همان انسان نیکو کار به زندگی سر و سامان می بخشید. اگر اتاق در خواب متعلق به خودتان باشد به دیگری این خدمت را انجام می دهید و اگر اتاق غریبه باشد به زندگی خودتان سامان می دهید. تخته و چوب در خواب مردی منافق و دروغگو است. چنان چه در خواب بینید که با چسب چوب و تخته یا یک شئی چوبی را می چسبانید به یاری همان مرد مصلح اختلاف خودتان را با مردی دروغگو و منافق ازبین می برید و صلح و آشتی می کنید و اگر چنین منافقی در زندگی خود شما نیست بین دیگران صلح برقرار می دارید. اگر در خواب ببینید که کاغذها را به هم می چسبانید کاری بیهوده و عبث انجام می دهید معهذا از یاری آن مرد مصلح بهره مند می شوید اگر چه محبت او را از بین می برید. اگر ببینید به کمک چسب عکسی به دیوار یا آلبوم می چسبانید، اگر عکس خودتان باشد سبب شهرت دیگری می شوید و اگر عکس دیگری باشد با وساطت آن خیر و نیکو کار خودتان علم می شوید. اگر به دستتان چسب مالیده شده بود به طوری که انگشتانتان به هم می چسبید در مال شخصی نیکو کار دست درازی می کنید و اگر لب هایتان چسبیده بود دروغ می گوئید و ناسپاسی می کنید. اگر دیدید به کفش خود چسب می زنید به سفر می روید و در این سفر با مردی خوب آشنا می شوید یا با زنی نیکو کار و شریف برخورد می نمائید.



تعبیر دیدن چشم در خواب
آن چه در زندگی ما عزیز و گرامی است در خواب های ما به صورت چشم ظاهر می شود. اگر در خواب احساس کنید که دیدگان شما کم فروغ شده بهتر است مراقب مال و فرزند خویش باشید و چنان چه ببینید کور شده اید و جایی را نمی بینید خواب شما از گمراهی خبر می دهد. ابن سیرین نوشته اگر کسی ببیند یک چشمش کور است یک نیمه از دین خود را از دست می دهد و اگر هر دو چشم او کور باشد کافر می شود. چنان چه در خواب ببینید که به چشم خود سرمه کشیده اید کاری می کنید که در نظر مردم عزیز و محترم می شوید. اگر کسی ببیند که یک چشم اضافی دارد و منحرف می شود، به خود بینی و غرور و انحراف اخلاقی گرفتار می گردد. چنان چه در خواب ببینید یک چشم شما را کنده اند چیزی را که خیلی دوست می دارید از شما می گیرند. اگر در خواب ببینید که چشم شما سیاه شده به طوری که هیچ سفیدی ندارد و به زبان دیگر همه چشم مردمک شده نشان از تکبر و خودخواهی است یا چشم شما به دنبال چیزی می رود که تحصیل آن در مصلحت شما نیست. اگر ببینید که چشم شما سرخ شده و رگه های خونین دارد غمی برای شما می رسد و مالی از دستتان می رود. اگر ببینید که چشم قشنگ تر از زمان بیداری را دارید با زنی انیس می شوید که خردمند و با دانش است یا صاحب فرزندانی می شوید که البته بستگی دارد به سن و سال و شرایط بیننده خواب. اگر چشمتان در خواب بزرگتر از زمان بیداری به نظر می رسید بی بند و با و سهل انگار می شوید. اگر ببینید یک چشم دارید ،سخن زشت می شنوید. اگر دیدید که چندین چشم دارید فریب دنیا را می خورید.



تعبیر دیدن چشمه در خواب
چشمه در خواب کرم و بخشندگی است و مردی است کریم و بخشنده و راد. برخی از معبران نوشته اند چشمه در خواب منبع خیر و برکت است که باز همان مرد کریم و راد می شود.مردی که بدون چشم داشت می بخشد و محبت می کند. از جابر مغربی نقل است که چشمه نعمت و صحت است و اگر ساکن باشد خیر و صلاح است و اگر روان باشد نشان غم و اندوه ، اما به هر حال خوردن آب آن و شستشو در آب چشمه به شرط آن که آبش صاف و روشن باشد بسیار نیکو است. از اما جعفر صادق _ ع _ نقل می کنند که آب چشمه در موردی نشان جوانمردی است و در مواردی غم و اندوه و رنج. دیدن چشمه در خواب خوب است بخصوص اگر در جایی گرم و خشک چشمه آب ببینید.



تعبیر دیدن چغاله در خواب
چغاله در خواب مالی است حرام یا پولی است که به ناحق نصیب بیننده خواب می شود. چغاله در خواب بهره و نتیجه زحمت دیگری است. اگر ترش باشد غم و اندوه و کدورت خاطر می آورد. اگر نرم باشد آسان به دست می آید. اگر شیرین باشد خوشحال می کند و اگر تلخ باشد بیماری و اسارت و گرفتاری را خبر می دهد. اگر چغاله را از درخت بکنید تعدی می کنید و ظلم روا می دارید. اگر در خواب ببینید که هنگام چیدن چغاله از درخت شاخه را شکستید ظلمی می کنید که در نتیجه آن خانه و خانواده ای را متلاشی می نمایید و به هم می ریزید حال اگر چغاله را بخرید یا کسی به شما بدهد دهنده یا فروشنده چغاله به جای کسی است که شما را به انجام کار خلاف دعوت و تحریص می کند. اگر چغاله داشته باشید و نه اینکه از جایی آورده باشید بدی و شر و فساد در نهاد خودتان است. اگر چغاله را نخواستید و خوشتان نیامد و دور ریختید راه رفته را باز می گردید و از بدی اعراض می کنید. اگر چغاله را شما به کسی دادید این شما هستید که دیگری را به انجام کار خلاف وا می دارید. چغاله اگر مال زردآلو باشد بدتر از چغاله بادام است.



تعبیر دیدن چغندر در خواب
معبران در مورد چغندر نوشته اند غم و اندوه است و بهتر اینست که خورده نشود و بیننده خواب آن را دور بیفکند. زیرا دور انداختن چغندر دوری گزیدن از رنج و بلاست. چغندر در خواب دیدن غم و اندوه خفیفی دارد اما کلا بهره وری و سودیابی است. چنانچه ببینید چغندر دارید یا از دکان خریده اید خواب شما می گوید نفعی به شما می رسد که در نتیجه موجب ملال و اندوه می گردد. داشتن چغندر نشان آن است که مقدمات کاری را فراهم می آورید که سودمند است و اندهبار. از نظر احساس ممکن است شما را اندوهگین کند ولی از نظر مالی متمتع می گردید. بیرون آوردن چغندر از زیر خاک نیز همین تعبیر را دارد اما چغندر پخته یا لبو مال مفت و ارزان است و پولی است سهل الوصول که نخواسته و ندانسته از جایی به شما می رسد.
 


تعبیر دیدن چفت در خواب
چفت کدبانو و زن خانه است. چفت در خواب های ما کسی است که هم می تواند ریخت و پاش داشته باشد و مال شوهرش را از بین ببرد و هم قادر است امساک کند و از شوی خویش مردی مال دار و مرفه بسازد. اگر چفت در شکسته و گسیخته و کج و معوج باشد زنی ول خرج و مسرف و ندانم کار نصیب بیننده خواب می شود که مال شوهرش را از بین می برد. چفت برای دختر و پسر جوان گویای روابط عاطفی است و به عشق و ازدواج بر می گردد که به هر حال دیدن چفت سالم خوب است.



تعبیر دیدن چلاق در خواب
اگر در خواب ببینید که چلاق شده اید و قادر به برخاستن نیستید نشان آن است که رازی دارید، بزرگ و مخاطره آمیز که می ترسید مردم از آن آگاه شوند و بهتر هم این است که راز خود را از مردم بپوشانید و حفظ کنید. ابن سیرین نیز از جابر مغربی نقل می کند که در این صورت خوب است تماس خود را با دیگران کم کنید.



تعبیر دیدن چلچراغ در خواب
دیدن چلچراغ یا لوستر در خواب خوب است به شرط آن که روشن باشد و چنان چه خاموش باشد حسرت است برای چیزهای از دست رفته یا آرزوهای چیزهایی است که تحصیل آن ها دور از ذهن بیننده خواب قرار می گیرد. پس دیدن چلچراغ در خواب نیکو است و به روشنایی و کامروایی تعبیر می شود بخصوص اگر چلچراغ را در بقعه یا زیارتگاه یا اعتاب مبارک روشن ببینید که تعبیر آن کامروایی در امور دنیا و آخرت است.



تعبیر دیدن چلچله در خواب
لطفا به حرف ـ پ ـ کلمه پرستو نگاه کنید.



تعبیر دیدن چلو در خواب
در حرف ـ ب ـ کلمه برنج و در حرف ـ پ ـ کلمه پلو در این باره به قدر کفایت گفته ام که برنج پخته که ما در فارسی و زبان محاوره نام های مختلف به آن داده ایم چه تعابیری دارد اما فرقی هست بین چلو و پلو که خود شما البته این فرق را می دانید. پلو برنچ پخته است مخلوط با چیزهای دیگر مانند گوشت، عدس، باقلا، لوبیا و غیره لاجرم سفید نیست اما چلو همان برنج پخته است که چیزی با آن مخلوط نمی کنند و همراه گوشت یا ماهی، یا کباب و غیره می خورند پس حتما باید سفید باشد. تفاوت در همین است و اگر چلو تعبیری متفاوت بیابد از این ناشی می شود که رنگ چلو سفید است. دیدن چلو در خواب خوب است و نعمت و خیر و برکت تعبیر می شود و هرچه سفید تر و کم ته دیگ تر باشد بهتر است. در مورد ته دیگ نیز در حرف ـ ت ـ نوشته ام. وجود ته دیگ سیاه و کلفت در خواب اثر چلوی سفید را خنثی یا ضعیف می کند. اگر در خواب چلو را سفید و بدون ته دیگ ببینید خوب است که تعبیر آن را گفتم اما اگر سفید نباشد یعنی در بشقاب یا دیگ آن را خاکستری و سیاه یا کثیف و آلوده ببینید خوب نیست چرا که گویای غم و رنج است و نعمتی را خبر می دهد که اندوه و کدورت خاطر نیز همراه دارد.
 


تعبیر دیدن چلوار در خواب
پارچه در علم خواب غم و اندوه شناخته شده و چلوار غمی است که با بی گناهی و پاکی اتفاق می افتد و در واقع گویای این است که دارنده چلوار در خواب طعمه و قربانی غمی می شود که در مورد آن هیچ مسئولیت و گناهی ندارد و بی گناه پایش در معرکه کشیده شده است. چلوار هر چه سفید تر باشد بیگناهی و پاکی و صفای باطن بیشتر است و هر قدر طولانی تر و عریض تر باشد دامنه غم و اندوه وسیع تر.



تعبیر دیدن چماق در خواب
چماق یا چوبدست کلفت. از آن نوع که در نزاع ها یا راندن حیوانات مزرعه به کار می برند در خواب های ما معرف حرف زور، استبداد رای، خودسری و خودرائی است. چماق مردی است زورگو و بی منطق و زبان نفهم یا عملی است که خلاف منطق و عقل سلیم انجام می گیرد و به یاری زور صورت عمل می پذیرد. اگر در خواب دیدید که چماقی در خانه دارید، هستند کسانی که چماق یا چوبدستی زیر تختخواب، در کمد لباس یا پشت در اتاق پنهان می کنند که در صورت رو به رو شدن با دزد یا مزاحم از آن استفاده کنند. چنانچه چنین چماقی دیدید خواب شما می گوید این چماق کلفت و به ظاهر مفید نماینده استبداد رای شما در خانه و خانواده است و تاکید می کند که شما مردی بی منطق هستید. فرق نمی کند. زن نیز اگر چنین خوابی ببیند خواب او می گوید از زور و خودسری برای پیشبرد کارهایش استفاده می کند که درست نیست. اگر چماق را زیر تختخواب و کنار بستر خود نهاده دیدید خواب شما می گوید بیش از هر کس همسرتان از خود رائی و بی منطقی شما رنج می برد. اگر در خواب دیدید که به دنبال چماق می گردید و این جا و آن جا را جستجو می کنید که چماق خود را بیابید نشان آن است که برای تحمیل عقیده و رای خود به دنبال وسیله می گردید تا اندیشه خود را با کمک آن وسیله به زور عملی کنید. اگر با چماق کسی را زدید یا بر سر کسی کوفتید خواب شما می گوید با اعمال زور به شخصی آسیب می رسانید . اگر دیگری با چماق به شما حمله کرد در معرض شنیدن حرف زور و رو به روئی با استبداد رای دیگران هستید. دیدن چماق در دست دیگران ضعف شما را در قبال زور نشان می دهد و داشتن چماق در دست بدون کاربرد بی منطقی شما را باز می گوید. اگر کسی که چماق را در دست دارد آشنا باشد از یک بیگانه بیمناک هستید و اگر بیگانه و نا آشنا باشد از دوستان و اهل خود می ترسید و در مقابل ایشان ضعف رای دارید یا ضعف شخصیت. تهیه و تراشیدن چماق در خواب تجهیز خود به زور و بی منطقی است.



تعبیر چمباتمه در خواب
اگر بیننده خواب ببیند که چمباتمه نشسته است در آینده با کاری روبه رو می شود که توانایی انجام آن را ندارد یا مالی به دستش می رسد که خیلی بیش از ظرفیت او است و یا با کسی رو به رو می گردد که در مقابل وی به شدت احساس حقارت می کند. اگر در خواب دیگران را چمباتمه نشسته ببینید تعبیر تقریبا خلاف این می شود یعنی خود را در مقابل کارها و اشخاص و حوادث بزرگتر از آن چه هستید احساس می کنید. تواناتر می شوید اگر در خواب شما را وادارند که چمباتمه بنشینید، محکومیت پیدا می کنید و تخفیف شان می یابید.



تعبیر دیدن چمدان در خواب
چمدان یا جامه دان خالی، آینده بیننده خواب است و چمدان پر، گذشته او است. چمدان خالی امید ها و آرزوها و نقشه هایی است که برای آینده داریم و چمدان پر از کارهایی است که با موفقیت و عدم موفقیت انجام داده ایم. اگر دیدید چندین چمدان کوچک و بزرگ دارید در مقابل پیشنهاهای مختلف قرار می گیرید که نمی دانید کدامین را انتخاب کنید. چمدانی که در آن بسته نشود طمع است و حرص و آز.



تعبیر دیدن چمن در خواب
چمن اگر در خواب سبز و خرم باشد گویای این است که زندگی ما گستردگی دارد و سهم ما از برکات و نعمات خداوند زیاد است ولی اگر سبزه و چمن را زرد و بی رونق ببینیم نشانی از تالم و اندوه و بیماری است.
 


تعبیر دیدن چنار در خواب
چنار درختی است که زنده و مرده اش مفید است و به تساوی مورد بهره برداری قرار می گیرد. تمام کسانی که پیرامون، چنین حالتی دارند یعنی در حیات و حمات مفید هستند، در خواب های ما به صورت چنار ظاهر می شوند و متجلی می گردند. مشاهده چنارستان در خواب نیکو است چون خواب می گوید با مردی آزاده آشنا می شوید و انس می گیرید . اگر در یک باغ فقط یک چنار سبز دیدید خواب شما می گوید در میان اطرافیان شما یک نفر هست که می توانید روی او حساب کنید. اگر دیدید که شاخه ای از یک چنار را شکستید خواب شما خبر می دهد که تعدی و تجاوز می کنید ولی او که مورد تجاوز قرار گرفته کریمانه می بخشد. اگر درخت چنار را اره کردید یا سوزاندید به انهدام مردی بزرگ اقدام می کنید. به هر حال دیدن درخت چنار در خواب خوب است مگر این که از بالای آن بیفتید یاآن را اره کنید.



تعبیر دیدن چنبره در خواب
چنبره لنگ یا پارچه ای است که ابتدا تاب می دهند و بعد به صورت دوایری متحد المرکز دور هم می پیچند و در نتیجه چیزی مثل بالشتک به وجود می آورند. در قدیم طبق کشها از آن استفاده می کردند و روی سر خود می نهادند که طبق به سرشان فشار وارد نیاورد. چنبره امروز مصرف ندارد مگر نوعی از آن که زنان عشایر و روستایی برای حمل دیگ های شیر و ماست و دوغ روی سر می نهند و به کار می برند لذا بعید به نظر می رسد کسی در خواب چنبره ببیند ولی اگر دیده شد برای مردان پیچیدگی کار است و گم شدن سر رشته کار و زندگی و برای زنان حقد و حسد و کینه زنانه که در هر دو صورت دیدنش در خواب میمون و مبارک نیست و در اینجا فقط برای این که چیزی از قلم نیفتاده باشد به تعبیر آن پرداختیم.



تعبیر دیدن چنگال در خواب
چنگال غذا خوری در خواب زنی است صمیمی و یک رنگ و عاشق پیشه که بیننده خواب را بسیار دوست می دارد تا جایی که می خواهد لقمه در هانش بگذارد.این زن می تواند همسر یا مادر و خواهر باشد. اگر دیدید که چنگالی مثل مرغان شکاری و بلند پرواز دارید نشان آن است که توانائی شما در مبارزه با زندگی زیاد است و در امر معاش نیز تیز چنگال هستید.



تعبیر دیدن چنگک در خواب
چنگک در خواب آز و طمع است و کلاشی و ریزه خواری. اگر ببینید که چنگکی بر سر ریسمانی می بندید موردی پیش می آید که آزمندی می کنید و بیش از حق خود می خواهید چیزی را تصاحب کنید و این پسندیده نیست. دیدن چنگک به هر حال نشان دهنده طمع است و چنانچه چنگک انداختید و چیزی را گرفتید به قدر همان چیز تعدی و تجاوز می کنید.



تعبیر دیدن چهار پا در خواب
چنانچه در خواب ببینید که چهار پایان بسیاری دارید مال و نعمت نصیب شما می شود. داشتن یک چهار پای مطیع خوب است و توفیق شما را خبر می دهد. دیدن الاغ در خواب آدم احمقی است که مفید است و سود می رساند. اسب جوان مردی است که به شما محبت و خدمت می کند و گاو فراخی نعمت و روزی و معیشت است. گوسفند نعمت است. هر چهار پایی را به جای خود می گویم ولی رویهم رفته چهار پایان در خواب خوب است و از نعمت و برکت خبر می دهد.
 


تعبیر دیدن چوب در خواب
چوب در خواب تباین و اختلاف و نفاق و دودستگی و چیزهائی است از این دست. چوب در خواب انسانی است منافق و دروغ گو که بدون هیچ سود و ثمری دروغ می گوید و نفاق ایجاد می کند و تحت هیچ شرایطی رام نمی شود.این نوع اشخاص در خواب های ما به صورت چوب و تخته تجسم می یابند. به خصوص چوب هائی که ناهمواری و شکاف و ترک خوردگی و فاق دارند و یا این که کج و معوج هستند که جز به آتش صاف نمی شوند. چوب را در خواب در انواع و اشکال می توان دید و با توجه به تاویل فوق تعبیر خواب دشوار نیست. روی هم رفته اشیا چوبی و مبلمان و اشیامنقولی که از چوب ساخته می شوند در خواب های ما وبال هستند مگر در چوبی که تعبیر جداگانه دارد. چوب و تخته و الوار وبال و گرفتاری و مردم منافقند. اگر در خواب ببینید که یک کمد چوبی یا مبل خریده ایدبرای خود وبال و گرفتاری درست می کنید. چوب های شکل نگرفته بیگانگانی هستند که هنوز به آن ها الفت نگرفته ایم ولی اگر انس گرفتیم دل کندن از ایشان دشوار می شود مثل الوار که چون به کمد و مبل تبدیل می شود نمی توان به آسانی دور انداخت و بیرون از خانه نهاد. چون تعبیر درباره چوب و اشیا چوبی بسیار گسترده است کلیات را نقل می کنم تا خودتان بتوانید خوابی را که دیده اید تعبیر کنید. انشا الله خیر است.



تعبیر دیدن چوب پنبه در خواب
چوب پنبه در رویاهای ما مردی است تن لش، پرخور و بیکاره و غیر مفید که با ادعای زیاد پوک است به طوری که حتی یک کودک می تواند او را بترساند طبعا افعال مردی این چنین محل اعتبار نیست. چنین آدمی در زندگی، به کار نمایش دادن می آید و کارآئی سود بخش ندارد زیان هم نمی رساند، اگر در خواب دیدید که چوب پنبه ای دارید و می خواهید سر بطری را بپوشانید از مردی با این خصوصیات استفاده می کنید. اگر پول دادید و چوب پنبه خریدید چنان است که زر داده و باد خریده اند. به دنبال چوب پنبه گشتن نیز همین حال را دارد و یک جستجوی عبث را در خواب نشان می دهد. اگر احیانا در خواب دیدید که چوب پنبه می خورید غم و غصه است که می خورید. کفش چوب پنبه ای از زن بیهوده و بی مصرف خبر می دهد و یا از سفری که طی آن چیزی جز رنج راه نصیب بیننده خواب نمی شود. کلاه چوب پنبه ای فریب است و اگر دیدید کلاهی از چوب پنبه دارید گول می خورید و اگر به کسی دادید او را فریب می دهید.



تعبیر دیدن چوب کبریت در خواب
چوب کبریت بر خلاف چوب پنبه، آدمی است کوچک ولی مفید و موثر که با وجود ظاهر بی ارزشی که دارد خیلی کارها می تواند انجام دهد و کاربرد زیاد و ارزنده دارد. چنانچه در خواب چوب کبریت را بدون سیگار یا دیگر ابزار تدخین ببینید خوب است و نشان می دهد که عاملی کارگشا در اختیارتان قرار می گیرد که به کمک او می توانید بسیاری از مشکلات را از میان بردارید. اگر با چوب کبریت شمع یا چراغی را روشن کنید خوب است و نشان می دهد که شادی و فرج به شما می رسد و آینده ای روشن خواهید داشت. داشتن مقدار زیادی چوب کبریت یا کبریتی که چوب های آن را خالی کرده باشید گویای آن است که امکانات زیادی در اختیارتان قرار می گیرد. دیدن چوب کبریت با وسایل تدخین مثل سیگار و قلیان و چپق و پیپ خوب نیست چون عاملی است تند و تیز که در خدمت غم و اندوه قرار می گیرد و نا آگاهانه زحمت افزا می شود.



تعبیر دیدن چوبک در خواب
چوبک نیز از چیزهایی است که فقط زنان در خواب می بینند و به ندرت ممکن است مردی در خواب چوبک ببیند. در خواب چوبک کثافت است و دل چرکینی و غم و غصه های کوچک خانوادگی که پیش می آید و باعث قهر می شود. اگر در خواب دیدید که چوپک دارید و با آن می خواهید لباس هایتان را بشوئید خواب شما می گوید غم و غصه ایجاد می شود با همان کسانی که لباس هایشان را می خواهید بشوئید. معمولا لباسهای کلفت مثل لباس کار و پارچه های چرب و روغنی را با چوبک خیس می کردند و بعد از چند روز می شستند. اگر در خواب ببینید که لباس هائی را در تشت ریخته اید که بشوئید با صاحبان همان لباس بگو و مگو می کنید و قهر پیش می آید. باید بدانید چوبک به آن صورت که می شناسیم غصه نیست بلکه کدورت و دل چرکینی است. کسی حرفی می زند که شما نمی پسندید و مکدر و آزرده می شوید . تعبیر چوبک برای زن و مرد فرق نمی کند. اگر مردی ببیند که همسرِِش لباس او را با چوبک می شوید بین زن و شوهر قهر اتفاق میافتد که البته بیش از چند روز طول نمی کشد. اگر کسی چوبک به شما داد با دهنده آن اختلاف می یابید. کوبیدن و تهیه چوبک نیز تهیه و تدارک اوقات تلخی است



تعبیر دیدن چوپان در خواب
چوپان در خواب دیدن بسیار نیکو است و خوابی است مبارک و میمون. بیشتر انبیا الهی و پیغمبران بزرگ چوپان بوده اند و خود چوپان انسانی است پاک و آزاده که پاسدار یکی از بزرگترین نعمات خداوند است. دیدن چوپان در خواب بسیار نیکو است و چه بسیار پیامبران و اولیا در رویاهای صادقانه، به شکل و هیئت چوپانان ظاهر می شوند و مبشر الطاف و عنایات الهی قرار می گیرند. دیدن چوپان در خواب به هر حال و صورتی که باشد خوب است و بهتر است اگر چوپان چوبدست در دست و گوسفندانی در پیش داشته باشد در این صورت می تواند یکی از فرشتگان مقرب باشد که بر بیننده خواب ظاهر شده است. اگر چوپانی به آن صورت که گفته شد در خواب ببینید ارتقا شان و جاه می یابید و به نعمت و رفاه می رسید و اگر با چوپان سخن بگوئید بشارتی به شما می رسد. اگر چوپانی را با گوسفندان ببینید که به طرف شما می آید خیلی بهتر از این است که چوپانی از شما دور شود و فاصله بگیرد و در واقع پشت چوپان به طرف شما باشد. اگر چوپانی از طرف افق روشن بیاید رویائی است آسمانی و عالی که نوید زندگی درخشان به بیننده خواب می دهد. اگر چوپان آشنا باشد یعنی یکی از آشنایان یا خویشان خود را در کسوت چوپان ببینید او هر کس هست به نعمت و رفاه می رسد. به او بشارت بدهید. اگر نا آشنا با شد فقط خود شما از این خواب بهره مند می گردید. اگر از چوپان چیزی بگیرید و بخورید خوب است ولی اگر چوپان چیزی از شما گرفت یا خواست بگیرد که شما نداشتید تا بدهید تحقیق کنید شاید واجب ساقط شده ای داشته باشید که انجام نداده اید. تکلیفی بر گردن شما هست که باید انجام شود و شاید مدیون نباشید و باید صله ارحام کنید. به هر حال دیدن چوپان در خواب خوب است.
 


تعبیر دیدن چوگان در خواب
چوگان گسستگی و پریشانی است و از این خانه به آن خانه رفتن و از این شهر به آن شهر شدن. اگر ببینید که خودتان سوار بر اسب هستید و چوگان بازی می کنید موقعیت خوبی دارید که اگر در حفظ آن نکوشید گرفتار پشیمانی می شوید. اگر دیگری بازی می کند و شما تماشاگر هستید احتمال تزلزل و خطر هست. اگر گویی که زده شده پیش پای شما بیفتد خوب است ولی اگر گویی بزنید که از شما دور شود و ببینید خوب نیست. اگر گوی را گرفتید مسئولیتی متوجه شما می شود. چنانچه قاضی هستید رای مهمی باید صادر کنید، کاسب هستید باید ریسک کنید و سرمایه را به خطر بیاندازید و اگر دختر هستید باید اتخاب کنید. اگر به دنبال گوی بروید و بتازید تحولی در زندگیتان پدید می آید. به هر حال دیدن چوگان و گوی چه خود بازیگر باشید و چه تماشاچی نشان از آشفتگی و پریشانی کارهاست.



تعبیر دیدن چیت در خواب
چیت چلوار نقاشی شده است . آنچه در مورد چلوار گفتیم در مورد چیت نیز تا حدی صدق می کند به اضافه فریب و نیرنگ و ظاهر سازی که جای بی گناهی و صفای چلوار را می گیرد. چیت غمی است که با خدعه و فریب و نیرنگ پیش می آید. چنانچه در خواب دیدیدمقداری چیت دارید غمی به شما می رسد. اگر چیت متعلق به خودتان است و ندانستید کی به شما داده و از کجا آورده اید قربانی یک توطئه می شوید. اگر چیت به دیگری دادید غمی به او می رسانید که خودتان در آن سهیم هستید و اگر از دیگری گرفتید همین طور. اگر دیدید با چیت لباس می دوزید خدعه ای را ترتیب می دهید و اگر کسی برای شما لباس با چیت دوخت همین طور.



تعبیر دیدن چین پلیسه در خواب
چین پلیسه همان تعبیری را دارد که در پرده گفتم منتها شدیدتر و دیدنش در خواب چندان خوب نیست چه در پرده باشد و چه در دامن. چین پلیسه گرفتگی و غم و آشفتگی کارهاست.



تعبیر دیدن چینه در خواب
چینه در خواب های ما حصاری است تقلبی و سست و بی بنیاد. اگر دیدید سوار چینه ای هستید و می خواهید از آن بگذرید به سفری می روید که سودی عایدتان نمی کند و دلخواه نیست. اگر دیدید که چینه می سازید کاری سست می کنید و بنیادی بی اصل می نهید یا معامله ای بی سود انجام می دهید. اگر دختر جوانی ببیند که دور خانه چینه کشیده اند خواب می گوید او خود را به امتیازهایی دلخوش کرده که بی ارزشند چنانچه ببیند که دور خانه شما چینه کشیده اند امنیت ندارید و خود را به چیزهای بی ارزش دل خوش نگه می دارید.



تعبیر دیدن چینه دان در خواب
چینه دان نقطه ضعف شماست و چنانچه ببینید چینه دان مرغی را بیرون می آورید و دور می افکنید عیب خود را از بین می برید .
 


تعبیر دیدن چکش در خواب
چکش در خواب های ما عاملی است قاطع و نیرومند. این هم می تواند یک وسیله باشد و هم ممکن است یک شخص که با قدرت و قاطعیت کارها را انجام می دهد و به امور سر سامان می بخشد. چنان چه در خواب ببینید که چکشی محکم و خوب در دست دارید که از داشتن آن خوشحالید عاملی به کارهای شما سر و سامان می بخشد یا شخصی به شما کمک می کند. همین تعبیر هست اگر کسی چکشی به دست شما بدهد یا از دکان بخرید ولی اگر چکشی در دست داشته باشید و آن را به زمین بیفکنید و یا به علتی از دست بدهید تعبیر معکوس می شود و عوامل سامان بخش زندگی خود را از دست می دهید و بی یاور می مانید. میخ کوبیدن انفاذ عقیده و اراده است مخصوصا اگر به وسیله چکش باشد، اگر چکش شما از آهن بود نشان استحکام و قدرت است. اگر از نقره و طلا بود فریب و نیرنگ و دروغ است که به آن مجهز می شوید.



تعبیر دیدن چکمه در خواب
برخی از معبران نوشته اند که چکمه زن قدرتمند و مال دار است که می تواند شوهرش را در زندگی به پیروزی های بزرگ برساند. جمعی دیگر از معبران معتقدند که چکمه قدرت و هیبت مرد است و عاملی است که قدرت و شوکت مرد را تاکید می کند و جلوه می دهد. چکمه برای زن نیز شوکت و آبرو است و اعتبار و ارزشی که در خانه و خانواده و بین زنان دیگر دارد و چنانچه شاغل باشد شغل و حرفه او است. اگر چکمه سیاه باشد شوکت و بزرگی است. اگر زرد باشد غم و بیماری است و اگر سرخ باشد خشم و غضب و هیجان است. دیدن چکمه با رنگ های غیرمتعارف در خواب خوب نیست .



تعبیر دیدن چکه در خواب
اگر در خواب ببینید که شیر آب چکه می کند مال شما تلف می شود و گویای این است که کسی مال شما را ذره ذره از بین می برد و این اتلاف به قدری ناچیز است که محسوس نیست. اگر در خواب ببینید که سقف چکه می کند غمی برای شما می رسد. اگر مشاهده کنید که باران نمی بارد ولی ناودان چکه می کند نعمتی به شما می رسد که به ظاهر اندک است اما مداومت که بیابد زیاد می شود. اگر چکه آب کثیف و کدر باشد غم و اندوه و گرفتاری است. اگر روشن باشد خوب است و نعمت تلقی می شود. اگر چکه صدا کند کسی از شما بد می گوید و پشت سرتان حرف می زند. اگر از صدای چکه ناراحت شوید بدگویی او به نفع شما تمام می شود و اگر نسبت به صدای چکه بی تفاوت باشید بدگویی شما را بدنام می کند. اگر جایی چکه کند و شما نبینید اما صدایش را بشنوید کسی از دیگران نزد شما بدگویی می کند که باورتان می شود و این به صلاح شما نیست .

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.